Krijg NFS op Synology niet goed werkend

Gestart door sandervg, juni 10, 2023, 18:55:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sandervg

Hallo,
Heb een Synology DS918+ en via NFS krijg ik prima toegang tot m'n mappen op mijn Zidoo. Echter op mijn Mede8er (MED600X3D) streamer lukt het niet.

Nog vóór ik NFS voor het IP adres van de Mede8er had ingesteld, kreeg ik al een aantal mappen van m'n Synology te zien op de Mede8er. Geen idee waarom juist deze mappen (niet alle mappen waarop iets van NFS is ingesteld). Uiteraard kon ik nog geen verbinding maken.

Na het instellen van het IP adres bij NFS machtingen bij de juiste gedeelde mappen kreeg ik bij de meeste mappen probleemloos toegang. Bij sommige mappen lukt het verbinden niet en sommige mappen waarop ik NFS heb ingesteld zijn helemaal niet zichtbaar. Ook het opnieuw opstarten van alles helpt niet. Ik heb voor de Mede8er een vast IP adres gebruikt. Ik heb ook de 'Probe' functie van Mede8er gebruikt, maar dat helpt niet. Handmatig een niet zichtbare map toevoegen gaf ook geen soelaas.

Ik heb de NFS instellingen van de gedeelde mappen in Synology al eindeloos gecontroleerd en de instellingen van een werkende map letterlijk overgenomen voor de mappen die niet werken, maar het helpt niet.

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem (en nog beter: de oplossing :)) kan zoeken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

tonv

Ik zou even op het mede8er forum kijken, ik heb er ook 1 gehad, en ik had daar een guide gevonden hoe je dat moest instellen.


N1v3K

Ik weet niet welke DSM versie je gebruikt, maar bij 7.0 en verder gaat het allemaal niet meer zo makkelijk.
Uiteindelijk heb ik het bij mij niet opgelost gekregen en heb ik SMB gebruikt.

sandervg

Ik gebruik nog DSM 6.x. Dank voor de link naar het Synology forum. Ik zal ook m'n licht opsteken bij het Mede8er forum. Ik heb voor nu een workaround gevonden met Upnp, maar zou natuurlijk gewoon met NFS moeten kunnen werken. Dank voor de tips!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Nog even een terugkoppeling en indien andere forumgenoten via de zoekfunctie op hetzelfde probleem zoeken: via de link van Jazzman kwam ik op deze link terecht:
https://www.synology-forum.nl/file-ftp-nfs-and-samba-server/mede8er-med600x3d-kan-niet-inloggen-in-ds218-play/msg309123/#msg309123

En daar stond het goed uitgelegd. Instructies opgevolgd en het werkt! Waarom de Mede8er mijn NFS directories niet sowieso direct ziet blijft een raadsel, maar het toevoegen van NFS mappen werkte op deze manier. @Jazzman : dank!

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian