Informatie Analysis Audio Type Omicron Full Range Planar-Ribbon Loudspreakers

Started by BMW850, December 1, 2004, 23:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Hallo,

Ik had graag wat Informatie over Analysis Audio Type Omicron Full Range Planar-Ribbon Loudspreakers.

1. Wat mogen deze luidsprekers kosten 2e hands.
2. Zijn het betrouwbare luidsprekers als ze een paar jaartjes oud zijn, of moeten ze regelmatig naar de reparateur.
3. Misschien zijn er nog wat andere tips waar ik wat aan heb, of waar ik om moet denken als ik deze speaker wil aanschaffen.

Alvast bedankt,

Rudy

SPECIFICATIONS
Woofer: Planar Magnetic eff. area 325.5 sq in 
Midrange/Tweeter: Direct Coupled Ribbon eff. area 29.1 sq in 
Inpedance: 4 OHMS 
Frequency Response: 30 - 20,000 Hz 
Crossover Frequency:  650 Hz 
Recommended Amplifier: 50 - 250W 
Dimensions: 44in(H) x 24in(W) x 2.4in(D) 
Weight: 68 lb 
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Gydotron

Beste Rudy,


Analysis heeft erg mooi klinkende panelen maar ik zou voorzichtig zijn met aankoop van deze.De basmembranen zijn op een speciale wijze opgespannen. Bij Apogee, het voorbeeld van Analysis zijn deze opgespannen via een veersysteem. De membranen zijn op MDF latten gelijmd. Bij Analysis is rondom het bas-paneel een natuurrubberre strook gelijmd. Het complete membraan en rubber zijn dan weer op een houten frame gespannen. Het natuurrubber zorgt ervoor dat het membraan goed gespannen is. Op zich een ingenieuze en eenvoudige manier om het memnbraan op te spannen. Maar.....je voelt het al aankomen, er is 1 ding dat verouderd en dat is de natuurrubber. Die wordt met de jaren hard en scheurt zelfs gewoon door. Resultaat is dat het membraan kompleet los zit. Een vriend van me heeft Analysis panelen en daar hebben we dat kunnen constateren. De levensduur van die rubber opspanrand hangt af van het millieu waar de speaker gestaan heeft.  Maar Analysis geeft op de bij hun systemen de membranen tussen de 5 en 10 jaar opnieuw moeten vervangen worden. Het enige service punt is Griekenland zelf, dus geen goedkope onderneming.
Dus goed nadenken als je deze panelen wil kopen. Als je 2de hands zoiets koopt moeten ze erg goedkoop aangeboden worden want membraanvervanging staat je dan zeker te wachten. Deze membranen zijn niet los verkrijgbaar zoals bij Apogee, dus zelf de membranen vervangen lukt niet. Spijtig want het is beslist een mooi product!

MVG  Guido

kappa9

Poehh oud topic!!

Beste BMW850, ben je uiteindelijk tot de aanschaf over gegaan?

Ik las dat ze tegenwoordig een ander soort rubber gebruiken welke niet meer vergaat.


Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT