Hoe lang leeft dit forum nog..... (edit admin Heel lang)

Started by twani, May 4, 2023, 09:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kweetniet

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 10:40:17Vooral op de manier van toonzetting hoe er wordt gediscussieerd.
pffff
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 10:50:55Vroeger kon je op dit forum gewoon je ervaringen delen, zonder dat gezeik wat je de laatste jaren hebt. Nu willen mensen hun ervaringen niet meer delen, vanwege dat gezeik. Het zijn vaak dezelfden die zeiken.
huil huil. Stel je niet aan man.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

#28
Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 11:05:28Dat gezeik is vooral de toonzetting en gedram van sommigen.
zit nie te zeiken joh😁
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: garmtz on May  4, 2023, 11:40:17Dat is niet waar... Dat is echt iets van de laatste jaren/tijd...
nou en?
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: VlisChris on May  4, 2023, 13:01:16Omgekeerd hetzelfde. Je hobby beleven kan en mag niet volgens sommigen zonder dat je een volledig wetenschappelijke thesis hebt geschreven waarom het überhaupt kan wat je hobby'd.

Elkaar in elkaars waarde laten wordt, net als in het echte leven, waar het forum toch een afspiegeling van is, minder en minder.

En DAT zorgt ervoor dat mensen hun hobby niet op het/een forum zetten. Je weet dat je afgebrand wordt.
ja hoor.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Quote from:  link=msg=3646629 date=1683204796pffff

Ik vergat er nog een. Het is ook moeilijk bij te houden al die nuttige en leerzame berichten  :tounge2:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

twani

#33
Quote from: Laan on May  4, 2023, 15:15:13Ik vergat er nog een. Het is ook moeilijk bij te houden al die nuttige en leerzame berichten  :tounge2:

Je kunt dit er natuurlijk uitpikken maar ik zie dit niet als representatief voor de algemene manier van reageren op het forum hoor.

Sterker nog, het is een qua omgangsvormen en taalgebruik een behoorlijk geciviliseerd samenzijn op dit forum.

¨ buiten¨ gaat het er wel wat anders aan toe tegenwoordig........

chansig

#34
Quote from: Laan on May  4, 2023, 15:09:55Geen idee waarom mensen afhaken..

Toch niet op een karikatuur incl de teksten (wijze waarop bedoel ik dan qua inhoud ben ik het vaak wel eens met hem)?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: mmuetst on May  4, 2023, 14:20:14Over het geheel is deze hobby minder populair. Alleen het feit dat de ene na de andere audio bedrijf hun hoofd niet boven water kunnen houden (recent voorbeeld Audio Research) geeft al aan dat er iets mis is.
Er komen ook geen nieuwe innovaties uit zoals vroeger de CD speler.
De opkomst van streamen en klasse D versterkers zijn eigenlijk de enige "nieuwkomers" maar eigenlijk ook al weer ingeburgerd.
Daarnaast heeft de weggooi maatschappij er voor gezorgd dat niet alles meer van geweldige kwaliteit is.
De muziek industrie heeft haar grenzen bereikt en moet met steeds meer andere zaken concurreren.

Nieuwe formats als hi-res, sacd, dvd-a en nu atmos hebben kennelijk weinig werkelijke waarde voor 99% vd mensheid.

In de jaren 80 en 90 was er voor velen minder andere dingen te doen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gerard1

Ouwe lullen hobby is het geworden, ze verklaren je voor gek met al die dik overbetaalde versterkers/luidsprekers enz  ( op een uitzondering nagelaten )
Vroeger wou iedereen een mooie stereo, Sonos/soundbar is prima nu.

Prijzen van apparatuur zijn natuurlijk ook absurd, zeker gezien hoe snel alles tegenwoordig stukgaat, en niet te vergeten vandaag gekocht, morgen alweer oud.
Neem nou gewoon een verbinding als Hdmi


Versie   1.0   1.1   1.2   1.3   1.4   1.4   2.0x   2.0x   2.1

En elke keer je apparatuur maar aanpassen, wordt je toch gek van :devil: de mensen zijn niet gek?

J.A.F._Doorhof

Het zit denk ik iets anders in elkaar.

Als eerste hebben we erg veel offline gelegen de eerste paar maanden van 2023, veel langer als alle voorgaande jaren bij elkaar jammer genoeg, ook bij het overzetten naar de nieuwe versie zijn veel dingen veranderd waardoor tellingen ook anders lopen, dus die aantallen zijn nu lager maar wel reëler.

En verder is het denk ik heel simpel.

Social media en groepen op Facebook, reddit etc. nemen veel over van fora.
Maar ook ontwikkelingen op economie maken dat Home Theater en stereo even geen voorrang hebben.
En het heeft ook met nieuws te maken, je ziet een opleving als er iets nieuws uitkomt zoals met HDR bv. En daarna kabbelt het door, dat is al jaren zo :D

Het is trouwens niet alleen op fora, kijk maar eens in Facebook groepen, ook daar is vaak amper nog interactie, reddit is wel een goed lopende site, maar verder zie je bijna overal een terug gang, mede door de steeds duidelijker filtering op bv Facebook waardoor je niet meer alles ziet, en bugs in de software.

Ik zeg niet dat forums terug komen maar met een forum heb je wel een duidelijk overzichtelijke structuur en een vaak vaste groep mensen die elkaar een beetje kennen.

De tijd dat forums het alleen recht hadden is voorbij en komt niet meer terug.
Maar de dreiging van social media neemt wel langzaam af, wat er voor terug komt ... geen idee maar mensen lijken ook op social media de aandacht te verliezen.

Ik geef toch de schuld een beetje aan de situatie in de wereld, nog nooit heb ik zulke uiteenlopende verhalen gehoord van onze klanten. De een merkt er weinig van en koopt gewoon door, andere mensen geven duidelijk aan wel geïnteresseerd te zijn en 100% zeker terug te komen maar ze durven het geld niet uit te geven op dit moment. Ik neem aan dat daardoor mensen ook minder bezig zijn met hun hobby.

Tijd zal het leren.
Wat ik jullie kan beloven dat zolang ik het kan betalen (met de hulp van de sponsoren) blijft dit forum gewoon online, en ook al blijven er 25 leden over dan maken we er gewoon een zelfhulpgroep van :D

Htforum gaat niet weg.
Dus je kan rustig het topic afsluiten wat mij betreft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Het is een HT forum maar bovenstaande issues gaan allemaal over audio en dan nog niet eens HT gerelateerd maar stereo gerelateerd.

Er is gewoon weinig echt nieuw nieuws op HT gebied.
De meeste posts staan in afterhours en gaan totaal niet over HT.
Dus tja waarom zou je dan lid worden van een HT forum als er totaal geen nieuws gemeld wordt ?

En als er dan bv projector nieuws te melden valt wordt er niet vergeleken met de oudere generatie of de concurrent, er wordt alleen die ene projector gemeten en subjectief beoordeeld. Heb je vrij weinig aan vind ik.
Onderlinge shootouts zoals begin deze eeuw nog wel georganiseerd werden zie je nauwelijks, is ook lastig met projectoren  ;)

Het grootste geweldige evenement HCH wat door Werner in Belgie georganiseerd werdt is geannuleerd omdat mensen wel kwamen kijken maar ergens anders voor een paar tientjes goedkoper gingen kopen.
Dan krijg je hetzelfde als met de winkels omdat mensen online kopen, het verdwijnt en gaat met een nachtkaars uit.
Just my two cents. Er zit weinig leven in dit forum op HT gebied, en dat mogen enkele sponsors zich best wel eens aantrekken.

J.A.F._Doorhof

Als je ideeen hebt mag je het altijd melden ?

Zover ik weet zijn de reviews en het advies wat hier gegeven word redelijk uniek, juist omdat er ook bedrijven aanwezig zijn met kennis.

Ik ken weinig andere fora waar sponsoren zelf ook actief zijn met het helpen van mensen.
Zoals gezegd, de tijd van fora is absoluut niet voorbij, maar er is wel een verschuiving, en zoals we ooit bijna gestopt waren met de websites, zie je dat veel bedrijven nu toch weer de nadruk leggen juist op de websites omdat social media niet levert wat beloofd/verwacht word.

Forums komen misschien ooit weer in volledige kracht terug, tot die tijd gaan wij gewoon door zoals beloofd :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Nou ik ben lid van een ander fora en die houden ieder jaar een leden dag waar een man of 200 op af komt.
Iedereen neemt dan zijn eigen hardware mee en dat is altijd een interessant leerzame maar ook gezellige dag.

Ik weet niet of je ooit op de HCH bent geweest maar daar had je hetzelfde gevoel.
Alleen dat kost best veel energie, organisatie etc. etc. dus lastig om eventjes in 2 dagen te regelen.
Dus ik begrijp het issue wel maar het zou leuk zijn als de hoofdsponsoren Sony, JVC en de dealers hier samen een budget zouden maken om zo'n dag goed te organiseren.

Maar goed daar hebben we het in het verleden al eens eerder over gehad, niemand die het voortouw neemt. De meeste dealers doen HT er naast hun werk of andere bezigheden, er is eerder elkaar niets gunnen dan dat men synergie creeert hier.

J.A.F._Doorhof

Zoals je weet organiseren we regelmatig shoot outs en zelfs een HT BBQ

Alleen door corona is alles wel een stuk moeilijker.

Ik wil best in de zomer weer wat organiseren als er genoeg animo is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert (gvc)

Quote from: twani on May  4, 2023, 13:55:54Wel grappig dat slechts de constatering dat het forum langzaam leegbloed inmiddels uitmond in een kabel believers\non believers topic.

Die zag ik niet aankomen.

Vooral omdat de meest extreme non believers iets meer dan een jaar geleden de deur gewezen zijn en je nu komt vertellen dat het forum leegloopt  ;)
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Perfectionist

Overigens zijn vanaf 2017 de statistieken behoorlijk overeenkomend, met wat uitschieters links en rechts. Daarvoor was het stuk meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

PatrickP

Alle forums die ik bezoek noorden steeds minder bezocht. De terugval valt hier in verhouding enorm mee. Met name forums over fotografie gaan enorm onderuit. En dat snap ik wel met alle andere, veelal handigere, manieren om foto's te delen.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  4, 2023, 17:35:40Zoals je weet organiseren we regelmatig shoot outs en zelfs een HT BBQ
Je had echt een keer de HCH willen meemaken.
8 tot 10 projectoren side by side en nog vier demokamers etc.
Zoiets bedoel ik.

Rob_Dingen

Quote from: Geert (gvc) on May  4, 2023, 18:08:12Vooral omdat de meest extreme non believers iets meer dan een jaar geleden de deur gewezen zijn en je nu komt vertellen dat het forum leegloopt  ;)
Dat is natuurlijk onzin er word hier niemand weggestuurd de een extreme believer of non believer is.
Alleen mensen die qua communicatie over de schreef gaan.

Rob

Geert (gvc)

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2023, 18:19:09Dat is natuurlijk onzin er word hier niemand weggestuurd de een extreme believer of non believer is.
Alleen mensen die qua communicatie over de schreef gaan.

Rob

Daar had ik het dus over. Onmiddellijk onzin roepen is trouwens een mooi voorbeeld van ongepaste communicatie.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  4, 2023, 17:35:40Zoals je weet organiseren we regelmatig shoot outs en zelfs een HT BBQ

Alleen door corona is alles wel een stuk moeilijker.

Ik wil best in de zomer weer wat organiseren als er genoeg animo is.


Dat was altijd super Frank!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Dat mensen afhaken door een bepaalde manier van communiceren vind ik irl wel een logische. Op een forum zal het me werkelijk aan mij ass roesten hoe er tegen me geschreven wordt. In de zin dat ik er niet door zal afhaken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.