European Audio Team (EAT) e-glo petit

Started by Mediator, May 5, 2023, 16:18:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediator

Te koop

Een e-glo petit buizen phonotrap van European Audio Team (EAT). EAT is de high end branche van het bekende merk Project.

De e-glo petit wordt komende week afgeleverd en zit nieuw in een doos. Door een probleem met mijn e-glo heb ik een nieuwe gekregen. Door de chip tekorten heeft dat langer geduurd en in de tussentijd ben ik verder gaan kijken en is mijn zolderset opgeheven.

De e-glo petit maakt gebruik van twee 12AX7 ofwel ECC83 triode buizen. Het geluid van deze e-glo petit is verbluffend. Je kan hem verder naar de sterren krijgen door de toch al behoorlijk presterende EAT buizen te vervangen door een paar Tesla ECC83 buizen. Dit is de volledig identieke variant van de bekende Telefunken ECC803s buis en zelfs gemaakt op dezelfde machines van Telefunken. Of je koopt de LPS voeding van EAT erbij.

De e-glo is ruimer instelbaar dan iedere phonotrap die ik ken. De gain kun je instellen tussen de 40 en 70db versterking in stappen van 5db.

Verder is hij instelbaar voor MM elementen in een belasting van 50, 150, 270, 370, 520, 620 pF. En voor MM is tevens 30, 36, 42, 47, 53, 59, 65, 75 kOhm beschikbaar aan afsluit impendantie.

Voor MC elementen is hij instelbaar met een impendantie van 10, 18, 43, 75, 150, 300, 600, 1200 Ohm.

De nieuwprijs van de e-glo is 1.495 euro. Ik bied hem aan voor 1.000 euro. Zodra je hem wilt kopen en je hem betaald hebt dan verbreken we hier de verpakking, halen hem eruit en sluiten hem aan zodat je kunt zien dat alles werkt. Afdingers worden niet beantwoord en ik verbreek de verpakking niet eerder zodat duidelijk blijft dat het om een nieuw apparaat gaat. Serieus geïnteresseerden zijn altijd welkom.

Op het internet zijn reviews te vinden die zéér positief zijn. Kijk bijvoorbeeld die van hifi News. Dit apparaat gaat alleen weg omdat ik niet beslist twee phonotrappen nodig heb. Nu een kans op een nieuwe e-glo voor een derde van de prijs minder. De e-glo is binnen dus ik heb een foto toegevoegd van de doos. Kan ook verstuurd worden. IMG_4833.jpeg

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06


Mediator

Quote from: CinéHome on May  5, 2023, 17:32:22Geweldige phono pre!
Ik heb er nog een matchende Eat C-Sharp speler bij voor wie interesse heeft.
(Indien t/s geen bezwaar heeft dat ik dat hier meld)

Nee hoor geen probleem. Ik heb hem zelf altijd gebruikt met een Rega P7 en een musicmaker 3 van the Cartridgeman. Met die Tesla buizen speelde dat de sterren van de hemel.

Mediator

Hij is binnen dus ik heb een foto toegevoegd van de doos. Hij staat nu ook op Marktplaats

Mediator

Tuurlijk 1.000 euro blijft veel geld. Maar 500 euro korting op een nieuwe e-glo is een mooi aanbod. En neem van mij aan dat je voor de huidige verkoopprijs niets mooiers vindt. Je kan er volgens de lui van upscale Audio ook een S-booster op gebruiken. Goedkoper dan de uitgebreide voeding die EAT zelf levert en ook tweedehands zie je ze vaker voorbij komen.

. . .

#6
Tip - account aanmaken en op Ebay Kleinanzeigen aanbieden, klandizie uit heel Europa zit daar en als je geen Duits spreekt of schrijft, kom je met Translate al een heel eind.

Het ding is compleet nieuw in doos dus voor ~€25 stuur je hem met DHL door heel Europa.
De tweedehands markt in hier zo in elkaar gestort dat ik al interlinks van 5 tientjes naar het buitenland verkoop :nopompom:

Helaas heeft EAT (imho volkomen onterecht) een minder goed imago, omdat het bij Pro-Ject lui vandaan komt wat de meesten van budgetmeuk kennen maar EAT is echt andere koek.

Vinyl_Fuchs

Inderdaad onterecht: Project is een grote speler m.b.t. het DT-gebeuren. Produceren inmiddels ook voor Graham Engineering. Kijk maar eens naar de EAT E-Go of C-Note toonarmen.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Mediator

#8
Quote from: WhySoSerious? on May 13, 2023, 00:50:26Tip - account aanmaken en op Ebay Kleinanzeigen aanbieden, klandizie uit heel Europa zit daar en als je geen Duits spreekt of schrijft, kom je met Translate al een heel eind.

Het ding is compleet nieuw in doos dus voor ~€25 stuur je hem met DHL door heel Europa.
De tweedehands markt in hier zo in elkaar gestort dat ik al interlinks van 5 tientjes naar het buitenland verkoop :nopompom:

Helaas heeft EAT (imho volkomen onterecht) een minder goed imago, omdat het bij Pro-Ject lui vandaan komt wat de meesten van budgetmeuk kennen maar EAT is echt andere koek.

Goede tip bedankt! Ik zal eens kijken of het lukt hem daar op te zetten. Duits is gelukkig geen probleem.

Mediator

Even een kickje. Het is een heel bijzondere phonotrap mensen, vergis je niet. Het is dat ik iets heb dat goed is, maar dan wel in een veel hoger segment. In de tijd dat ik deze had heb ik altijd met veel verbazing ernaar geluisterd. Wat kan vinyl mooi zijn.

Mediator

Vanmiddag de EAT uitgepakt en een uitpakvideo gemaakt. De EAT staat inmiddels aangesloten om los te komen. Gedurende een aantal dagen zal ik hem inspelen.

Mediator

Inmiddels uit de doos en aan het inspelen. Prijs 995 euro en dat is 500 euro minder dan in de winkel. De e-glo is nieuw!

Mediator

Sbooster mk2 versie staat bij audio artistiek nieuw te koop voor 279 euro. Bij interesse kan ik je dezelfde buizen als Jacmusic ze levert voor niet 327,25 maar voor 275 euro aanbieden. Let wel die buizen hoeven van mij niet weg. Deze buizen heb ik alleen bij Jacmusic besteld omdat ze zo mooi zijn en nu nog relatief betaalbaar.

Mediator

Weekend bump. Kom luisteren en je bent verkocht.

Mediator


Mediator