Synergistic Research fuse topic

Started by Pathos, April 19, 2023, 07:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pathos

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Rowdy

#26
Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 19:26:13Wat een idioot Bullshit verhaal zeg!!!! Ja hoor zo'n kort draadje maakt het meer 3D en meer ruimtelijkheid en ook nog eens meer lucht...
Ik word er kotsmisselijk van, wat een onzin!

De goedkoopste wat voor een zekering al duur genoeg is brengt verbetering, maar wacht, koop je de duurdere nog meer verbetering en dan heb je ook die van 350 euro of zo die zijn zo goed, je weet niet wat je hoort..maar hoe dan?
Dat gratis uitproberen is slim, één groep denkt duidelijk verschil te horen dus die houden ze. Eén andere groep hoort het niet, maar houden ze toch maar voor het idee. Sommige sturen ze terug. Maar door ze dus met de terugstuur mogelijkheid te verkopen gaan meer mensen ze dus proberen en in verhouding word er op deze manier dus meer verkocht.
Het is helemaal geen idioot Bullshit verhaal, maar de ervaring van een forumlid. Door dit soort opmerkingen durven / willen forumleden hun ervaringen niet meer delen of blijven zelfs weg. Als dat de bedoeling is kun je de naam van dit forum beter veranderen in hififorum, want dit forum lijkt steeds meer op het hififorum.

Jean Sibelius

#27
Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 19:26:13Wat een idioot Bullshit verhaal zeg!!!! Ja hoor zo'n kort draadje maakt het meer 3D en meer ruimtelijkheid en ook nog eens meer lucht...
Ik word er kotsmisselijk van, wat een onzin!

Geweldige reactie... :nopompom: hier kunnen we wat mee (= NOT).

Lezen is ook een kunst en dit is niet waar de TS om vraagt. Heb jij zo'n SR geprobeerd en zo ja, wat zijn jouw ervaringen? En dat kan natuurlijk variëren van... nee ik hoor geen verschil, tot ja er zijn wel degelijk verschillen hoorbaar. Of iemand het dan wil proberen en het geld ervoor wil betalen, dat is ieders keuze.

Dus de volgende keer voordat een rotte bak shoarma naar binnen schuift, ga eerst naar de WC om te kotsen en kom dan terug met een bijdrage die wel HT-forum waardig is. En als je het niet weet (zoals je nickname doet vermoeden, dan reageer gewoon niet meer).

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Laan

Als je met zekeringen gaat experimenteren moet je niet verwachten een slechte set goed te krijgen. Het doel moet synergie zijn en het succes in het behalen ervan hangt sterk af van het gegeven welke aandacht de set verder heeft gekregen. Hoe zit het met de stroom bekabeling? Poolchecker vastgehad? Kabelmanagement? Signaal kabels in orde en op smaak? Kortom, is de set in een mooie balans? Dan gaan die zekeringen het "af" maken.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

beunky

Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 19:26:13Wat een idioot Bullshit verhaal zeg!!!! Ja hoor zo'n kort draadje maakt het meer 3D en meer ruimtelijkheid en ook nog eens meer lucht...
Ik word er kotsmisselijk van, wat een onzin!

De goedkoopste wat voor een zekering al duur genoeg is brengt verbetering, maar wacht, koop je de duurdere nog meer verbetering en dan heb je ook die van 350 euro of zo die zijn zo goed, je weet niet wat je hoort..maar hoe dan?
Dat gratis uitproberen is slim, één groep denkt duidelijk verschil te horen dus die houden ze. Eén andere groep hoort het niet, maar houden ze toch maar voor het idee. Sommige sturen ze terug. Maar door ze dus met de terugstuur mogelijkheid te verkopen gaan meer mensen ze dus proberen en in verhouding word er op deze manier dus meer verkocht.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, we hebben echter met elkaar afgesproken dat we die op een normale manier uiten.
Dit is geen normale manier. Daarmee heb je dus ook een officiële waarschuwing te pakken.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

toetertje

Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 08:22:26Een strakkere bass krijg je misschien met een versterker met een hogere dempingfactor waarvan de helft zowiezo weg is door het filter, of andere speakers kopen met andere soort tweeters?

Bedankt voor de tip, ik ga straks gelijk andere tweeters bestellen voor mijn subs.  :thumbs-up:

Kweetniet

Quote from: Rowdy on April 20, 2023, 06:17:20Het is helemaal geen idioot Bullshit verhaal, maar de ervaring van een forumlid. Door dit soort opmerkingen durven / willen forumleden hun ervaringen niet meer delen of blijven zelfs weg. Als dat de bedoeling is kun je de naam van dit forum beter veranderen in hififorum, want dit forum lijkt steeds meer op het hififorum.
ik vind het een flauwekul verhaal en dat is mijn mening. Het lijkt wel een betaalde review met al die benamingen. Het gaat er vooral bij mijn om waarom zón veiligheid ding zo duur moeten zijn? Ik vroeg ook aan Laan hoe dit invloed kan hebben op het geluid? Het word geklemd tussen brakke blikken klemmetjes. Dat mensen niet meer durven is flauwekul natuurlijk. Je mag toch zeker wel reageren als je er anders over denkt! Ik denk ook verschillen gehoord te hebben met een extra switch bijvoorbeeld, maar ik weet ook dat je hersens daar aan mee werken. Nogmaals het gaat me vooral om de prijs. Ik heb ook degelijke signaal kabeltjes en stroomkabels, maar hoor niet of dat beter is dan normale simpele kabels. We weten allemaal wel wat voor kabels er van buiten naar binnen komt en wat er binnen in de muur zit. Ik heb ook een aparte groep voor audio, maar het verschil hoor ik niet het is voor de belasting wat ik er op heb staan beter.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: beunky on April 20, 2023, 09:21:01Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, we hebben echter met elkaar afgesproken dat we die op een normale manier uiten.
Dit is geen normale manier. Daarmee heb je dus ook een officiële waarschuwing te pakken.
ik vind het een klets verhaal, ik ga er niet omheen draaien en dan krijg je daar een waarschuwing voor, lekker makkelijk! Hou toch op.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

#33
Quote from: toetertje on April 20, 2023, 09:50:15Bedankt voor de tip, ik ga straks gelijk andere tweeters bestellen voor mijn subs.  :thumbs-up:
grappig🙄
Het ging dacht ik toch echt om een betere bass en tweeters...
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

beunky

Quote from: Kweetniet on April 20, 2023, 10:38:11ik vind het een klets verhaal, ik ga er niet omheen draaien en dan krijg je daar een waarschuwing voor, lekker makkelijk! Hou toch op.

Het is de toon die de muziek maakt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Laan

Voor de liefhebber heb ik nog wel een defecte SR blue beschikbaar voor autopsie. Zelf heb ik er geen belang bij om te weten wat erin zit. Alleen wat het doet in het geheel. Dus ben je benieuwd of het gewoon een blauw geverfde glaszekering is, of dat er andere geheimen in zijn opgeborgen, laat maar weten. Ik stuur hem met plezier toe.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Peerless Monster

Pm me maar. Ik heb een techneut hier zitten, dus die vindt dat wellicht interessant.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mediator

#37
Quote from: Pathos on April 19, 2023, 22:21:28Hoe lees jij het dan?


Zoals ik al eerder aangaf. Pas als je geen kritiek hebt op je set kun je gaan tweaken. Tweaken is niet bedoeld om 'problemen' op te lossen. De basis moet op orde zijn en dat betekent dat een set ook zonder bijzondere kabels en andere tweaks geen tekortkomingen laat horen. Het moet juist al overtuigen en dan kun je met tweaks kijken of je nog iets verder komt of verder in jouw persoonlijke smaak.

Laan

Kritiek op je set zou kunnen ontstaan na plaatsing van SR. Pas dan merk je dat het eerder toch echt minder klonk hoewel je best tevreden was.

Ik heb nu 3 orange en 4 purple in de set zitten, dus alle apparaten hebben er een. In de meterkast zitten twee aparte groepen voor digitaal en analoog met een pinkfaun en een hifituning zekering erin. De hele ingreep heeft pakweg €1500 gekost. Gezien het positieve effect en de prijs van de set een lachertje. Alleen al in vergelijk met de kosten en effect van de powercords, interlinks en speakerkabel. In de meterkast wil ik ook nog SR gaan proberen of de zekeringloze gigawatt.

Anyway, ik wil niemand iets opdringen, begrijp het vooroordeel dat het niet zo kan zijn dat een paar lullige zekeringen zoveel doen, maar deel gewoon mijn ervaring.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Spijkie

Ik heb ook een andere zekering in m'n streamer gezet, geen idee meer eigenlijk welke maar geen sr purple. Het verschil aan de buitenkant zijn de kapjes bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat die beter geleiden dan de standaard kapjes maar ik ben hier een leek in.

Voor mij was het gewoon om te proberen, interesse in wat het zou kunnen brengen. Onbevooroordeeld nieuwschierig. Beetje net als kabels.

Ik kan geen duidelijke verschillen aangeven want ik heb geen ab vergelijking gedaan. Het betreft ook een nieuwe streamer, nu weer met een betere kabel eraan.

Opmerkingen van waarom doet de fabrikant dit niet gelijk vind ik een kul opmerking. Dit zijn de aanpassingen die verschil maken voor 1 - 2 % op het totaal. Maar aangezien we hier met vergelijkbaar spul "spelen" als in de F1 ter vergelijking valt t wel op.
Dit is mijn persoonlijke ervaring en beeld hierop.

Ik vind het heerlijk om te lezen hoe iemand zijn ervaring zo goed leesbaar neer kan zetten en vind dit een leuk deel van de hobby.

Ga zo door zou ik zeggen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Laan

Quote from: Peerless Monster on April 20, 2023, 13:43:14Pm me maar. Ik heb een techneut hier zitten, dus die vindt dat wellicht interessant.

Tada! Hij komt eraan!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Ter beschikking van de wetenschap gesteld:

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Peerless Monster

#42
Hahaha. Ik hoop dat de wetenschap er iets mee kan. Het is ten slotte een niet werkende zekering.

We gaan proberen het te analyseren. Maar ik ben bang dat het om het soort materiaal gaat dat gebruikt wordt en dat reversed engineeren zal wel lastig zijn denk ik
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Laan

Tip: Kemp heeft een april actie voor de purple. 3 halen, 2 betalen. @phatos , wel fijn omdat je TT er twee slikt..  :tounge2:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Mediator

Er is nu een Synergistic Research master zekering. De kosten zijn 595 euro. Als je het geld hebt en ervaring op wilt doen waarom dan niet.

Ik zal mijn ervaring delen met zogenaamde high end stekkers waarmee ik mijn stroom kabels wilde verbeteren. Ik had die dingen toch liggen. Top spul van Oyaide en Furutech. Verschillende van zilver en goud. Ik had er hoge verwachtingen van. Ik heb immers geen goedkoop setje staan en de stekkers die erop zaten is geen rotzooi maar in ieder geval zou dat misschien beter moeten kunnen. Ik heb met verschillende configuraties een tijdlang gespeeld. Mijn eindconclusie is dat op de korte termijn je meer 'van dit' en meer 'van dat' hoort maar op de lange termijn klopte er iets niet. Er werd toch een bepaalde natuurlijkheid verstoord. Opnames die ineens een bepaalde storende factor in zich hadden die dit eerder niet had. Ik had er vast de vinger beter op kunnen leggen en jullie precies kunnen vertellen wat het nu doet als ik meer had vergeleken maar eerlijk gezegd wist ik al genoeg. Ik had dezelfde riedel net achter de rug met een aftermarkt hoofdtelefoonkabel. De stekkers zitten nu aan mijn drumstel en doen daar wél goed werk. En dan kom ik op de conclusie waar veel tweaks op eindigen. Ze voegen vaak een beetje kleur of kleuring toe. Al naar gelang je set kan dat net goed of net niet goed uitvallen. Het meest nuchtere advies is nog steeds dat als je wezenlijk beter wilt je beter meer geld kunt investeren in je apparatuur. En zelfs daar is als je set weer in de juiste balans uitkomt en je aan geluid went de verschillen tussen hifi en high end niet zo groot als de meesten wellicht verwachten. Je moet met apparatuur vooral kiezen wat je aanspreekt dus ga veel luisteren als je nog niet zover bent.  Dit op mijn eerdere advies dat een set ook zonder fancy snoertjes, zekeringen en andere tweaks in balans en op een aantrekkelijke manier muziek moet weergeven. Ga dan pas kijken naar tweaks. Dan kun je ze ook goed afmeten tegen hoe het was.

Pathos

Thx!

Ik heb ze besteld! 😊 In dit geval voor m'n Farad Super3 LPS en m'n Altair G1 streamer. Wie weet in de toekomst nog voor m'n Pathos versterker.

Ik laat m'n bevindingen nog wel hier achter. Nu alleen nog die 2 weken inspeeltijd overbruggen 😅

Quote from: Laan on April 21, 2023, 09:09:38Tip: Kemp heeft een april actie voor de purple. 3 halen, 2 betalen. @phatos , wel fijn omdat je TT er twee slikt..  :tounge2:
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Kweetniet

Ik zag zekeringetjes van 1.250 euro, geen geld vind ik, ze zijn het waard :nowink:

Er is blijkbaar al eens zo'n geverfde zekeringetje onderzocht  het bleek dat er een normaal ding tevoorschijn kwam :laugh:

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Laan

Quote from: Pathos on April 21, 2023, 12:52:16Thx!

Ik heb ze besteld! 😊 In dit geval voor m'n Farad Super3 LPS en m'n Altair G1 streamer. Wie weet in de toekomst nog voor m'n Pathos versterker.

Ik laat m'n bevindingen nog wel hier achter. Nu alleen nog die 2 weken inspeeltijd overbruggen 😅


Wel een stapje zwaarder genomen toch? Ze ploffen wat sneller dan normale. Dus zit er standaard 2A in, dan beter de SR in 2,5A enz.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Buell

Quote from: jahtari on April 19, 2023, 19:21:38Ik heb weer eens hard kunnen lachen  ^^
Quote from: Rowdy on April 19, 2023, 19:08:35Na aanleiding van onderstaande verslag van Maximus_Aurelius heb ik mij meer verdiept in audiofiele zekeringen. Ik heb de zekeringen van mijn Rega Brio en Apollo niet vervangen door een SR zekering, maar door Hifi-Tuning Supréme 3, omdat deze qua prijsklasse beter past bij de prijsklasse van mijn apparatuur. Heb ze gekocht bij Peacock Audio.

Het verslag:
Sinds een paar dagen heb ik de fuses Purple op visite van het merk Synergistic research.
Ik wilde deze eens testen in mijn eindversterker wat het klankmatig brengt in mijn set. Ik heb al een orange in mijn Lindemann 832 zitten en dat bracht al een aanzienlijke verbetering op. Persoonlijk niet verwacht wat voor winst er geboekt kan worden door simpel een zekering te vervangen.
Afijn nu is het de beurt aan de Lindemann 858, niet bepaald een kleine jongen/dame want er moeten twee dikke zekeringen in(2x 6.3A). Ik kan mij voorstellen dat dan de prijs iets te hoog wordt. Ik heb er geen moeite mee want wanneer iets klankmatig (fors) verbeterd is het een relatief bedrag ten opzichte van andere uitgaves waarbij je aanzienlijk meer geld kwijt bent. Upgrades in apparatuur, kabels etc. Of van een . versie naar een .2 of MK2 etc versies ;).

De start:
Gelukkig heb ik het makkelijk om de zekeringen te vervangen. Vanuit de achterkant van de mastodont hoef ik maar de zekeringen eruit(Hifi-Tuning extreme) te halen, de SR Purples erin en klaar is kees, euhhh Nico  ;). Nog geen 5 minuten werk.
De test exemplaren waren al ingespeeld dus gelijk bij de eerste muzieknoten klinkt het al goed. Wat is goed zal je je nu afvragen. Tja gewoon goed  ;D. binnen 10 seconde groot hoorbaar verschil. Dan is het goed.
Einde verslag ;) :pompom:

Terugkomen op goed ;).
Omdat ik de eerste keer niet veel tijd meer had maar ik wilde perse toch wat draaien gelijk mijn eigen referentie nummers gedraaid. Dan komt mevrouw Bremnes om de hoek kijken. Gelijk wat opviel is de ruimtelijkheid en stilte en ik dacht zoiets van dit kan niet dus de volgende zangeres Lady blackbird met Fix it (Black acid soul). Ontdekking van het jaar  :thumbs-up:. Haar stem is weergaloos en zij stond gewoon in de ruimte te zingen. De plaatsing is enorm met de purple zekeringen.
Helaas was de eerste testdag al voorbij.

Dag erna ging ik verder met songs zoals Chantal Acda Live in Dresden, Caroline No(Live) hetzelfde gevoel dat ze gewoon live in de ruimte zitten te spelen. We praten niet over into your face integendeel, mooie brede stage. Nu wat intiemere theater tour nummers gedraaid van Nederlandse bodem, o.a. Lakshmi - Nowere to go (Adem Live) en Wende - Nude (Last Resistance - The Theatre Sessions Live) ook hierbij was de plaatsing erg goed, bredere stage en bij Lakshmi waarbij de drum aanslagen erg strak waren.
Afgesloten met Katey Brooks, Freya Riding en Eefje de Visser. Eefje met de song Stilstand en uiteraard Katey Brooks met haar gouden strot All of me (Live at Acapela Studios). Mevrouw Brooks gewoonweg kippenvel momenten. Zo zuiver nooit ergens aangezet in het hoog etc. Hetzelfde geld voor Freya Ridings met Lost Whitout me. Haar piano is mooi aanwezig en haar zang mooi homegeen, zuiver en in het midden.
De purple blinkt ten opzichte van de Orange heel goed uit in plaatsing en ruimtelijkheid. Je krijgt een vele malen bredere stage. Is de Orange slecht, nee echt niet maar in dit facet gaat de Purple stappen verder, niet stapjes of baby stapjes, maar stappen. ;)

Nu Elektronica muziek waar ik ook erg van hou  :wub:. Eigenlijk hou ik bijna van elke muziekgenre. Alleen geen rap, hip-hop en gabber muziek  :D.
Ghost Rider met Solution en Make us Stronger twee heerlijke sublieme nummers. Ik werd bijna van de stoel geblazen zo magistraal klonk het. Wat een strak laag, en het was al erg goed maar dit was sjiek  :wub:. Het intro van Solution ging gewoon 3D door de ruimte. Even dacht ik 4 YG's te hebben  :tongue2:. Daarna mijn favoriete Elektronic groep draaien, namelijk Moderat (Live). Genieten, genieten, strak laag nooit aangezet en gecontroleerd laag waarbij het middengebied mooi evenwichtig blijft. De stem blijft mooi subtiel en de plaatsing recht voor je.
Over 3D effect in stereo dat komt ook terug bij het album Olivier Orand (Human) nummer Hours begint erg fraai en hierbij is het laag zo superstrak.
Album van Tineidae Shadows waarbij er erg veel ruis zit, wordt bij het nummer (Damaged datastream) ook andere nummers zitten zoveel geluidseffecten die door de stille achtergrond goed weergegeven worden en doordat er een bredere bühne ontstaat veel beter hoorbaar.

Tussendoor moest er ook gewerkt worden en omdat ik op vrijdag twee diensten moest werken ( 3:00 uur tot 13:00 uur en dan weer om 23:00 uur tot 8:00 uur) had ik geen tijd op vrijdag. Zaterdagmiddag naar de volgende genre, namelijk klassiek.
Gestart met een Reference recording van de Firebird. (Ejii Oue). Een heerlijke dynamische opname waarbij veel effecten zitten en geweld. Het laagweergave in klassiek is totaal anders dan bij elektronische muziek, pop etc. Misschien een betere graadmeter omdat sowieso de dynamische passages van heel stil naar uiterste kan gaan. De Russische componisten weten dit heel goed te componeren, Shostakovich no 11 is een voorbeeld ervan. Het breekt je set of het blijft staan. De enorme snelheid die erbij om de hoek komt kijken, de dynamiek en plotseling stille passages. (Heb te doen met de mensen in de symfonie ;) ). De Purple gaat hier ook veel verder dan de Orange en de Hifi Tuning. Het idee had ik dat er geknepen wordt maar dit is nu niet het geval meer, mooie soepele overgangen. En de uithalen van de orkesten in de Firebird en Symphonie no 11 zijn weergaloos en klink zeer gecontroleerd.
Na al dit geweld en mooie subtiele prachtige strings ga ik nog een schepje bovenop doen. Ik dacht waarom niet  :o 8).
Mahler Symphony No. 2 in C minor (-Resurrection-)- 1. Allegro maestoso [Totenfeier] (Leonard Bernstein( Album DG Complete Mahler Symphonies). Deze song wordt mooi opgebouwd en afwisseling met snel, dynamisch tot goede uitschieters in dynamiek, rust en ruimtelijkheid is hier belangrijk.
Alles heel mooi in balans en nu merk je dat de brede stage en ruimtelijkheid heel goed tot zijn recht komt. De fijn details die ik ervaar bij de Purple is erg mooi en daardoor luister je ook lekker rustig en kun je mooi onderuit zakken. Je luistert niet meer technisch omdat het niet nodig is.

Uiteraard hebben we ook piano geluisterd en ben begonnen met  Anna Fedorova, Nordwestdeutsche Philharmonie & Laércio Diniz : Rachmaninoff: Piano Concerto No. 2, Cello Sonata. Voor mij is Anna Fedorova een nieuwe ontdekking samen met Beatrice Rana.
Fedorova weet je te raken met elke aanslag op de piano en dit nummer bewijst de emotie waarbij het orkest mooi aanwezig is. De aanslag op de piano is in balans en de plaatsing is hoe het moet zijn. Uiteraard kan Chopin niet achterblijven en dan misschien wel 1 van de beste opnames ooit, Argerich Chopin the legendary 1965 Recording. Hier zit alles in, ruimtelijkheid, details en plaatsing. Belangrijk is ook dat er rust in je set zit. Het zat bij mij allemaal al snor maar de Purple doet qua plaatsing en ruimtelijkheid een schepje bovenop. Qua rust veranderd er niet veel omdat dit binnen mijn set al erg goed is.Misschien is mevrouw Argerich wel nummer 1 met Chopin vertolken. Kunnen niet zeggen beste maar er is (misschien) ook geen betere ;)

Kort verslagje  :blush: :tongue2: maar de voorlopige prognose:
De purple gaat vele malen verder dan mijn Hifi-Tuning extreme. De laatstgenoemde heeft wat warmere klankleur en de SR is opener en verfijnder.
De Orange en Purple hoe zit dat.
Eerlijk is eerlijk. De purple is vier tientjes duurder of je dit veel geld vindt qua verschil moet jezelf uitmaken, kan ik niet oordelen en ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, wil ik ook niet ;).
Je kunt het ook bekijken wanneer je dus upgrade naar upgrade doet in kabels, apparatuur ben je vele malen duurder uit. Of je gaat met de hype mee in de digitale wereld omdat er merken zijn die denken mee te willen doen met de massa en om de 2 jaar of iets langer nieuwe apparatuur op de markt brengt zonder dat de oude geüpgraded kan worden dan is mijn advies of beter gezegd tip ;). Ga eens zekeringen testen en neem op je lijstje SR zeker mee. Of het een Orange of Purple wordt bepaal jezelf.

Is de Purple echt beter dan de Orange zullen vele zich afvragen??? Die vraag stelde ik mijzelf ook.
Los van de vier tientjes prijsverschil (voor mij 8 tientjes). Mijn antwoord is een voorlopige conclusie tot nu toe wat ik getest heb.
Ja de purple gaat stappen verder in de volgende punten:
- Ruimtelijkheid (er ontstaat een bredere stage)
- Laagweergave is strakker en dat resulteert ook weer in beter homogener midden)
- Hoog veel subtieler en mooier plus evenwichtiger.
- Snellere weergave.
- Detaillering die er is komt nog meer aan bod en dat veroorzaakt meer luistergenot tot rust in je beleving omdat je meer en meer in de muziek gezogen wordt.

Algemeen: Luistergenot en rust in de beleving heeft met alle bovengenoemde facetten te maken.

Uiteraard ga ik verder luisteren en komen andere muziek genre aan de beurt. We starten zo meteen rustig met Tool en daarna Dream Theater ;D

ik sluit me hier bij aan, heb 3 SR purple in mijn set.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Buell

Quote from: jahtari on April 19, 2023, 19:52:33Dat gratis zelf proberen model is geniaal.

Een deel denkt verschillen te horen en houdt ze.
Een deel kan het verschil niet goed horen maar durft dat niet toe te geven.
Een deel hoort geen verschil en is te lui om ze terug te sturen, baat het niet dan schaadt het niet gedachte.
5% stuurt terug.

Over vooringenomen gesproken. Zoals de waard is.....
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp