Sony tv reageert opeens niet op afstandsbediening

Gestart door Tan Morten, april 22, 2023, 18:54:43

Vorige topic - Volgende topic

Tan Morten

Mijn Sony Bravia tv reageert opeens niet meer op de afstandsbediening, op de voicecontrol knop na, die doet het nog wel.  :confused:

Heeft er iemand een tip?
Uit en aanzetten heb ik geprobeerd, zowel lang als kort, zowel de stekker er uit als met de knop op de tv.
Batterijen heb ik vervangen.

Rowdy

Als je op een toets drukt van de afstandsbediening zie je een LEDje op de televisie reageren?
Staat de afstandsbediening misschien op een andere apparaat dan de televisie?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

jazzy

Geloof dat die voice-control knop met Bluetooth werkt, de rest met IR. Ik heb dit probleem ook gehad en toen de camera van een telefoon gebruikt om te kijken of de AB nog wel IR licht uitstraalde. Deed niets meer dus ik heb maar een nieuwe gekocht toen.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

Tan Morten

Ja heb ik met mijn telefooncamera gecheckt, die doet het.
Het is de afstandsbediening van de tv zelf, ik heb geen andere.

Tan Morten

Ik heb maar een nieuwe afstandsbediening besteld, nu maar hopen dat de tv daar wel op reageert  :-\

Tan Morten

Kak!
Het ligt dus niet aan de afstandsbediening want de nieuwe doet ook niks  :blink:

Trabuca

Mijn Sony reageert niet als de zon er op staat.
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

gerard1

Citaat van: Rowdy op april 22, 2023, 20:48:10Als je op een toets drukt van de afstandsbediening zie je een LEDje op de televisie reageren?
Staat de afstandsbediening misschien op een andere apparaat dan de televisie?

Tan Morten

Als ik op de afstandsbediening druk gebeurt er niks op de tv.
Het is de originele Sony afstandsbediening, volgens mij kan ik geen ander apparaat kiezen  :confused:

Tan Morten

Citaat van: Trabuca op april 25, 2023, 18:32:33Mijn Sony reageert niet als de zon er op staat.

Hij staat in de schaduw, dus is helaas niet de reden

Rowdy

Als je op bronkeuze drukt, krijg je dan een lijst op het scherm te zien van de verschillende bronnen, zoals bijvoorbeeld televisie, blu-ray speler, enz.?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

brtram

Tan Morten

Citaat van: brtram op april 26, 2023, 10:40:15Heb je al een factory reset van de tv geprobeerd?
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00274122

Ja, de infrarood ontvanger is waarschijnlijk overleden, er komt komende week een nieuwe in.
F1 wordt dus op de iPad dit weekend  :hehe:

Hanky Panky

Ergens onderop de TV zit doorgaans een aan/uit knop en soms zelfs bronkeuze, volume etc
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Ik had hetzelfde probleem met mijn Sony. De afstandsbediening was overigens een Bluetooth bediening. Conclusie van mij is dat het (Bluetooth) ontvangstdeel van de tv kaduuk is. Ik gebruik m nu nog alleen als scherm, ziggo kastje kan m nog wel aan en uit zetten.

Overigens had ik na een factory reset grote problemen, je moet dan namelijk met de afstandsbediening door de menu's... de truc bleek hier een toetsenbord aansluiten via usb.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Tinus_

Citaat van: Tan Morten op april 26, 2023, 13:27:29Ja, de infrarood ontvanger is waarschijnlijk overleden, er komt komende week een nieuwe in.
F1 wordt dus op de iPad dit weekend  :hehe:
Komt vaker voor idd.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Tinus_

Geen idee of je als particulier aan Sony onderdelen kan komen.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Tan Morten

Citaat van: CineSmurf op april 26, 2023, 20:55:34Kan je die zelf vervangen?

Er komt maandag een monteur.
Offerte €132,70 incl btw en arbeid

FrankBe

Tan Morten

Ca 4 jaar.

De monteur is gisteren geweest, heeft in 10 minuten de sensor/ontvanger vervangen en voila!
Volgens hem komt het toch wel zeer regelmatig voor.

FrankBe

Citaat van: Tan Morten op mei  3, 2023, 08:08:43Ca 4 jaar.

De monteur is gisteren geweest, heeft in 10 minuten de sensor/ontvanger vervangen en voila!
Volgens hem komt het toch wel zeer regelmatig voor.

Ik vroeg de leeftijd omdat onze vorige TV (Sony dus) na 7,5 jaar defect raakte met een kapotte achtergrondverlichting.

Wel blij voor je dat de herstelling snel werd uitgevoerd.