Duidelijk hoorbare ruis

Started by Cantodea, August 22, 2023, 12:24:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cantodea

Even schetsen: De AM X2 is aangesloten op een geïntegreerde versterker via de pre-out en de amp-in, zodat alle bronnen kunnen genieten van een gecorrigeerd signaal. Nu is er echter, wanneer er geen muziek speelt, aanzienlijk meer ruis te horen zelfs op 3 meter afstand van de speakers. Van het ogenblik ik de DSPeaker ontkoppel en uit de keten haal, verdwijnt de ruis en is het doodstil, zoals het hoort bij deze versterker (Advance Paris A10)
Zou dit kunnen wijzen op een ontwerpfout in de DSPeaker?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

katwax

Kan defect zijn ook natuurlijk, daarom niet speciaal een ontwerpfout.
Voeding is een externe? Mogelijk kan die ook de oorzaak zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Cantodea

Opgelost.. defecte Audioquest interconnect was de oorzaak..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

katwax

Quote from: Cantodea on August 22, 2023, 13:48:57Opgelost.. defecte Audioquest interconnect was de oorzaak..
Kabel tussen DSP en versterker dan? Hoe bedoel je dan defect en hoe veroorzaakt dat ruis?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

R0N

Hoi,

Ik was even op vakantie en volgde het forum niet. Ik krijg trouwens ook geen meldingen?????

Fijn dat het is opgelost. We denken vaak niet aan de kabel (..wat kan er fout zijn, er komt toch signaal door..), maar zo zie je maar weer.

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)