riaa voor-voorversterker met volumeregeling

Gestart door snoef, mei 28, 2023, 18:39:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snoef

beste mensen,
Bestaat er een phono voorversterker met volumeregeling die rechtstreeks op een eindversterker is aan te sluiten?

Normaliter is er eerst een riaa correctieversterker, dan een voorversterker en dan een eindversterker. Ik zoek dus een phono versterker die dat allemaal in zich heeft en dus rechtstreeks op de eindversterker kan. En het liefst ook nog met ab voor het volume.

(Ja een gewone ouderwetse pre met phono ingang voldoet ook maar ik heb al die toeters en bellen verder niet nodig. Dus gewoon een klein doosje.)

Samro

Citaat van: snoef op mei 28, 2023, 18:39:12beste mensen,
Bestaat er een phono voorversterker met volumeregeling die rechtstreeks op een eindversterker is aan te sluiten?

Normaliter is er eerst een riaa correctieversterker, dan een voorversterker en dan een eindversterker. Ik zoek dus een phono versterker die dat allemaal in zich heeft en dus rechtstreeks op de eindversterker kan. En het liefst ook nog met ab voor het volume.

(Ja een gewone ouderwetse pre met phono ingang voldoet ook maar ik heb al die toeters en bellen verder niet nodig. Dus gewoon een klein doosje.)
A V M 30.3 met phono mc/mm / dac / buetooth en afstandsbediening bij Musicom te koop.

Samro

#2
Een klein doosje..Heb ik eens gehad inderdaad. Eenvoudige lijnversterker met phono ingang. Effe zoeken ernaar of deze nog te koop zijn bij Aliexpress of zo. Of bv een Yamaha c 50 ouder model lijnversterker heeft mm en mc. 

Samro

Citaat van: Samro op mei 28, 2023, 19:58:30Een klein doosje..Heb ik eens gehad inderdaad. Eenvoudige lijnversterker met phono ingang. Effe zoeken ernaar of deze nog te koop zijn bij Aliexpress of zo. Of bv een Yamaha c 50 ouder model lijnversterker heeft mm en mc. 
Kleine doosje: Google: Tcc tc-754 met verschillende  lijn ingangen + phono (mm) kost zo'n 73 euro op o.a Amazon. Uiteraard een eenvoudig maar redelijk goed ding voor de prijs

snoef

Die tcc is leuk. Die had ik eerder moeten hebben. Lijkt me voor de gewone line ingangen een passief ontwerp?

Nog iemand een ander minimaal klein doosje?

hatfylld

Misschien een ART DJPRE II phono/line voorversterker?  Is qua goedkoopste phono-versterkers een van de betere (zegt men)..
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Samro

20 jaar geleden dat ik die tcc had schat ik. Was niet passief volgens mij. Geen high-end natuurlijk maar werkte goed op eenvoudige Pioneer eindversterker. Het is het proberen waard want kost niet veel.
Citaat van: snoef op mei 31, 2023, 12:45:05Die tcc is leuk. Die had ik eerder moeten hebben. Lijkt me voor de gewone line ingangen een passief ontwerp?

Nog iemand een ander minimaal klein doosje?

Mediator

Als ik hoor over een minimaal klein doosje en alles inéén. Dan ga ik toch kritisch advies geven niet aan vinyl te beginnen als je onvoldoende investeert. In ieder geval voor geluidskwaliteit en platen behoud kun je dan beter streamen. Vinyl komt pas echt tot leven bij wat betere kwaliteit phonostage, een wat betere draaitafel, een goede afstelling en een juiste compliantie in relatie tot de zwaarte van de arm. Ik zie ook het liefst de IKEA's, crosley's, etc. uit het straatbeeld verdwijnen. Het is een belediging van hoe goed vinyl kan zijn.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: snoef op mei 31, 2023, 12:45:05Die tcc is leuk. Die had ik eerder moeten hebben. Lijkt me voor de gewone line ingangen een passief ontwerp?

Nog iemand een ander minimaal klein doosje?
Wel 2 doosjes. Pre Box i.c.m. Phono Box van Pro-ject Audio Systems. Verschillende series (qua budget).
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

hatfylld

Citaat van: Mediator op mei 31, 2023, 14:45:28Als ik hoor over een minimaal klein doosje en alles inéén. Dan ga ik toch kritisch advies geven niet aan vinyl te beginnen als je onvoldoende investeert. In ieder geval voor geluidskwaliteit en platen behoud kun je dan beter streamen. Vinyl komt pas echt tot leven bij wat betere kwaliteit phonostage, een wat betere draaitafel, een goede afstelling en een juiste compliantie in relatie tot de zwaarte van de arm. Ik zie ook het liefst de IKEA's, crosley's, etc. uit het straatbeeld verdwijnen. Het is een belediging van hoe goed vinyl kan zijn.
Misschien wel het slechtste advies dat ik sinds tijden heb gehoord.
Om van vinyl te genieten heb je een goed afgestelde draaitafel incl. element nodig, een (phono)versterker en speakers.  Niets meer.
Tuurlijk kun je 'verbeteringen' aanbrengen d.m.v. betere elementen of arm-combinaties en wellicht een andere phono-voorversterker. Maar dit zal, buiten een ander element, hooguit een marginale 'verbetering' geven.
Dit alles staat echt niet in de weg om van vinyl te kunnen genieten.
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Samro

Citaat van: snoef op mei 31, 2023, 12:45:05Die tcc is leuk. Die had ik eerder moeten hebben. Lijkt me voor de gewone line ingangen een passief ontwerp?

Nog iemand een ander minimaal klein doosje?
Ik kom ook nog de Tcc Tc-753 tegen. Phono ingang en aux. Ook op Amazon.