router (Huawei B535) valt iedere dag uit

Started by jeroend, May 15, 2023, 10:33:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroend

Hallo,

Ik installeerde onlangs een 4G-router (Huawei B535). Het vreemde aan dat toestel is dat het iedere 24 uur zijn internetverbinding verbreekt om een 10 tal minuten later vanzelf weer op te starten. Het internetsignaal komt dus binnen via een externe antenne. Ik zie nergens een instelling in het menu van de router waar dit zou kunnen aangepast worden. Vervelend natuurlijk als je een film aan het kijken bent en internet wegvalt. Ik start de router dan voor het kijken eerst manueel opnieuw op, dan werkt die weer voor 24 uur.
Iemand bekend met dit probleem.
Hartelijk dank,
Jeroen   

eduard

Oh dat is het moment dat de chinezen aan het kijken zijn in de router, en vervolgens een download doen van je netwerk.  :smile:  :devil:








Geen idee erg vreemd dat elke 24 uur gebeurd. Je zou denken dat er ergens een buffer volloopt. Misschien is er een nieuwe software/firmware die een probleem oplost.

Richi

Vooropgesteld: ik ben helemaal geen expert, maar dit riekt naar een IP Address Lease die verloopt na 24 uur. Volgens mij is het op veel routers zo dat de geldigheid van een IP adres na 24 uur verloopt en dat er opnieuw moet worden verbonden met de DHCP server (diezelfde router neem ik aan). Dat zou dan vanzelf moeten gaan, maar misschien gaat er in jouw geval wat tijd overheen? Misschien kan je het in die hoek zoeken?

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jeroend

Één firmware update geeft Geen oplossing.
Het is effectief het foutlampje dat rood gaat branden, iedere 24 uur na opstarten. Dat is een fout ivm de sim-kaart, ofwel geen 4G-signaal of sim-kaart niet herkend. Na ong 10 minuten is weer alles normaal. Geen 4G kan niet, want op het moment dat de router niet werkt heb ik wel 4G op mijn gsm van dezelfde operator. Sim-kaart is ook in orde anders zou het probleem blijven.
IP-adres van de router blijft toch hetzelfde? In dit geval 192.168.1.1
, tenzij het de WAN-ip is die iedere 24 uur verloopt.
Heb al geïnformeerd bij Proximus maar zij weten van niets.
Ga de router eens proberen met een andere sim-kaart en zien of het probleem blijft.

jazzy

Een verlopende DHCP-lease zou niet moeten lijden tot verlies van de verbinding.

Heb je dit gevonden? https://www.ispreview.co.uk/talk/threads/huawei-b535-232-4g-lte-router-issue.36112/ Het zijn 42 pagina's, zit misschien jouw probleem en de oplossing tussen.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40