Vraagje over Tannoy DC units

Started by Benco, February 21, 2023, 16:16:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benco

Hoi .
Ik heb een tijdje geleden een paar Tannoy units ingebouwd in een muur , rekening gehouden met kastinhoud , filter aangepast en ja ze worden ook nog eens een keer door een Lyngdorf RP systeem geregeld en, gefilterd tot 90Hz , alles wat lager is gaat naar REL T7i woofers.
De units die ik gebruikt heb  zijn Tannoy 2040 (uit de sixxes reeksen) (609 / 611 / 613 / 615)
Nu eentje daarvan heeft nu het volgende voor :

Ik mishoor niets  , maar ik vrees wel dat het lossen van de rand gaat verderzetten ...
Nu heb ik nog zo een paartje liggen waarvan er een net hetzelfde voorheeft en de andere  kraakt ...
Deze hebben dus duidelijk een herstelling / revisie nodig ... waar kan ik die prijs/kwaliteit het best laten uitvoeren ?
Er is misschien nog een andere oplossing ...
Ik kan  misschien  een paar 2008s units overnemen ...
Is dit misschien een betere optie  om dan misschien het filter weer aan te passen en deze units te gebruiken  (als ze een upgrade zouden betekenen)
  zijn deze 2008s units beter dan de 2040 units die ik heb  ? of kan ik toch maar beter de 2040 laten reviseren  ?


Mvg 


Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Benco

dank voor de relpy's
Ik heb me wel laten vertellen dat er geen nieuwe randen voor deze units zouden zijn , eventueel de rubberranden vervangen door foam randen zou kunnen , maar daar ben ik geen voorstander van .
Ik heb wel een aanbod gekregen van iemand die ze wil herstellen , de randen dus perfect verlijmen en meteen  de ferrofluid van de tweeter vervangen daar deze volgens hem  wegens de ouderdom van de units  aan vervanging toe zou zijn en een beter , mooier resultaat in het hoog zou geven.
Enfin ik heb nu even andere zorgen aan m'n hoofd wegen een lek in een afvoerbuis en vermits het niet erg dringend is daar ik tot hiertoe niets mishoor aan de speakers het nu even in de wachtrij gaat.

Ik kon het wel niet laten om deze  (net voor ik de lek ontdekt had) toch even ben gaan halen ...
Leuke speakertjes zo voor aan de PC set .




FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

H&C Hifi

Ik ga al zolang ik me kan herinneren naar Audiolab... komt als nieuw terug.

https://www.audiolab.nl/