Hoe lang leeft dit forum nog..... (edit admin Heel lang)

Started by twani, May 4, 2023, 09:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Het rubriekje forum stats is een mooie inzichtelijk tool die met de nieuwe Forum Software is meegekomen.

Echter... als je de stats erbij pakt van januari 22 tm april 22 en dezelfde periode van het nieuwe jaar 2023 valt er toch echt iets op... 

Het aantal page views, bezoekers online en nieuwe topics stort zienderogen in.....

Vele fora zijn inmiddels, vooral door nieuwe(re) media zoals Tiktok, Insta, Facebook enz, compleet leeggelopen en het ziet ernaar uit dat HT hetzelfde lot is beschoren.  Het gaat namelijk echt hard, zo`n 33% minder zelfs wel.


We worden oud......

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

We blijven onze onzin gewoon posten....!  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Is dat dan de vergrijzing?  ;D
Wat mij opvalt, maar mogelijk heb ik het mis, is dat er weinig nieuwe hifi liefhebbers bijkomen. "Vroeger" zag je op tijd en stond de newbie vraag voorbij komen -> "Ik ben nieuw in HighEnd, wat moet ik kopen?"

Ook de drukke topics zijn rustiger, Huub en Maz bv hebben aanzienlijk meer rust gevonden ondertussen  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rowdy

HTforum wordt steeds meer hififorum.

Kwabbernoot

Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 10:33:01HTforum wordt steeds meer hififorum.
Huh? Op welk vlak bedoel je?

Groeten...

Rowdy

#6
Vooral op de manier van toonzetting hoe er wordt gediscussieerd.

Kwabbernoot

Tussen de technici en de "gelovers" bedoel je? Dat is altijd al zo, ook hier. Hier komt en gaat dat met golfbewegingen. Nu steekt het de kop weer een beetje op. Dat zal straks ook wel weer afvlakken.

Het Hififorum volg ik al een hele tijd niet meer maar daar was het destijds altijd zo.

Groeten...

Rowdy

#8
Vroeger kon je op dit forum gewoon je ervaringen delen, zonder dat gezeik wat je de laatste jaren hebt. Nu willen mensen hun ervaringen niet meer delen, vanwege dat gezeik. Het zijn vaak dezelfden die zeiken.

Staaled

Het merendeel van de topics draaien op nieuwe aanschaf.
Als de set uitgekristalliseerd is wat valt er dan nog te melden ?

Ook zijn de prijzen de afgelopen jaren bizar gestegen (net als alle andere kosten).
Ik heb mijn portie allang aan Fikkie gegeven. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mmuetst

Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 10:50:55Vroeger kon je op dit forum gewoon je ervaringen delen, zonder dat gezeik wat je de laatste jaren hebt. Nu willen mensen hun ervaringen niet meer delen, vanwege dat gezeik. Het zijn vaak dezelfden die zeiken.
Dus een discussie (waar een forum voor is) is gezeik? Dus mensen willen alleen iets posten als we het allemaal eens zijn? Misschien is dat ook maar saai. En vergeet niet dat forumleden ook afhaken van wegen het te hoge zweverige gehalte wat af en toe langs komt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Achiel

Denk dat er ook weinig aanwas is van nieuwe leden. Hifi is voor de jeugt hooguit een JBL boombox, een Sonos systeem wordt al als high-end ervaren.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Rowdy

Quote from: mmuetst on May  4, 2023, 11:00:11Dus een discussie (waar een forum voor is) is gezeik? Dus mensen willen alleen iets posten als we het allemaal eens zijn? Misschien is dat ook maar saai. En vergeet niet dat forumleden ook afhaken van wegen het te hoge zweverige gehalte wat af en toe langs komt.
Dat gezeik is vooral de toonzetting en gedram van sommigen.

mmuetst

Quote from: Staaled on May  4, 2023, 10:53:14Het merendeel van de topics draaien op nieuwe aanschaf.
Als de set uitgekristalliseerd is wat valt er dan nog te melden ?

Ook zijn de prijzen de afgelopen jaren bizar gestegen (net als alle andere kosten).
Ik heb mijn portie allang aan Fikkie gegeven. :D
Goede muziek tips vind ik vaak via dit forum.
Ook mensen die van gedachten willen wisselen en open staan voor zowel subjectief als objectief en tegen kritiek kunnen leveren aardige discussies op.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

garmtz

Quote from: Kwabbernoot on May  4, 2023, 10:46:27Tussen de technici en de "gelovers" bedoel je? Dat is altijd al zo, ook hier. Hier komt en gaat dat met golfbewegingen. Nu steekt het de kop weer een beetje op. Dat zal straks ook wel weer afvlakken.

Het Hififorum volg ik al een hele tijd niet meer maar daar was het destijds altijd zo.

Groeten...

Dat is niet waar... Dat is echt iets van de laatste jaren/tijd...

garmtz

Ik denk dat fora gewoon een ouderwets ding zijn met alle social media fora en reddit etc. die je nu hebt. Mensen halen hun kennis elders en ook hun sociale interacties.

Kwabbernoot

Quote from: garmtz on May  4, 2023, 11:40:17Dat is niet waar... Dat is echt iets van de laatste jaren/tijd...
Ik hang hier nog niet zo lang rond als jij maar sinds ik hier ben is het om de zoveel tijd al hommeles.


Misschien is het wel begonnen toen ik hier mijn intrede deed. :nopompom:

Richard70…

Vorig jaar hadden we in januari ook nog een beetje de nasleep van Corona. Horeca was dicht, veel mensen werkte thuis.
Denk dat dat wellicht ook een reden is.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

VlisChris

Quote from: mmuetst on May  4, 2023, 11:00:11En vergeet niet dat forumleden ook afhaken van wegen het te hoge zweverige gehalte wat af en toe langs komt.

Omgekeerd hetzelfde. Je hobby beleven kan en mag niet volgens sommigen zonder dat je een volledig wetenschappelijke thesis hebt geschreven waarom het überhaupt kan wat je hobby'd.

Elkaar in elkaars waarde laten wordt, net als in het echte leven, waar het forum toch een afspiegeling van is, minder en minder.

En DAT zorgt ervoor dat mensen hun hobby niet op het/een forum zetten. Je weet dat je afgebrand wordt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: Rowdy on May  4, 2023, 10:40:17Vooral op de manier van toonzetting hoe er wordt gediscussieerd.

Alle fora lopen leeg dus aan de sfeer hier kan het niet liggen......

Bovendien, alles wat er op zo`n forum gebeurd is een afspiegeling van de maatschappij zoals die nu is.

Blijft over jezelf eraan te storen of niet......

Als jij nou schrijft dat je een enorm positief verschil in geluid hoort door een ander kabeltje en er is iemand die reageert met dat dat helemaal niet kan lig je daar toch verder geen seconde wakker van......

T zijn allemaal keuzes die je zelf maakt....

chansig

Mensen haken af en er komen mensen bij. Ik vind het jammer als mensen afhaken. Dat gebeurt aan weerskanten van het spectrum.

De wijze waarop dingen geschreven kunnen worden kan op momenten absoluut anders. Maar daar zijn de mods wat mij betreft voor.

Een ervaring moet wat mij betreft altijd geschreven kunnen worden, evenals een reactie die de ervaring in twijfel trekt. Dit kan met een eigen ervaring of een inhoudelijk (over het algemeen technische) onderbouwing.

Leef en laat leven...helemaal waar. Maar niet de 1 een beetje meer dan de ander. Want dat is wel wat ik regelmatig proef. Overigens is dit maar in een erg klein aantal van het aantal topics op dit forum.

En of het forumbezoek etc minder wordt ? De cijfers ondersteunen het. Dus het zal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Ik ben het eens dat sommige "non-believers" teveel springen op het feit dat iemand een kabel of dergelijke heeft gekocht om dan (weeral) te melden dat dit onzin is. Ieder zijn mening en indien erom gevraagd wordt kan je die altijd geven, maar dat wil niet zeggen in elke topic als iemand iets "magic" vermeld afbreken.

Er zijn er langs de andere kant ook "believers" die zelfde neiging hebben, die elke kans aangrijpen om hun mening op te dringen en dan melden dat alles opgelost kan worden met een kabel of dergelijke. Beetje zelfde als de andere kant.

In beide gevallen negeer ik het meestal  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Denk dat dit laatste vooral komt door de geclaimde ENORME verschillen tussen kabels, zekeringen, etc.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

twani

#23
Wel grappig dat slechts de constatering dat het forum langzaam leegbloed inmiddels uitmond in een kabel believers\non believers topic.

Die zag ik niet aankomen.


T zit diep kennelijk.....

mmuetst

Over het geheel is deze hobby minder populair. Alleen het feit dat de ene na de andere audio bedrijf hun hoofd niet boven water kunnen houden (recent voorbeeld Audio Research) geeft al aan dat er iets mis is.
Er komen ook geen nieuwe innovaties uit zoals vroeger de CD speler.
De opkomst van streamen en klasse D versterkers zijn eigenlijk de enige "nieuwkomers" maar eigenlijk ook al weer ingeburgerd.
Daarnaast heeft de weggooi maatschappij er voor gezorgd dat niet alles meer van geweldige kwaliteit is.

Geniet van Audio, maar betaal met mate.