ST glass kabel

Started by mcintoshfan, June 30, 2023, 23:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Kent iemand een goede ST glass kabel, waar te koop?
Ook wel bekend als de AT&T kabel.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rowdy

Ik zag ze o.a. bij allekabels en kabeldirect.

mcintoshfan

Quote from: Rowdy on July  1, 2023, 11:18:04Ik zag ze o.a. bij allekabels en kabeldirect.

Die heb ik inderdaad ook gezien. Vroeg mij af of er meer dedicated audio versie is.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mmuetst

#3
Quote from: mcintoshfan on July  1, 2023, 23:11:56Die heb ik inderdaad ook gezien. Vroeg mij af of er meer dedicated audio versie is.
Vast wel, maar er gaat data door heen geen audio...dus bespaar jezelf een hoop centen aan fabrikanten die onzin verkopen over dat hun kabel jitter voorkomt.
Het enige waar je op moet letten is of het single mode of multi mode nodig hebt qua kabel. Multi mode zie je meestal bij korte afstanden. Single mode bij lange kabels. Welke type je nodig hebt ligt aan het type SFP module die in je switch zit.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mcintoshfan

Quote from: mmuetst on July  2, 2023, 00:06:20Vast wel, maar er gaat data door heen geen audio...dus bespaar jezelf een hoop centen aan fabrikanten die onzin verkopen over dat hun kabel jitter voorkomt.
Het enige waar je op moet letten is of het single mode of multi mode nodig hebt qua kabel. Multi mode zie je meestal bij korte afstanden. Single mode bij lange kabels. Welke type je nodig hebt ligt aan het type SFP module die in je switch zit.

Uhh :worship:  ok en hoe zie ik dat?

Het gaat om een denon dp s1 met de denon da s1.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rowdy

Heb ik je onderstaande link al eens gegeven:
https://drive.google.com/file/d/1afdOze8lQj9KfMID-epPcdae9diEEsL1/view
Vanaf pagina 5. 
Het heeft niets te maken met het topic, maar meer met je Denon set.

mcintoshfan

Quote from: Rowdy on July  2, 2023, 19:39:46Heb ik je onderstaande link al eens gegeven:
https://drive.google.com/file/d/1afdOze8lQj9KfMID-epPcdae9diEEsL1/view
Vanaf pagina 5.
Het heeft niets te maken met het topic, maar meer met je Denon set.

Heel gaaf! Deze heb ik nog niet eerder gezien, Bedankt.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mmuetst

Quote from: mcintoshfan on July  2, 2023, 18:42:55Uhh :worship:  ok en hoe zie ik dat?

Het gaat om een denon dp s1 met de denon da s1.
Vandaar het misverstand, want als ik op " ST glass kabel" Google dan krijg ik dit te zien:

En dit zijn kabels die je normaal tussen je netwerkswitches gebruikt (vond het topic ook al in een vreemd hoofdonderwerp staan). Maar dan nog blijft mijn statement staan, er is geen audio glasvezel, allemaal onzin van fabrikanten die wat meer willen verdienen aan een kabel. Die van allekabels is dus gewoon prima.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mcintoshfan

Quote from: mmuetst on July  2, 2023, 21:22:28Vandaar het misverstand, want als ik op " ST glass kabel" Google dan krijg ik dit te zien:

En dit zijn kabels die je normaal tussen je netwerkswitches gebruikt (vond het topic ook al in een vreemd hoofdonderwerp staan). Maar dan nog blijft mijn statement staan, er is geen audio glasvezel, allemaal onzin van fabrikanten die wat meer willen verdienen aan een kabel. Die van allekabels is dus gewoon prima.

Ok, ik zie hier echter veel verschillende varianten. Inderdaad de multimode en singlemode en dan zie ik nog om2 om3 om4...os2 etc.?
Ik ben niet zo thuis met dit type kabel.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mmuetst

Heb je niet gewoon een toslink kabel nodig? Ik kan op de plaatjes niet goed zien van die Denon wat voor aansluitingen er op zitten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mcintoshfan

#10
Quote from: mmuetst on July  2, 2023, 22:06:19Heb je niet gewoon een toslink kabel nodig? Ik kan op de plaatjes niet goed zien van die Denon wat voor aansluitingen er op zitten.

Deze info stond op the vintageknob.

More traditional than the latter but just as rare, the DP-S1 sported no less than five digial outputs (coaxial, TOS, AES/EBU, BNC and optical ST) and could even be Genlock synchronized through an ST input.

En deze van andere website:

Synchronized driving with an ultra high speed synchronized optical link (ST-GEN LOCK)
The speed at which date transfer is a very rapid 50Mb/sec, nearly 10 times that of conventional optical links (6Mbit/sec). This virtually eliminates transmission distortion due to signal delay.
The D/A converter master clock is synchronized with the CD Transport clock improving clock precision and suppressing  jitter.
The AT&T ST-Link system is used for the interface, allowing direct one way connection to high quality foreign made D/A converters.


Daarom wilde ik de st input gebruiken.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mmuetst

#11
Interessant, het zijn de aansluitingen links onder. Is volgens mij nooit echt een standaard geworden in audio wereld en heb geen idee welke kabel daar op moet. Misschien wel de kabel die ik hier boven al heb laten zien? Maar of het dan multi mode of single mode moet zijn?


Verder:
Synchronized driving with an ultra high speed synchronized optical link (ST-GEN LOCK)
The speed at which date transfer is a very rapid 50Mb/sec, nearly 10 times that of conventional optical links (6Mbit/sec). This virtually eliminates transmission distortion due to signal delay.
The D/A converter master clock is synchronized with the CD Transport clock improving clock precision and suppressing  jitter.
The AT&T ST-Link system is used for the interface, allowing direct one way connection to high quality foreign made D/A converters.

Mooi verkoop verhaal. Maar snap dat je het gewoon wilt proberen nu je toch deze speler hebt. Jammer dat de kabel er niet bij zat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.