Fluissie's woonkamer ht

Started by fluissie, May 8, 2023, 19:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Vind jammer dat je weg gaat, jou kennis van zaken is voor meerdere hier van essentiële belang. Helaas voor anderen vinden ze jou TE grof/bijdehand/beledigend, ik lach erom. Ik heb het altijd leuk gevonden om jou mails te lezen, je hebt een uitgesproken mening, dat is  te waarderen zeker in deze huidige tijd van "alles MOET duurder". Ik ga je meningen en aanbiedingen wel missen, hopelijk kom je wel is terug?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

DustinV

Quote from: stevefilmfreak54 on August  2, 2023, 12:39:23Vind jammer dat je weg gaat, jou kennis van zaken is voor meerdere hier van essentiële belang. Helaas voor anderen vinden ze jou TE grof/bijdehand/beledigend, ik lach erom. Ik heb het altijd leuk gevonden om jou mails te lezen, je hebt een uitgesproken mening, dat is  te waarderen zeker in deze huidige tijd van "alles MOET duurder". Ik ga je meningen en aanbiedingen wel missen, hopelijk kom je wel is terug?

Ik denk dat ie bedoelt dat ie hier stopt met verkopen.

stevefilmfreak54

Quote from: DustinV on August  2, 2023, 12:59:41Ik denk dat ie bedoelt dat ie hier stopt met verkopen.

Oeps, my bad :worship:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

fluissie

#278
Quote from: DustinV on August  2, 2023, 12:59:41Ik denk dat ie bedoelt dat ie hier stopt met verkopen.

Dat zo ie zo

Marco66

Markt is al tijden knudde hier, verschuift weer naar vertrouwde markplaats helaas.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fluissie

Quote from: Marco66 on August  3, 2023, 11:59:49Markt is al tijden knudde hier, verschuift weer naar vertrouwde markplaats helaas.

Ook het ht gebeuren ... wat lees je nou nog in het ht gedeelte?

Marco66

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 12:11:44Ook het ht gebeuren ... wat lees je nou nog in het ht gedeelte?

Paar leuke topics toch wel maar id hoop geneuzel verder  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fluissie

Quote from: Marco66 on August  3, 2023, 12:14:01Paar leuke topics toch wel maar id hoop geneuzel verder  ;D

Yup , gedomineerd door een handvol personen

Marco66

Ach, ik stoor mij er niet aan en lees en reageer waar ik wil.
In mijn eigen topic reageer ik daar waar nodig wel op.
Zijn belangrijkere zaken om mij druk om te maken  ;)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fluissie

Quote from: Marco66 on August  3, 2023, 12:24:14Ach, ik stoor mij er niet aan en lees en reageer waar ik wil.
In mijn eigen topic reageer ik daar waar nodig wel op.
Zijn belangrijkere zaken om mij druk om te maken  ;)

Weet t maat , jij bent daar beter in dan ik

Staaled

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 12:11:44Ook het ht gebeuren ... wat lees je nou nog in het ht gedeelte?
De meesten hebben hun plek wel gevonden omdat of de set op orde is en/of upgrades onbetaalbaar zijn geworden.
Dan valt er nog weinig te melden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

FrankBe

Quote from: Marco66 on August  3, 2023, 12:24:14Ach, ik stoor mij er niet aan en lees en reageer waar ik wil.
In mijn eigen topic reageer ik daar waar nodig wel op.
Zijn belangrijkere zaken om mij druk om te maken  ;)

De wereld is groter dan htforum alleen en als ik een aankoop plan, lees ik minstens alle relevante topics op avsforum, audioholics en ASR forum  ;)

fluissie

#287
Quote from: FrankBe on August  3, 2023, 15:58:54De wereld is groter dan htforum alleen en als ik een aankoop plan, lees ik minstens alle relevante topics op avsforum, audioholics en ASR forum  ;)

Daar lopen ze zo ie zo voor vind ik, veel nuttige info daar

Meer dan hier

En veel meer beleving

Staaled

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 16:05:55Daar lopen ze zo ie zo voor vind ik, veel nuttige info daar

Meer dan hier

En veel meer beleving
Ik heb mijn set gebaseerd op wat ik daar aantrof. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

FrankBe

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 16:05:55Daar lopen ze zo ie zo voor vind ik, veel nuttige info daar

Meer dan hier

En veel meer beleving

Zo is Audyssey hier tegenwoordig veel minder populair dan Dirac en heeft het weinig zin om er over te schrijven. Op avsforum heb je dan weer een topic volledig gewijd aan MultEQ-X dat ik (voorlopig of misschien definitief) gebruik.

fluissie

Quote from: FrankBe on August  3, 2023, 17:26:54Zo is Audyssey hier tegenwoordig veel minder populair dan Dirac en heeft het weinig zin om er over te schrijven. Op avsforum heb je dan weer een topic volledig gewijd aan MultEQ-X dat ik (voorlopig of misschien definitief) gebruik.

Omdat dirac enorm opgehemeld wordt hier... alhoewel dlbc best wel een toegevoegde waarde kunnen zijn

Audyssey middels gebruik van de app werkt gewoon een hele dikke prima en verschilt eigenlijk niet eens zoveel van dirac

Je kan bijvoorbeeld  'gordijnen' toepassen en ook de curve aanpassen
 

remanus

#291
Toch een keertje reageren op het Audyssey/Dirac verhaal.

Ik heb zelf hier nu een Denon 3800 met Dirac, omdat het met Audyssey er echt niks van te maken was. Met de app en het adsy bestand met een texteditor verschillende curves geprobeerd. Dynamic aan/uit en noem het verder maar op, zeer veel uur in gestoken.

Toen toch maar het geld neer gelegd voor Dirac en na een meting was het voor mijn thuis toch echt een verademing hoe meer open het stereo beeld was en met films het niet zo overdreven druk meer klinkt.

Audyssey was echt een tegenvaller nadat ik hier een Anthem MRX-1120 heb gehad, ik wou de Denon zelfs alweer weg doen. Niet voor een Anthem hoor, wat een verschrikkelijk apparaat was dat op het geluid na. Maar met mijn oude eindversterker en Dirac is de 3800 voor de komende jaren toch wel mijn AVR, nog even na denken of ik bass control ga kopen.

Je informatie is we Fluis, met welke AVR speel je nu?

Fluis heeft alles in huis gehad en heeft zeker veel ervaring, maar ik denk toch wel dat elke huiskamer/speaker set toch wel invloed gaat hebben op de ruimte correctie. Heb ze nu toch ook bijna allemaal wel gehad hier.

RonG

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 17:43:40Audyssey middels gebruik van de app werkt gewoon een hele dikke prima

Het loont dus om deze aan te schaffen?

remanus

De app loont zeker 20 euro en even goed lezen op het avs forum hoe je het .adsy bestand bewerkt en zo kan je zeer makkelijk curves aan een meting toevoegen. Geen idee of Ratbuddyssey weer werkt, toen ik ermee bezig was ging dit niet lekker bij mij.

fluissie

Quote from: remanus on August  3, 2023, 19:06:11Toch een keertje reageren op het Audyssey/Dirac verhaal.

maar ik denk toch wel dat elke huiskamer/speaker set toch wel invloed gaat hebben op de ruimte correctie. Heb ze nu toch ook bijna allemaal wel gehad hier.

Reageren staat vrij en wordt zelfs gewaardeerd :thumbs-up:

Ik denk inderdaad dat de ruimte en type/ soort speakers het meest zo niet alles bepalend zijn...100% mee eens

waarschijnlijk heb ik het geluk door misschien het akoestisch plafond dat audyssey hier eigenlijk net zo goed werkt als dirac

Het oude audyssey was wel zwaar ruk en had ik eigenlijk bijna altijd uit staan , de tegens daarvoor kan ik helemaal begrijpen

FrankBe

Quote from: remanus on August  3, 2023, 19:06:11Toch een keertje reageren op het Audyssey/Dirac verhaal.

Ik heb zelf hier nu een Denon 3800 met Dirac, omdat het met Audyssey er echt niks van te maken was. Met de app en het adsy bestand met een texteditor verschillende curves geprobeerd. Dynamic aan/uit en noem het verder maar op, zeer veel uur in gestoken.

Toen toch maar het geld neer gelegd voor Dirac en na een meting was het voor mijn thuis toch echt een verademing hoe meer open het stereo beeld was en met films het niet zo overdreven druk meer klinkt.

Audyssey was echt een tegenvaller nadat ik hier een Anthem MRX-1120 heb gehad, ik wou de Denon zelfs alweer weg doen. Niet voor een Anthem hoor, wat een verschrikkelijk apparaat was dat op het geluid na. Maar met mijn oude eindversterker en Dirac is de 3800 voor de komende jaren toch wel mijn AVR, nog even na denken of ik bass control ga kopen.

Je informatie is we Fluis, met welke AVR speel je nu?

Fluis heeft alles in huis gehad en heeft zeker veel ervaring, maar ik denk toch wel dat elke huiskamer/speaker set toch wel invloed gaat hebben op de ruimte correctie. Heb ze nu toch ook bijna allemaal wel gehad hier.

Heb je Audyssey full range gebruikt? En Dirac ook fullrange? Ik ga momenteel maar tot 300Hz voor de fronts en 1kHz voor surround.

fluissie

Quote from: RonG on August  3, 2023, 19:15:06Het loont dus om deze aan te schaffen?


200% zijn geld dubbel en dwars waard....

Je kan 'gordijnen ' toepassen en de curve per speakergroep aan passen , resultaat vind ik aanzienlijk beter als de 'oude' audyssey waar je eigenlijk niks mee kon na het meten

remanus

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 19:20:33Reageren staat vrij en wordt zelfs gewaardeerd :thumbs-up:


Reageren doe ik zelden hier door de keyboard-warriors en merken pushers, wil niet in zoon discussie terecht te komen. Maar ben bij jou thuis geweest voor het verlaagde plafond en voor mij gevoel is het best een harde ruimte. Mooi om te horen dat je plafond zijn werk doet.

remanus

Quote from: FrankBe on August  3, 2023, 19:21:48Heb je Audyssey full range gebruikt? En Dirac ook full range? Ik ga momenteel maar tot 300Hz voor de fronts en 1kHz voor surround.

Beide full range en met curtains gebruikt. Ik gebruik Dirac nu met een house curve waar het hoog een roll off heeft en de bas wat aan gezet wordt voor HT. En voor stereo alleen een kleine bas boost, maar inderdaad nog steeds full range.

RonG

Quote from: fluissie on August  3, 2023, 19:22:38200% zijn geld dubbel en dwars waard....

Je kan 'gordijnen ' toepassen

Lol, niet dat ik het snap maar ga er eens voor zitten. 20 Euro is nog wel te doen :)