Denon 2022/2023 AVR-X2800H, AVR-X3800H, AVR-X4800H, AVR-A1

Started by tmt, September 16, 2022, 12:13:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Dan klinkt de avr31 toch wel heel erg goed....

Kom juist van seperates af en ik mis nu totaal niks en de seperates waren toch niet de minste ( av8805a en een rmb-1585 onder andere ), sterker de avr31 speelt nog een klasse beter

FrankBe

Quote from: N1v3K on July  4, 2023, 11:53:54Wat?
Beter? Slechter?

Aangezien:

Beter: terwijl de eindtrappen in de A1H nooit kracht tekort komen en zeer gedetailleerd klinken, biedt de IceEdge 1200AS/2 toch meer rust, fijndynamiek, textuur, nuance, levendigheid en gretigheid :pompom:

Die laatste neem ik deels terug  ;)

FrankBe

Quote from: fluissie on July  4, 2023, 12:37:07Dan klinkt de avr31 toch wel heel erg goed....

Kom juist van seperates af en ik mis nu totaal niks en de seperates waren toch niet de minste ( av8805a en een rmb-1585 onder andere ), sterker de avr31 speelt nog een klasse beter

De Marantz AV10 en Denon AVC-A1H zijn toestellen met volledig nieuwe interne opbouw en DAC's tov de AV8805A en AVC-8500HA. Ze meten beter (waardeloos volgens sommigen ;D) en klinken ook beter door betere afscherming en kortere signaalwegen. Maar hoeveel dit dan nog exact scheelt tov de Arcam AVR31? Geen idee...

Ik heb wel een link naar een comment van iemand op avforums over het verschil tussen AVC-A1H en JBL SDR-38 (zustermodel van Arcam) waar inderdaad gezegd wordt dat de JBL beter klinkt.

https://www.avforums.com/threads/denon-avc-a1h-owners-thread.2455446/page-2

Quote*very good sound in movies Multichannel (DD, DTS, etc.) - comparable to JBL/Arcam but with a bit less of details/clarity in mids/highs
*good stereo (JBL is bit more clear)

fluissie

Ben wel benieuwd geworden als denon/marantz liefhebber  :D ...

Ik verwacht dat de av10/ avc a1h inderdaad wel beter zijn dan zijn voorgangers

Toni heeft een av10 en aangezien hij niet snel verschilt hoort hoort wel aangenaam verschil met zijn av10

Ik zou er best mee kunnen leven denk ik maar daar ben ik wel benieuwd naar

De avr31 vind ik wel echt beter dan de 8500ha of 8805a in ieder geval

FrankBe

Quote from: fluissie on July  4, 2023, 15:06:37Ben wel benieuwd geworden als denon/marantz liefhebber  :D ...

Ik verwacht dat de av10/ avc a1h inderdaad wel beter zijn dan zijn voorgangers

Toni heeft een av10 en aangezien hij niet snel verschilt hoort hoort wel aangenaam verschil met zijn av10

Ik zou er best mee kunnen leven denk ik maar daar ben ik wel benieuwd naar

De avr31 vind ik wel echt beter dan de 8500ha of 8805a in ieder geval

Gewoon verder doen met de AVR31, niet? Is een absoluut topklasse apparaat :headbanging:

fluissie

Quote from: FrankBe on July  4, 2023, 18:49:29Gewoon verder doen met de AVR31, niet? Is een absoluut topklasse apparaat :headbanging:

Dat zeker.... :thumbs-up:

FrankBe

https://eisa.eu/awards/denon-avc-a1h/

The current state-of-the-art in AV amplifier design, Denon's AVC-A1H marries 15.4-channel processing to a 15-channel power output and is therefore primed for the most expansive of home theatre systems. The attention to detail reserved for the brand's 'A1' class is in evidence, from the amp's hefty 11.5kg EI-Type transformer and separate power supply for its DAC stage, to the 32-bit DSP engine and optimised circuit layout. This high-quality engineering, coupled to both Audyssey MultEQ XT and Dirac Live calibration options, results in a reference-level audio performance from movies and music. Denon's flagship blends energy and scale with breathtaking resolution, detail and clarity. No other multichannel integrated amplifier can match it...


Hempie

Goedendag, ik heb een denon avr-x2800h aangesloten via earc op mijn Samsung qn85b  (2022) tv. Wat ik ook probeer ik krijg er geen Dolby digital geluid uit. Atmos werkt prima bijvoorbeeld een spel op de xbox series x met atmos gaat prima maar zodra ik een spel zonder atmos maar dolby digital ga spelen krijg ik alleen maar dolby surround of stereo. De avr hoort toch automatisch te switchen lijkt mij.
Apparaten aangesloten op de receiver evenals aangesloten op de tv geven geen dolby digital en wel atmos. Wat doe ik verkeerd?

Fox

heb je in de tv ook aangegeven dat deze DD en/of DD+ moet doorgeven.
Want als deze op PCM staat gaat het niet werken...