Aanbevelingen ribbon tweeter speakers (i.c.m. Bluesound Powernode N330)

Started by M:iNdO, May 26, 2023, 09:26:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 27, 2023, 21:31:58Koop een Paradigm PW Link. Beste paar honderd euro die je kan besteden. Op MP staan er 2. Streamer en dsp in 1. Komt met een microfoon. ARC software op een laptop. Microfoon inpluggen op de laptop. Programma starten. Even wat metingen en klaar. Correctie doet het programma. Je kan nog wat basics instellen. Correctie uploaden naar de Paradigm en klaar.

Vergeet Roon, andere speakers. Dit is helemaal the bomb.

Gr. Hans

Hey klinkt interessant! Ik heb echter al een streamer met de Bluesound Powernode N330. Hoe moet ik dit zien/werkt dit dan? Dient de Paradigm PW Link permanent aangesloten te blijven op de versterker (in mijn geval de Powernode) en moet je dan persé streamen naar de Paradigm? Of kun je de Paradigm na de room correction weer afkoppelen en weer alleen gebruik maken van de Powernode?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Quote from: DofN on May 27, 2023, 11:29:51Nee, een DSP ga je echt wel horen. Dat is niet subtiel, dat is een grote stap. Beetje afhankelijk van wat je kiest valt het met de ingewikkeldheid wel mee. Ik snap dat je wil upgraden qua LS. Een Ikon is natuurlijk niet het eindstation van wat mogelijk is, ook niet binnen de DALI lijn. Maar je loopt al snel de kans dat je een stap opzij zet, in plaats van vooruit.

DALI's uit die periode en die serie klinken iets "laid back", maar wat mij betreft is dat juist een detail (en heel fraai). Je moet wat je hoort misschien meer zoeken in de omstandigheden. De akoestiek, de luisterdriehoek. De positie van de LS. Ik acht de kans groot dat meer LS op dezelfde plek in dezelfde omstandigheden hetzelfde doen. Ook als je een stap vooruit doet binnen hetzelfde merk, zoals naar een mooie Dali mentor of Dali helicon 300. Maar ook als je naar Monitor Audio kijkt, Adam, of KEF enz. Experimenteer eerst eens met de opstelling? Heb je daar foto's van?








Qua opstelling is het volgens de echte "audiofielen" echt "not done". Ik heb al mijn audio (ook de speakers) videoapparatuur in een tv meubel staan met aan de voorkant panelen bedekt met zwart speakerdoek. Die panelen kan ik erop en eraf klikken mocht ik erbij willen komen. Waarom in hemelsnaam alles in een tv meubel? Dit i.v.m. de WAF, ruimte en het feit dat ik een zo clean/onopvallende mogelijke opstelling wilde.

Ik durf er geen foto van te maken haha
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Quote from: M:iNdO on May 28, 2023, 12:35:48Hey klinkt interessant! Ik heb echter al een streamer met de Bluesound Powernode N330. Hoe moet ik dit zien/werkt dit dan? Dient de Paradigm PW Link permanent aangesloten te blijven op de versterker (in mijn geval de Powernode) en moet je dan persé streamen naar de Paradigm? Of kun je de Paradigm na de room correction weer afkoppelen en weer alleen gebruik maken van de Powernode?

Ik zou de Bluesound dan verkopen. Streamen dan via de Paradigm. Als de Bluesound ook een VV functie heeft kan je de Paradigm aansluiten op de Bluesound.

Het laatste wat je voorstel werkt niet. De correctie zit in de Paradigm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 28, 2023, 13:12:50Ik zou de Bluesound dan verkopen. Streamen dan via de Paradigm. Als de Bluesound ook een VV functie heeft kan je de Paradigm aansluiten op de Bluesound.

Het laatste wat je voorstel werkt niet. De correctie zit in de Paradigm.

Gr. Hans

De Bluesound Powernode N330 verkopen is geen optie want die ik heb net en hij bevalt me heel goed verder. Ik weet niet wat een VV functie is. Ik neem aan voorversterker, er zitten wel 2 optische/analoge ingangen en een usb aansluiting op.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Dan kan je de Paradigm optisch uit naar de Bluesound optsich in doen. Zal je moeten streamen via de Paradigm anders heeft de correctie ook geen zin.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 28, 2023, 13:26:22Dan kan je de Paradigm optisch uit naar de Bluesound optsich in doen. Zal je moeten streamen via de Paradigm anders heeft de correctie ook geen zin.

Gr. Hans

Dus de correctie werkt alleen bij het streamen via de Paradigm? Bij tv en film geluid niet (HDMI Arc)?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Tenzij je dat geluid via de Paradigm laat lopen. En dan kan want het heeft een optische ingang en analoog in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 28, 2023, 14:54:51Tenzij je dat geluid via de Paradigm laat lopen. En dan kan want het heeft een optische ingang en analoog in.

Gr. Hans

Ja, dus als ik het geluid optisch via de Paradigm laat lopen wel. Nadeel is dan alleen geen HMDI Arc en streamen naar de Paradigm i.p.v. de Powernode.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Misschien setje voor muziek, setje voor tv ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 28, 2023, 15:09:12Misschien setje voor muziek, setje voor tv ?

Gr. Hans

Ja dat was eerst mijn opzet maar ik vond dat toch onzin. Dubbel geld uitgeven terwijl een goede 2.1 set voor alle doeleinden voor mij voldoende is.

Ik kan in principe wel leven zonder HDMI Arc en streamen naar DTS Play-fi.

Of ik moet inderdaad toch de Powernode N330 wegdoen en dan een vergelijkbare goede amplifier only zoeken i.c.m. zo'n Paradigm Link.

Alleen dan moet de roomcorrectie wel echt een wereld van verbetering opleveren in het geluid. Maakt zo'n Paradigm Link echt het geluid zoveel beter/mooier?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Het verschil met/zonder correctie is erg groot. Waar woon je ? Hier omgeving Utrechtse Heuvelrug, Driebergen/Veenendaal.

Zou eventueel wel eens langs kunnen komen met de Paradigm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

M:iNdO

Quote from: chansig on May 28, 2023, 15:19:09Het verschil met/zonder correctie is erg groot. Waar woon je ? Hier omgeving Utrechtse Heuvelrug, Driebergen/Veenendaal.

Zou eventueel wel eens langs kunnen komen met de Paradigm.

Gr. Hans

Ik woon in Zaandam, niet echt in de buurt. Misschien moet ik de gewoon de gok wagen met de combinatie Powernode en Paradigm Link.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610


M:iNdO

Ook interessant maar is het kwalitatief net zo goed als de Powernode?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

DofN

Quote from: M:iNdO on May 28, 2023, 12:49:44Qua opstelling is het volgens de echte "audiofielen" echt "not done". Ik heb al mijn audio (ook de speakers) videoapparatuur in een tv meubel staan met aan de voorkant panelen bedekt met zwart speakerdoek. Die panelen kan ik erop en eraf klikken mocht ik erbij willen komen. Waarom in hemelsnaam alles in een tv meubel? Dit i.v.m. de WAF, ruimte en het feit dat ik een zo clean/onopvallende mogelijke opstelling wilde.

Ik durf er geen foto van te maken haha

Geen probleem, maar verwacht dan ook niet teveel kwaliteit in de geluidsweergave :) Je gaat een matige opstelling niet goed maken met een andere kwaliteit LS, kabels enz.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

FS249

Als je een 2.1 opstelling hebt moet een goed geluid met een degelijke versterker, monitoren en sub heel goed haalbaar zijn.

Monitoren zou ik niet IN een kast plaatsen. Dit is mijn opstelling van de TV set. Klinkt top met de Elac's. Rechts in het meubel heb ik de sub staan.

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

DofN

Ik zat te denken, misschien toch andere LS, die gemaakt zijn voor in een audiomeubel. Zoals deze:
https://www.hifiklubben.nl/lyngdorf-cs-1-compacte-luidspreker/lyngcs1bk/

Maar andere merken hebben ze vast ook, en goedkoper. Speciaal voor in een meubel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

FS249

Quote from: DofN on May 29, 2023, 09:20:14Ik zat te denken, misschien toch andere LS, die gemaakt zijn voor in een audiomeubel. Zoals deze:
https://www.hifiklubben.nl/lyngdorf-cs-1-compacte-luidspreker/lyngcs1bk/

Maar andere merken hebben ze vast ook, en goedkoper. Speciaal voor in een meubel.

Hepta maakt dit ook. Dichtbij voor de TS meen ik.   https://hepta.nl/maatwerk-av-meubelen
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

M:iNdO

Quote from: FS249 on May 29, 2023, 08:41:56Als je een 2.1 opstelling hebt moet een goed geluid met een degelijke versterker, monitoren en sub heel goed haalbaar zijn.

Monitoren zou ik niet IN een kast plaatsen. Dit is mijn opstelling van de TV set. Klinkt top met de Elac's. Rechts in het meubel heb ik de sub staan.



Nice. Hier is mijn stealth en WAF goedgekeurde setup/opstelling  ;D

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Quote from: DofN on May 29, 2023, 09:20:14Ik zat te denken, misschien toch andere LS, die gemaakt zijn voor in een audiomeubel. Zoals deze:
https://www.hifiklubben.nl/lyngdorf-cs-1-compacte-luidspreker/lyngcs1bk/

Maar andere merken hebben ze vast ook, en goedkoper. Speciaal voor in een meubel.

Thx voor de suggestie maar ik heb dit al geprobeerd. Ik was niet tevreden met het geluid.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Quote from: FS249 on May 29, 2023, 18:53:06Hepta maakt dit ook. Dichtbij voor de TS meen ik.   https://hepta.nl/maatwerk-av-meubelen

Ik heb al een soortgelijke meubel op maat maar dan een klein beetje a la UNNU210 meubel (wat HifiKlubben verkoopt).

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Ik heb overigens een Paradigm PW Link gekocht (hopelijk ontvang ik die morgen). Kijken of ik die samen met mijn Powernode aan de praat krijg en het geluid kan optimaliseren middels ARC meting/correctie. Als ik de verhalen moet geloven is het verschil echt groot met dit apparaat met ARC.

Hoe dan ook hou ik de Powernode N330 en de Dali Ikon 1 mk1 speakers. Het geluid vind ik namelijk nu al goed/mooi dus kan alleen maar beter/mooier worden met de Paradigm PW Link na ARC (als het goed is). Als het geluid toch tegenvalt of minder mooi/goed is dan voorheen dan kan ik PW Link altijd nog verkopen. Laten we hopen dat ik helemaal flabberguested zal zijn van een sterk verbeterd geluid na ARC correctie.

De Bluesound Pulse Flex 2i speakers gaan retour. Ik vind de geluidskwaliteit tegenvallen en ook het geluid in "surround modus" bevalt me niet. Het duidelijke/directe en dynamische geluid in gewone 2.1 stereo mode is dan drastisch verminderd (met name met de vocals/stemmen hoor ik dit goed) en ik ervaar ook geen echte meerwaarde met de Pulse Flex 2i speakers in surround modus. Vandaar dat ik liever die Paradigm PW Link gekocht heb, bespaar ik me ook nog een aantal honderd euro's.

De Furutech stroomkabel ga ik misschien verkopen. Ben daar nog niet helemaal over uit.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.