CAUTION: Speaker Protection Mode Activated... tips om het probleem op te sporen?

Started by Sjaak_Banaan, May 10, 2023, 21:05:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Tijdens het film kijken ging ineens de receiver uit met een rood knipperend licht. Dit heb ik in het verleden 1x eerder gehad door eigen schuld omdat ik toen een kabel tijdelijk los had gemaakt van een speaker en deze niet netjes had weggelegd waardoor deze contact maakte. Daarna nooit meer gezien, tot afgelopen maandag dus:



Niets raars gedaan en daarvoor ook vele films gekeken zonder aan de hardware te komen, de film was nog geen 20 min. bezig en het volume was niet asociaal hoog (-15)... ook geen pieken in de scenes.

De melding zegt dat ik de bekabeling moet checken... Toch vroeg ik mij af of dit probleem ook kan duiden op oververhitting. We hebben namelijk wel afgelopen maand een +3dB harman-curve geladen in Audyssey en ik ben met baffles rondom de speakers aan het experimenteren die misschien de warme vasthouden in de buurt van de receiver?

De melding kan ik overigens wegklikken en alles functioneert wel, maar heb een beetje een onrustig gevoel nu.

Moet ik het echt in sluiting zoeken of kan het ook iets anders zijn?
De kabels heb ik nagelopen en ben niets raars tegengekomen.

Tips om het snel(ler) op te sporen?


Thanks!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Sjaak_Banaan

Nope, ik mag hopen van niet... kabels lopen ook best strak langs de wanden, kan mij niet voorstellen dat iemand is blijven hangen, anders zouden ze het ook wel zeggen lijkt me.

Weet iemand of er meer oorzaken zijn voor deze melding, of wordt het dadelijk toch alles loshalen en opnieuw aansluiten?
Zou wel vervelend zijn omdat ik niet overal meer even goed bij kan.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Deleted User

Is strak langs de wanden ook strak in de hoeken? Dan zou een kabelbreuk een issue kunnen zijn..

Sjaak_Banaan

Nee, kabels liggen nog los met een boogje.

Zou het eigenlijk ook een hdmi-kabel of LFE kabel kunnen zijn?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Geen idee wat nou het probleem was, de Marantz van de stroom gehaald en 10 min. later weer ingeplugd en alles lijkt weer te werken. Eerst nog even een sweep per speaker gespeeld om te kijken of er eentje toch niet goed zat, maar alles ging zoals het hoort. Daarna gewoon film kunnen kijken. :)

Hopelijk blijft het nu ook zo.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder