Hoe lang leeft dit forum nog..... (edit admin Heel lang)

Started by twani, May 4, 2023, 09:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Nogmaals het gaat niet over jou of je inzet voor dit forum.

Je hebt volgens mij duidelijk gezegd hoe je erin staat. Anderen staan er anders in.

En als het uit de klauwen loopt dan zijn de mods er om in te grijpen.

Meer is het op dit moment niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Misschien even die laatste post van Twani lezen....
Maar laat maar, want hier komen we toch niet uit :D

Ik heb zoiets van als je elke keer er achter komt dat iemand iets persoonlijk oppakt kun je natuurlijk ook denken "ik zie dat niet zo, maar voor de goede vrede zal ik me iets aanpassen".

En dat gebeurt tegenwoordig niet meer op ALLE fora en sociale media.
Het is "ik doe wat ik wil, en daar leef je maar mee"
Sorry misschien leeftijd maar ik vind dat niet normaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

De andere kant hiervan is dat iedereen zich al snel "gekwetst" kan voelen.

Kijk maar eens op de gemiddelde universiteit, een open debat tussen voor en tegenstanders van iets is al vaak niet meer mogelijk, sprekers worden geweerd, etc.

Al snel is iets dan al kwetsend, haatzaaiend, etc.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

Ook absoluut waar. en op een gegeven moment word dat ook gekweekt.
Polarisatie ligt dan al snel op de loer, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  5, 2023, 10:12:01Misschien even die laatste post van Twani lezen....
Maar laat maar....

Nee. Niet even laat maar.

De post van Twani is een reactie op die van jou (post 66) Niet dat ik je daarmee een schuld oid wil toeschuiven.

Maar het ligt dus nooit aan de ander. Als je samen wilt dan zal je samen verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat er gebeurt. Dus ook in het kleine van deze discussie.

Nu wat mij betreft laat maar.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Dat zien we dan anders, dat noem ik een optelsom effect.
En zoals gezegd, iets leuks ervan maken is het doel en het geschreven woord heeft soms nadelen, als iemand het daarna uitlegt vind ik dat daar gewoon rekening mee gehouden kan worden.

In de kabel discussies zie je dit ook veel gebeuren, niet uitleggen wat je standpunt is maar iemand volledig afbranden puur omdat iemand een andere mening heeft, nu zijn kabels altijd wel wat omstreden maar je kan zo een discussie ook normaal met elkaar voeren.

Zelfs in topics van mensen die hun eigen set posten loopt het soms volledig uit de hand waarvan ik dan denk, we zijn toch allemaal trots op wat we hebben laat mensen gewoon lekker genieten en als het niet high-end voor jou is reken er dan ook mee dat voor die persoon het misschien wel jaren sparen was.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: jahtari on May  5, 2023, 10:57:17De andere kant hiervan is dat iedereen zich al snel "gekwetst" kan voelen.

Kijk maar eens op de gemiddelde universiteit, een open debat tussen voor en tegenstanders van iets is al vaak niet meer mogelijk, sprekers worden geweerd, etc.

Al snel is iets dan al kwetsend, haatzaaiend, etc.

Mja, in die wereld lijkt er weinig meer te bestaan qua dialoog. Of je bent een Nazi of je bent Antifa (soort van linkse Nazi). Alles is racisme en zo niet dan toch. Ach, dat waait wel weer over. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

buckler

Ik zei het toevallig van de week nog.... het forum ligt op zijn gat
Sta hier niet van te kijken.
Vroeger kreeg je leuke reacties en iedereen mengde zich in een discussie of aankoop of review of wat dan ook, tegenwoordig leest iedereen mee maar het zijn altijd hetzelfde kleine groepje wat reageerd op elkaar en verder is het meerendeel meelezers. De stereo mannen bij de stereo topics en de ht mannen bij de ht topics.
Ze kijken honderd keer per dag of er iets nieuws is maar reageren zelf nergens op en schrijven zelf al helemaal niks.
Tja, dan bloed het op den duur dood he.
zonde maar ook ik heb dat al waargenomen ja
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

En wat denk je dat we kunnen doen om die interactie beter te maken ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  5, 2023, 12:15:55En wat denk je dat we kunnen doen om die interactie beter te maken ?


Nou om te beginnen niet ieder nare gedachte/gevoel welke men krijgt nav een post (van een ander) aan de ander toe te schrijven en daar verantwoordelijk voor te maken.

Men kan beginnen met de vraag aan zichzelf te stellen na het lezen van een post: hoe erg is het nu wat de ander schrijft ? Wat lost het op, levert het mij op als ik erop ga reageren ?

Dan kom je al een heel eind.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pathos

Klopt, maar ook visa versa. Dat degene die reageert ook moet denken:

Voegt het iets toe? Los ik er iets mee op? Heb ik er zelf ervaring mee? Vul ik ervaringen voor een ander in? Is het alleen maar negatief? (uiteraard uit eigen ervaring sprekend, dan geen probleem)

Quote from: chansig on May  5, 2023, 12:44:37Nou om te beginnen niet ieder nare gedachte/gevoel welke men krijgt nav een post (van een ander) aan de ander toe te schrijven en daar verantwoordelijk voor te maken.

Men kan beginnen met de vraag aan zichzelf te stellen na het lezen van een post: hoe erg is het nu wat de ander schrijft ? Wat lost het op, levert het mij op als ik erop ga reageren ?

Dan kom je al een heel eind.

Gr. Hans
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  4, 2023, 22:17:00Weet je wat ik niet snap ?

We doen ons best er een leuk en gratis forum van te maken.
Maar regelmatig zie ik dit soort opmerkingen
Ja fora hebben het moeilijk en wij doen het in vergelijk met veel andere nog zelfs heel erg goed, dus waarom dat zo een topic openen ?

Wees gewoon blij met wat je krijgt aangeboden en wil je meer.... niets staat je in de weg om mee te helpen, maar elke keer dat gezeur als iemand na 100000x een waarschuwing krijgt uiteindelijk een ban krijgt, of om de zoveel tijd een topic van hoe lang het forum nog bestaat.

Man, wat een gedoe.
We doen ons best, we blijven ons best doen.
Vind je het niets... help dan mee of kom niet meer zou ik zeggen maar ga niet lopen "trappen" of de boel op scherp zetten met opmerkingen als "hoe lang nog".

Dit wel ons "levenswerk" al meer dan 20 jaar, wat denk je dat het ons aan geld en tijd kost, denk gewoon even na dat er ook mensen zijn die er wel iets van proberen te maken, misschien vinden die soms ook een opmerking als "goed gedaan, en we vinden het leuk" leuk ipv alleen maar negatieve dingen te posten.

Sorry maar valt nu toch echt even verkeerd als ik de reacties zo lees.
We zijn allemaal volwassen mensen, probeer iets op te bouwen in plaats van iets af te breken.


Weet eigenlijk niet zo goed waarom je compleet over je zeik gaat.

Zowel topictitel, die je meent te moeten veranderen ook nog, als startpost bevatten niks meer dan een constatering op basis van de forumstats.

Alle negatieve associaties hieropvolgend zijn voor je eigen rekening.

Laat mij daar maar buiten.......

chansig

Quote from: Pathos on May  5, 2023, 13:00:37Klopt, maar ook visa versa. Dat degene die reageert ook moet denken:

Voegt het iets toe? Los ik er iets mee op? Heb ik er zelf ervaring mee? Vul ik ervaringen voor een ander in? Is het alleen maar negatief? (uiteraard uit eigen ervaring sprekend, dan geen probleem)


Er is geen visa versa in deze het gaat om ieder individu.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Zolang het niet duidelijk is dat het altijd gaat om visa versa begrip en aanpassing hou je dus kans op problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Lijkt erop dat het concept: ieder individu is medeverantwoordelijk voor wat er gebeurt in een discussie, niet helemaal begrepen wordt.

Iemand hoeft mij in beginsel niet te vertellen dat ik een aandeel heb in een discussie. Dat is een gegeven. Ik kan in eerste instantie dus alleen maar naar mijn eigen handelen kijken in de discussie.

Als een ieder daar zijn verantwoordelijkheid in neemt zal het een stuk makkelijker gaan. Wijzen naar een ander is mij te simpel gedrag. Dat is verantwoordelijkheid afschuiven. En daar heb ik een pesthekel aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Quote from: jahtari on May  5, 2023, 10:57:17De andere kant hiervan is dat iedereen zich al snel "gekwetst" kan voelen.

Kijk maar eens op de gemiddelde universiteit, een open debat tussen voor en tegenstanders van iets is al vaak niet meer mogelijk, sprekers worden geweerd, etc.

Al snel is iets dan al kwetsend, haatzaaiend, etc.

Dat is van alle tijden hoor, toen ik studeerde, 40+ jaar geleden, had je de affaire Buikhuizen. Die stelde dat sommige mensen een aangeboren predispositie hadden naar crimineel gedrag en dat tijdig ingrijpen daarbij erger zou kunnen voorkomen. De eieren vlogen letterlijk door de lucht en hij heeft zijn hoogleraarschap op moeten geven.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Jean Sibelius

Quote from: chansig on May  5, 2023, 12:44:37Nou om te beginnen niet ieder nare gedachte/gevoel welke men krijgt nav een post (van een ander) aan de ander toe te schrijven en daar verantwoordelijk voor te maken.

Men kan beginnen met de vraag aan zichzelf te stellen na het lezen van een post: hoe erg is het nu wat de ander schrijft ? Wat lost het op, levert het mij op als ik erop ga reageren ?

Dan kom je al een heel eind.

Sorry, maar dat vind ik persoonlijk wat kort door de bocht.

Dit interpreteer ik als dat iedereen mag roepen/schrijven wat hij/zij wil en dat het aan de ander is om al dan niet te negeren of zich daar iets van aan te trekken. Dus als het ene forumlid schrijft dat hij 'kotsmisselijk'(!) wordt van een ervaringsverhaal van een ander forumlid, dan moet het andere forumlid zich daar gewoon niets van aantrekken.

Persoonlijk: als het onderwerp me niet echt zou boeien, dan kan me de mening van een ander me echt geen ruk interesseren, maar ik ga er vanuit dat de meeste hier op het HT-forum (waarom kom je anders hier?) toch echt wel wat met de HT/Hifi-hobby hebben en zich er dus wel voor interesseren. Zoiets volledig negeren kan ik dan niet. Zelfs niet als... {laat maar, ik zal het netjes houden}.

En nee... het hoeft hier geen 'tere zieltjes'-toestand te worden (alsjeblieft niet zelfs), maar als je het niet eens bent met elkaar dan kun je dat ook op een fatsoenlijke manier laten blijken zonder te schofferen en/of net zo lang door te blijven drammen totdat de ander denkt... {zie boven}.

Wat ik het liefst zou zien en wat ik persoonlijk als basisregel hanteer... behandel de ander zoals je zelf behandelt wilt worden. Maar ik lees verder mee met deze discussie en zie wel waar het eindigt. Hopelijk niet, want ik heb er een hoop leuke contacten/vrienden aan over gehouden en er zijn genoeg leuke en interessante topics :) .
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Quote from: Jean Sibelius on May  5, 2023, 14:46:15Sorry, maar dat vind ik persoonlijk wat kort door de bocht.

Dit interpreteer ik als dat iedereen mag roepen/schrijven wat hij/zij wil en dat het aan de ander is om al dan niet te negeren of zich daar iets van aan te trekken. Dus als het ene forumlid schrijft dat hij 'kotsmisselijk'(!) wordt van een ervaringsverhaal van een ander forumlid, dan moet het andere forumlid zich daar gewoon niets van aantrekken.

Persoonlijk: als het onderwerp me niet echt zou boeien, dan kan me de mening van een ander me echt geen ruk interesseren, maar ik ga er vanuit dat de meeste hier op het HT-forum (waarom kom je anders hier?) toch echt wel wat met de HT/Hifi-hobby hebben en zich er dus wel voor interesseren. Zoiets volledig negeren kan ik dan niet. Zelfs niet als... {laat maar, ik zal het netjes houden}.

En nee... het hoeft hier geen 'tere zieltjes'-toestand te worden (alsjeblieft niet zelfs), maar als je het niet eens bent met elkaar dan kun je dat ook op een fatsoenlijke manier laten blijken zonder te schofferen en/of net zo lang door te blijven drammen totdat de ander denkt... {zie boven}.

Wat ik het liefst zou zien en wat ik persoonlijk als basisregel hanteer... behandel de ander zoals je zelf behandelt wilt worden. Maar ik lees verder mee met deze discussie en zie wel waar het eindigt. Hopelijk niet, want ik heb er een hoop leuke contacten/vrienden aan over gehouden en er zijn genoeg leuke en interessante topics :) .


Als ik een ieder behandel zoals ik zelf behandeld wil worden....dan mag dus iedereen alles tegen me zeggen.  :D

En nee het is wat mij betreft niet kort door de bocht. Ik kan alleen verantwoordelijkheid nemen voor wat ik doe. Dus als ik netjes blijf dan is dat wat ik doe. Als ik besluit om ergens iets van te vinden en dat post dan is dat zo. Van mij mag een ander daar wat vinden. Ik wil eigenlijk niet in het hoofd van een ander kruipen. De ander kan verantwoordelijkheid nemen voor zijn gedrag. Als je dit vervolgens met respect doet is er echt niets aan de hand.

Kiest een ander voor ander gedrag dan hebben we een mod die daar op kan ingrijpen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Maar ik zie hier ook weer de tendens: als de ander nu normaal (lees: vanuit mijn perspectief post) post dan gaat het allemaal goed.

Stop met als eerste reactie de ander verantwoordelijk te maken voor wat jij denkt/voelt/ervaart. Is echt de makkelijkste weg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  5, 2023, 11:40:38Dat zien we dan anders, dat noem ik een optelsom effect.


En dit is dan precies wat ik bedoel...het gaat nu specifiek om jouw post maar ik stel het als voorbeeld. Had ook die van Beer uit het Naim topic kunnen pakken. Maar dit is makkelijker.

Jij telt op en vind dat je daarmee kan posten zoals je dat dan vervolgens doet. Je kan jezelf de vraag stellen: waarom zou ik optellen om dan van daaruit te reageren zoals ik doe ? En dan wat levert het me op ? Je kan ook nog de vraag stellen wat levert het de ander op ? Zoals, dacht ik, Jean aangaf. Maar dat moet niet allemaal afhankelijk zijn van de post van een ander.

Twani kan zichzelf ook van alles afvragen.

Als je post wat je post dan ben jij verantwoordelijk voor de woorden die je kiest en gebruikt. Niet de ander.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jazzy

Ik ben hier zelf ook nog maar relatief kort en de meeste van mijn HT/stereo-vragen zijn op dit moment wel beantwoord. Mijn grootste "probleem" met specifiek dit forum is dat een aantal mensen zichzelf niet zo goed in de hand heeft en niet aanvoelt wanneer je moet stoppen, of gewoon eens helemaal niet reageren. Dat speelt in de believers/non-believers hoek en ook in de Afterhours topics. Dat zorgt soms voor eindeloze discussies waardoor het niet meer over de inhoud gaat en mensen afhaken.

Verder zie ik hier nog een aardige gevarieerde en actieve community, redelijk uniek nu de meeste klassieke fora een stille dood gestorven zijn. Laten we dit met z'n allen koesteren!
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jahtari

Quote from: Hanky Panky on May  5, 2023, 11:57:47Mja, in die wereld lijkt er weinig meer te bestaan qua dialoog. Of je bent een Nazi of je bent Antifa (soort van linkse Nazi). Alles is racisme en zo niet dan toch. Ach, dat waait wel weer over. 
Ik weet niet of dat nog overwaait. Als ik wel eens rondloop rondom de universiteit van Maastricht zie ik vrijwel alleen antifa volk, waar veel vrouwen zich zo lelijk mogelijk lijken te maken en de mannen van die halfzachte eieren van 50 kg zijn.  :wow:

Ook met de black lives matter protesten destijds allemaal hetzelfde geluid, niemand is meer kritisch op wat dan ook, er zijn geen andere geluiden meer mogelijk, want dan word je verketterd / uitgesloten / gecanceld.

Het is verdeel en heers, en de rijken worden alsmaar rijker. En de heersende elite incl. politici kotsen op het volk.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Hanky Panky

Quote from: jahtari on May  5, 2023, 19:00:02Ik weet niet of dat nog overwaait. Als ik wel eens rondloop rondom de universiteit van Maastricht zie ik vrijwel alleen antifa volk, waar veel vrouwen zich zo lelijk mogelijk lijken te maken en de mannen van die halfzachte eieren van 50 kg zijn.  :wow:

Ook met de black lives matter protesten destijds allemaal hetzelfde geluid, niemand is meer kritisch op wat dan ook, er zijn geen andere geluiden meer mogelijk, want dan word je verketterd / uitgesloten / gecanceld.

Het is verdeel en heers, en de rijken worden alsmaar rijker. En de heersende elite incl. politici kotsen op het volk.

Nou, dan ga ik maar eens solliciteren bij de elite  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

minplus

Toen ik heel klein was keek ik op een bepaalde manier naar de wereld en het kwam niet in me op dat iedereen anders kijkt. Daar werd ik me pas veel later van bewust en tijdens m'n studietijd door bepaalde ervaringen hoe extreem anders dat kan zijn. Daarom kan je dingen zeggen en doen die voor jou volkomen vanzelfsprekend zijn terwijl ze voor anderen erg kwetsend zijn of volkomen verkeerd begrepen worden.
Iets wat ik hier ook zie bij sommigen die steeds weer diezelfde fout maken.

Het aantal mensen dat nog voor super beeld en super geluid gaat is klein geworden. De meeste jongeren zijn met een matig beeld en k.tgeluid tevreden en hebben het te druk met faecesbook en tiktok en wat dies meer zij, ook omdat je daar met volkomen onzin geld kunt verdienen
Degenen die nog wel voor erg goed gaan (en gelukkig is hier ook een audio-afdeling gevormd) zijn meest wat ouderen en hun kinderen die ook al kinderen hebben. Waarvan steeds weer mensen naar de ratsmodee gaan.

Maar wat zoek je op een forum naast nieuwe info en contact?
Als ik naar mezelf kijk: ik heb een paar sattuners en TV's die prima functioneren, een paar voor mij schitterende audio-sets en eigenlijk zelden behoefte daar iets aan te veranderen.

Ik kom dus in de praktijk voor wat info, wat contact en om mensen af en toe te kunnen helpen. Dat betekent dat ik nog op een enkel forum kom omdat de onverdraagzaamheid en beperkte kijk bij andere me teveel tegenstond.
Dit forum kan ik goed waarderen, mede door de inbreng van Frank, Twani en anderen.



If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

Ik vind t (dit) forum, specifiek Afterhours, een geweldige plek om geregeld van gedachten te wisselen, óók met mensen die behoorlijk ánders in het leven staan dan ikzelf.

Ik kan die verschillen uitermate goed handelen, vind ze zelfs reuze interessant.

Een paar mensen die deze verschillen kennelijk niet kunnen handelen hou je altijd.