Synergistic Research fuse topic

Started by Pathos, April 19, 2023, 07:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pathos

Hi,

Graag zou ik de ervaringen willen horen van gebruikers van deze SR zekeringen.

Ik lees er veel goede ervaringen over en vraag me af wat jullie ervaringen zijn.

Ook al hebben ze een 30 dagen trial periode, doe ik graag vooraf een beetje research.

Mijn interesse ligt vooral bij de SR Purple. Wat brengt zo'n zekering nu in de luister ervaring?

Ik hoop in mijn set nog een iets strakkere bas te krijgen en een nog wat sprankelender hoog. Richt deze zekering rich meer op een bepaalde frequentie?

Ik hoor het graag.

Gr
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Kweetniet

#1
Je denkt verschil te horen is mijn mening  als je later weer de gewone glaszekeringen erin zet is het verschil meestal weg, als je het daarna minder vind klinken kan dat ook zomaar door je hersens komen. Maar er is al zoveel hierover te vinden. Of het nou wel of niet hoorbaar is, het blijft geldklopperij.

Een strakkere bass krijg je misschien met een versterker met een hogere dempingfactor waarvan de helft zowiezo weg is door het filter, of andere speakers kopen met andere soort tweeters?
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Laan

Veel apparaten reageren positief op deze zekeringen, hoewel het geen wetmatigheid is. Uitproberen is de remedie, temeer (daar komtie weer!) omdat een behoorlijk lange inspeeltijd een vast gegeven is. Welke verschillen er ontstaan moet je gewoon zelf ondervinden, maar die zijn enorm en een weg terug is er niet meer. Ik zou beginnen bij de bron maar zeker overwegen de hele keten te doen. Je zal versteld staan en concluderen dat dit meer zin heeft dan geld kapot te gooien op een of andere dure upgrade van een heel apparaat. Negativiteit als dat het geldklopperij, hersenspinsels en voodoo is komen steevast van lieden die dit nooit geprobeerd hebben en bijvoorbaat deze tweak als onzin afdoen. Tegenwoordig kan ik daar alleen maar hard om lachen met een licht gevoel van medelijden.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Kweetniet

#3
Quote from: Laan on April 19, 2023, 08:46:07Veel apparaten reageren positief op deze zekeringen, hoewel het geen wetmatigheid is. Uitproberen is de remedie, temeer (daar komtie weer!) omdat een behoorlijk lange inspeeltijd een vast gegeven is. Welke verschillen er ontstaan moet je gewoon zelf ondervinden, maar die zijn enorm en een weg terug is er niet meer. Ik zou beginnen bij de bron maar zeker overwegen de hele keten te doen. Je zal versteld staan en concluderen dat dit meer zin heeft dan geld kapot te gooien op een of andere dure upgrade van een heel apparaat. Negativiteit als dat het geldklopperij, hersenspinsels en voodoo is komen steevast van lieden die dit nooit geprobeerd hebben en bijvoorbaat deze tweak als onzin afdoen. Tegenwoordig kan ik daar alleen maar hard om lachen met een licht gevoel van medelijden.
hoe weet jij nou dat ik dat nooit geprobeerd heb? Dat heb ik dus wel! En medelijden heb ik dus met  die gasten die overal verschil in horen! Die prijzen zijn geldklopperij, waarom moet het zo duur zijn, het steld niets voor.

Leg eens uit dan hoe zo'n ding voor een strakkere bass en beter hoog kan zorgen?

En waarom zitten ze er nog altijd niet standaard in in die high end merken van duizenden euro's?  Misschien zijn er fabrikanten die ze er in doen, ik heb dat nog niet gezien. Jij wel?
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Jean Sibelius

Ik ben het eens met Laan. Zelf proberen is de beste aanpak. Heb SR Orange fuses in de voorversterker en eindversterkers gedaan. Het verschil was duidelijk waarneembaar. Uiteindelijk toch de fuses weer deels weggedaan omdat ik iets kwijt was qua muzikaliteit. Dit is wel in een setup die al helemaal getweaked is. Ik zou het zeker proberen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mediator

#5
Beste Pathos,

Als je niet helemaal tevreden bent over je set dan zou ik als snelste weg naar wat je wilt het niet zoeken in andere zaken dan het wisselen van je elektronica of speakers. Dat is de snelste weg naar wat je wilt. Mijn ervaring: als je basis staat dan kun je gaan tweaken en je stopt daarmee als je het gevoel hebt dat het geluid af is. In mijn ervaring kan het dan ook eigenlijk nooit beter in een gegeven set. 'Af is af'. Ontevredenheid met geluid of iets in het geluid moet je niet willen oplossen met tweaks. Je kan hooguit eens met de plaatsing van je speakers experimenteren. Die moeten voor een ideaal resultaat altijd wel precies staan. Maar ik ken wat dat betreft jouw situatie niet.

Peerless Monster

Is er ooit zo'n zekering opengewerkt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kweetniet

#7
Waarom zijn ze trouwens gekleurd, ik denk omdat je dan niet kunt zien dat het niks bijzonders is. Oke misschen zilver draadje of goud? En met speciaal blus poeder? Vervolgens gaat het ovet een simpel printplaatje toch? En geklemd tussen die brakke blikken klemmetjes😋
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

chansig

De vraag is volgens mij duidelijk: ts vraagt om ervaringen van mensen die de zekeringen gebruiken.

TS is ws wel op de hoogte dat er ook mensen zijn die er anders over denken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kweetniet

En die geef ik. Heb nog een zwarte in gebruik die de vorige eigenaar geplaatst had, ik hoor geen verschil😉
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Peerless Monster

Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 15:23:05En die geef ik. Heb nog een zwarte in gebruik die de vorige eigenaar geplaatst had, ik hoor geen verschil😉

Je moet ze ook zelf plaatsen! Zucht.

Maar even serieus wat zit er in?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

P_j_V

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2023, 15:31:41Je moet ze ook zelf plaatsen! Zucht.

Maar even serieus wat zit er in?
Een draadje, opgehangen in gebakken lucht  ;D
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Kweetniet

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Pathos

Dank je voor je bericht.

Ik ben heel erg tevreden met mijn set. Deze heb ik met zorg samengesteld en zoek nog de ... op de i. Voor mijn gevoel is deze al bijna af en zoek ik het in tweaks zoals deze SR fuses.

In mijn ervaring heb ik erg veel verschillende kabels getest. Sommige brachten niet waar ik naar op zoek was en sommige brachten wel meer beleving en WoW-factor. Onlangs heb ik verschillende RCA-kabels getest en heb diegene aangeschaft die me weer dichter bracht bij mijn "eindresultaat". In dit geval weer een strakker laag en meer lucht, transparantie en betere 3D soundstage.

Het tweaken maakt voor mij de hobby zo leuk. Kijken wat ik er maximaal uit kan halen binnen mijn budget. Zo leer ik m'n set steeds beter kennen. Telkens sta ik er ook weer van te kijken wat een kabel brengt en verschil kan uitmaken.

Met het vernieuwen van bv een versterker of speakers ben ik bang dat ik voor een groot deel opnieuw moet beginnen. Geen enkele speaker of versterker zal m.i. perfect aansluiten op wat ik nu heb staan en de sound neerzetten waar ik naar streef. Bovendien kost het ook nog eens een groot bedrag meer.

Verschillende speakers heb ik al beluisterd en ook thuis gehad maar altijd viel er wel wat op aan te merken. Zo heb ik mijn huidige Spendor's gekozen omdat deze het dichtst bij kwamen en door alle tweaks en kabels ben ik al erg dichtbij.

Ik hoop met deze "final" tweaks toch nog die laatste ... te vinden.

Quote from: Mediator on April 19, 2023, 11:53:47Beste Pathos,

Als je niet helemaal tevreden bent over je set dan zou ik als snelste weg naar wat je wilt het niet zoeken in andere zaken dan het wisselen van je elektronica of speakers. Dat is de snelste weg naar wat je wilt. Mijn ervaring: als je basis staat dan kun je gaan tweaken en je stopt daarmee als je het gevoel hebt dat het geluid af is. In mijn ervaring kan het dan ook eigenlijk nooit beter in een gegeven set. 'Af is af'. Ontevredenheid met geluid of iets in het geluid moet je niet willen oplossen met tweaks. Je kan hooguit eens met de plaatsing van je speakers experimenteren. Die moeten voor een ideaal resultaat altijd wel precies staan. Maar ik ken wat dat betreft jouw situatie niet.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

chansig

Quote from: Kweetniet on April 19, 2023, 15:23:05En die geef ik. Heb nog een zwarte in gebruik die de vorige eigenaar geplaatst had, ik hoor geen verschil😉

Die heb ik dan gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Na aanleiding van onderstaande verslag van Maximus_Aurelius heb ik mij meer verdiept in audiofiele zekeringen. Ik heb de zekeringen van mijn Rega Brio en Apollo niet vervangen door een SR zekering, maar door Hifi-Tuning Supréme 3, omdat deze qua prijsklasse beter past bij de prijsklasse van mijn apparatuur. Heb ze gekocht bij Peacock Audio.

Het verslag:
Sinds een paar dagen heb ik de fuses Purple op visite van het merk Synergistic research.
Ik wilde deze eens testen in mijn eindversterker wat het klankmatig brengt in mijn set. Ik heb al een orange in mijn Lindemann 832 zitten en dat bracht al een aanzienlijke verbetering op. Persoonlijk niet verwacht wat voor winst er geboekt kan worden door simpel een zekering te vervangen.
Afijn nu is het de beurt aan de Lindemann 858, niet bepaald een kleine jongen/dame want er moeten twee dikke zekeringen in(2x 6.3A). Ik kan mij voorstellen dat dan de prijs iets te hoog wordt. Ik heb er geen moeite mee want wanneer iets klankmatig (fors) verbeterd is het een relatief bedrag ten opzichte van andere uitgaves waarbij je aanzienlijk meer geld kwijt bent. Upgrades in apparatuur, kabels etc. Of van een . versie naar een .2 of MK2 etc versies ;).

De start:
Gelukkig heb ik het makkelijk om de zekeringen te vervangen. Vanuit de achterkant van de mastodont hoef ik maar de zekeringen eruit(Hifi-Tuning extreme) te halen, de SR Purples erin en klaar is kees, euhhh Nico  ;). Nog geen 5 minuten werk.
De test exemplaren waren al ingespeeld dus gelijk bij de eerste muzieknoten klinkt het al goed. Wat is goed zal je je nu afvragen. Tja gewoon goed  ;D. binnen 10 seconde groot hoorbaar verschil. Dan is het goed.
Einde verslag ;) :pompom:

Terugkomen op goed ;).
Omdat ik de eerste keer niet veel tijd meer had maar ik wilde perse toch wat draaien gelijk mijn eigen referentie nummers gedraaid. Dan komt mevrouw Bremnes om de hoek kijken. Gelijk wat opviel is de ruimtelijkheid en stilte en ik dacht zoiets van dit kan niet dus de volgende zangeres Lady blackbird met Fix it (Black acid soul). Ontdekking van het jaar  :thumbs-up:. Haar stem is weergaloos en zij stond gewoon in de ruimte te zingen. De plaatsing is enorm met de purple zekeringen.
Helaas was de eerste testdag al voorbij.

Dag erna ging ik verder met songs zoals Chantal Acda Live in Dresden, Caroline No(Live) hetzelfde gevoel dat ze gewoon live in de ruimte zitten te spelen. We praten niet over into your face integendeel, mooie brede stage. Nu wat intiemere theater tour nummers gedraaid van Nederlandse bodem, o.a. Lakshmi - Nowere to go (Adem Live) en Wende - Nude (Last Resistance - The Theatre Sessions Live) ook hierbij was de plaatsing erg goed, bredere stage en bij Lakshmi waarbij de drum aanslagen erg strak waren.
Afgesloten met Katey Brooks, Freya Riding en Eefje de Visser. Eefje met de song Stilstand en uiteraard Katey Brooks met haar gouden strot All of me (Live at Acapela Studios). Mevrouw Brooks gewoonweg kippenvel momenten. Zo zuiver nooit ergens aangezet in het hoog etc. Hetzelfde geld voor Freya Ridings met Lost Whitout me. Haar piano is mooi aanwezig en haar zang mooi homegeen, zuiver en in het midden.
De purple blinkt ten opzichte van de Orange heel goed uit in plaatsing en ruimtelijkheid. Je krijgt een vele malen bredere stage. Is de Orange slecht, nee echt niet maar in dit facet gaat de Purple stappen verder, niet stapjes of baby stapjes, maar stappen. ;)

Nu Elektronica muziek waar ik ook erg van hou  :wub:. Eigenlijk hou ik bijna van elke muziekgenre. Alleen geen rap, hip-hop en gabber muziek  :D.
Ghost Rider met Solution en Make us Stronger twee heerlijke sublieme nummers. Ik werd bijna van de stoel geblazen zo magistraal klonk het. Wat een strak laag, en het was al erg goed maar dit was sjiek  :wub:. Het intro van Solution ging gewoon 3D door de ruimte. Even dacht ik 4 YG's te hebben  :tongue2:. Daarna mijn favoriete Elektronic groep draaien, namelijk Moderat (Live). Genieten, genieten, strak laag nooit aangezet en gecontroleerd laag waarbij het middengebied mooi evenwichtig blijft. De stem blijft mooi subtiel en de plaatsing recht voor je.
Over 3D effect in stereo dat komt ook terug bij het album Olivier Orand (Human) nummer Hours begint erg fraai en hierbij is het laag zo superstrak.
Album van Tineidae Shadows waarbij er erg veel ruis zit, wordt bij het nummer (Damaged datastream) ook andere nummers zitten zoveel geluidseffecten die door de stille achtergrond goed weergegeven worden en doordat er een bredere bühne ontstaat veel beter hoorbaar.

Tussendoor moest er ook gewerkt worden en omdat ik op vrijdag twee diensten moest werken ( 3:00 uur tot 13:00 uur en dan weer om 23:00 uur tot 8:00 uur) had ik geen tijd op vrijdag. Zaterdagmiddag naar de volgende genre, namelijk klassiek.
Gestart met een Reference recording van de Firebird. (Ejii Oue). Een heerlijke dynamische opname waarbij veel effecten zitten en geweld. Het laagweergave in klassiek is totaal anders dan bij elektronische muziek, pop etc. Misschien een betere graadmeter omdat sowieso de dynamische passages van heel stil naar uiterste kan gaan. De Russische componisten weten dit heel goed te componeren, Shostakovich no 11 is een voorbeeld ervan. Het breekt je set of het blijft staan. De enorme snelheid die erbij om de hoek komt kijken, de dynamiek en plotseling stille passages. (Heb te doen met de mensen in de symfonie ;) ). De Purple gaat hier ook veel verder dan de Orange en de Hifi Tuning. Het idee had ik dat er geknepen wordt maar dit is nu niet het geval meer, mooie soepele overgangen. En de uithalen van de orkesten in de Firebird en Symphonie no 11 zijn weergaloos en klink zeer gecontroleerd.
Na al dit geweld en mooie subtiele prachtige strings ga ik nog een schepje bovenop doen. Ik dacht waarom niet  :o 8).
Mahler Symphony No. 2 in C minor (-Resurrection-)- 1. Allegro maestoso [Totenfeier] (Leonard Bernstein( Album DG Complete Mahler Symphonies). Deze song wordt mooi opgebouwd en afwisseling met snel, dynamisch tot goede uitschieters in dynamiek, rust en ruimtelijkheid is hier belangrijk.
Alles heel mooi in balans en nu merk je dat de brede stage en ruimtelijkheid heel goed tot zijn recht komt. De fijn details die ik ervaar bij de Purple is erg mooi en daardoor luister je ook lekker rustig en kun je mooi onderuit zakken. Je luistert niet meer technisch omdat het niet nodig is.

Uiteraard hebben we ook piano geluisterd en ben begonnen met  Anna Fedorova, Nordwestdeutsche Philharmonie & Laércio Diniz : Rachmaninoff: Piano Concerto No. 2, Cello Sonata. Voor mij is Anna Fedorova een nieuwe ontdekking samen met Beatrice Rana.
Fedorova weet je te raken met elke aanslag op de piano en dit nummer bewijst de emotie waarbij het orkest mooi aanwezig is. De aanslag op de piano is in balans en de plaatsing is hoe het moet zijn. Uiteraard kan Chopin niet achterblijven en dan misschien wel 1 van de beste opnames ooit, Argerich Chopin the legendary 1965 Recording. Hier zit alles in, ruimtelijkheid, details en plaatsing. Belangrijk is ook dat er rust in je set zit. Het zat bij mij allemaal al snor maar de Purple doet qua plaatsing en ruimtelijkheid een schepje bovenop. Qua rust veranderd er niet veel omdat dit binnen mijn set al erg goed is.Misschien is mevrouw Argerich wel nummer 1 met Chopin vertolken. Kunnen niet zeggen beste maar er is (misschien) ook geen betere ;)

Kort verslagje  :blush: :tongue2: maar de voorlopige prognose:
De purple gaat vele malen verder dan mijn Hifi-Tuning extreme. De laatstgenoemde heeft wat warmere klankleur en de SR is opener en verfijnder.
De Orange en Purple hoe zit dat.
Eerlijk is eerlijk. De purple is vier tientjes duurder of je dit veel geld vindt qua verschil moet jezelf uitmaken, kan ik niet oordelen en ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, wil ik ook niet ;).
Je kunt het ook bekijken wanneer je dus upgrade naar upgrade doet in kabels, apparatuur ben je vele malen duurder uit. Of je gaat met de hype mee in de digitale wereld omdat er merken zijn die denken mee te willen doen met de massa en om de 2 jaar of iets langer nieuwe apparatuur op de markt brengt zonder dat de oude geüpgraded kan worden dan is mijn advies of beter gezegd tip ;). Ga eens zekeringen testen en neem op je lijstje SR zeker mee. Of het een Orange of Purple wordt bepaal jezelf.

Is de Purple echt beter dan de Orange zullen vele zich afvragen??? Die vraag stelde ik mijzelf ook.
Los van de vier tientjes prijsverschil (voor mij 8 tientjes). Mijn antwoord is een voorlopige conclusie tot nu toe wat ik getest heb.
Ja de purple gaat stappen verder in de volgende punten:
- Ruimtelijkheid (er ontstaat een bredere stage)
- Laagweergave is strakker en dat resulteert ook weer in beter homogener midden)
- Hoog veel subtieler en mooier plus evenwichtiger.
- Snellere weergave.
- Detaillering die er is komt nog meer aan bod en dat veroorzaakt meer luistergenot tot rust in je beleving omdat je meer en meer in de muziek gezogen wordt.

Algemeen: Luistergenot en rust in de beleving heeft met alle bovengenoemde facetten te maken.

Uiteraard ga ik verder luisteren en komen andere muziek genre aan de beurt. We starten zo meteen rustig met Tool en daarna Dream Theater ;D

jahtari

Ik heb weer eens hard kunnen lachen  ^^
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kweetniet

#17
Wat een idioot Bullshit verhaal zeg!!!! Ja hoor zo'n kort draadje maakt het meer 3D en meer ruimtelijkheid en ook nog eens meer lucht...
Ik word er kotsmisselijk van, wat een onzin!

De goedkoopste wat voor een zekering al duur genoeg is brengt verbetering, maar wacht, koop je de duurdere nog meer verbetering en dan heb je ook die van 350 euro of zo die zijn zo goed, je weet niet wat je hoort..maar hoe dan?
Dat gratis uitproberen is slim, één groep denkt duidelijk verschil te horen dus die houden ze. Eén andere groep hoort het niet, maar houden ze toch maar voor het idee. Sommige sturen ze terug. Maar door ze dus met de terugstuur mogelijkheid te verkopen gaan meer mensen ze dus proberen en in verhouding word er op deze manier dus meer verkocht.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

jahtari

Dat gratis zelf proberen model is geniaal.

Een deel denkt verschillen te horen en houdt ze.
Een deel kan het verschil niet goed horen maar durft dat niet toe te geven.
Een deel hoort geen verschil en is te lui om ze terug te sturen, baat het niet dan schaadt het niet gedachte.
5% stuurt terug.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Laan

Quote from: Pathos on April 19, 2023, 19:02:00Dank je voor je bericht.

Ik ben heel erg tevreden met mijn set. Deze heb ik met zorg samengesteld en zoek nog de ... op de i. Voor mijn gevoel is deze al bijna af en zoek ik het in tweaks zoals deze SR fuses.

In mijn ervaring heb ik erg veel verschillende kabels getest. Sommige brachten niet waar ik naar op zoek was en sommige brachten wel meer beleving en WoW-factor. Onlangs heb ik verschillende RCA-kabels getest en heb diegene aangeschaft die me weer dichter bracht bij mijn "eindresultaat". In dit geval weer een strakker laag en meer lucht, transparantie en betere 3D soundstage.

Het tweaken maakt voor mij de hobby zo leuk. Kijken wat ik er maximaal uit kan halen binnen mijn budget. Zo leer ik m'n set steeds beter kennen. Telkens sta ik er ook weer van te kijken wat een kabel brengt en verschil kan uitmaken.

Met het vernieuwen van bv een versterker of speakers ben ik bang dat ik voor een groot deel opnieuw moet beginnen. Geen enkele speaker of versterker zal m.i. perfect aansluiten op wat ik nu heb staan en de sound neerzetten waar ik naar streef. Bovendien kost het ook nog eens een groot bedrag meer.

Verschillende speakers heb ik al beluisterd en ook thuis gehad maar altijd viel er wel wat op aan te merken. Zo heb ik mijn huidige Spendor's gekozen omdat deze het dichtst bij kwamen en door alle tweaks en kabels ben ik al erg dichtbij.

Ik hoop met deze "final" tweaks toch nog die laatste ... te vinden.


Als ik dit zo lees dan ben je toe aan SR purple. Set mooi in balans, kabels al geprobeerd en nu de puntjes op de i. Ik voorzie dat de sprong voorwaarts groter is dan met kabels. Gewoon lekker proberen, krijg je geen spijt van en dat is beloofd!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Pathos

Dank je wel voor deze mooie bijdrage. Dat maakt me enthousiast!

Wat is jouw ervaring met de Hifi-Tuning zekeringen?

Quote from: Rowdy on April 19, 2023, 19:08:35Na aanleiding van onderstaande verslag van Maximus_Aurelius heb ik mij meer verdiept in audiofiele zekeringen. Ik heb de zekeringen van mijn Rega Brio en Apollo niet vervangen door een SR zekering, maar door Hifi-Tuning Supréme 3, omdat deze qua prijsklasse beter past bij de prijsklasse van mijn apparatuur. Heb ze gekocht bij Peacock Audio.

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Laan

Quote from: Pathos on April 19, 2023, 20:42:07Dank je wel voor deze mooie bijdrage. Dat maakt me enthousiast!

Wat is jouw ervaring met de Hifi-Tuning zekeringen?


Je stelt deze vraag niet aan mij, maar geef toch even antwoord. Hifi tuning, furutech en de SR tot en met de blue deden mij weinig. De SR orange en Purple zijn the real thing.. Naar mijn mening, dus..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Rowdy

Ten opzichte van de standaard glaszekering is het geluidsbeeld wat warmer, groter en er wordt beter gearticuleerd. Dit zijn mijn bevindingen.

Pathos

#23
Hahaha! 😃 Dank je wel Laan! Strakke actie! 👍🏽 Maar ik las in je berichten al je enthousiasme. 😊
Natuurlijk sta ik altijd open voor een mooi verslag.

Quote from: Laan on April 19, 2023, 20:51:36Je stelt deze vraag niet aan mij, maar geef toch even antwoord. Hifi tuning, furutech en de SR tot en met de blue deden mij weinig. De SR orange en Purple zijn the real thing.. Naar mijn mening, dus..

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Mediator