Connectieproblemen Bluesound Powernode

Started by M:iNdO, May 12, 2023, 09:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Vermogen zegt niet zo veel. Combinatie vermogen met gevoeligheid en versterker vriendelijkheid van de luidsprekers wel. Ik laat in mijn mancave luidsprekers "krachtig" spelen met Max 6 watt zonder problemen.
Als je echt wilt vergelijken zouden beide versterkers op dezelfde volume moeten spelen. Wat voor luidsprekers ga je er eigenlijk mee aansturen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

M:iNdO

Quote from: mmuetst on May 13, 2023, 10:35:21Vermogen zegt niet zo veel. Combinatie vermogen met gevoeligheid en versterker vriendelijkheid van de luidsprekers wel. Ik laat in mijn mancave luidsprekers "krachtig" spelen met Max 6 watt zonder problemen.
Als je echt wilt vergelijken zouden beide versterkers op dezelfde volume moeten spelen. Wat voor luidsprekers ga je er eigenlijk mee aansturen?

Dali Ikon 1 mk1 speakers
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Dura

Een vriend van mij heeft een Sonos Connect op dezelfde versterker die ik vroeger had (NAD C390DD). zeer gedetailleerd spelende versterker, en ik vond de Sonos duidelijk doffer en minder gedetailleerd dan de Bluesound MDC die ik had. Heeft niet direct te maken met hi-res, maar qua geluidskwaliteit vermoed ik wel dat Bluesound inderdaad beter is dan Sonos.
Wat mij interesseert is het verschil tussen de Edge en de N330. Behalve het verschil in vermogen gebruikt de Edge ook een interessante manier van DA-conversie, met een Direct Digital versterker.
Dat zou, in theorie, superieur moeten zijn aan de klassieke conversie van de N330. Welke nou in de praktijk het beste klinkt, aangenomen dat de speakers aan het vermogen van de Edge genoeg hebben, ik zou het niet weten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

M:iNdO

Ik denk dat ik de (connectie)problemen met de Bluesound Powernode opgelost heb. Vermoedelijk zijn het bij mij 2 verschillende problemen. 1. de juiste instellingen doen in mijn router. 2. hitteproblemen waardoor de PN denk ik steeds op een gegeven moment in een soort "protection mode" schiet en herstart.

Na wat aanpassingen gedaan te hebben draait het al de hele dag stabiel (gewoon op wifi) en verder geen enkel probleem :) Denk dat ik morgen pas met zekerheid kan zeggen dat het probleem opgelost is.

Wat heb ik gedaan/veranderd?

1. in mijn router bij 2.4 Ghz wifi automatisch kanalen kiezen uitgezet en handmatig op kanaal 3 gezet. Tevens een statisch IP adres laten reserveren voor de PN.

2. de PN verplaatst naar een plek in mijn tv meubel met een stuk meer ruimte om zich heen.

Vervolgens de PN van het stroom afgehaald en na 30 seconden weer het stroom erop gezet en op laten starten.

It does the trick (tot nu toe).

Ik heb nu in ieder geval veel meer vertrouwen in de PN dan voorheen. Als het zo stabiel blijft kan de PN wel eens een blijvertje zijn. Dan ga ik mijn Sonos setup verkopen en helemaal over naar Bluesound. Wel zou ik nog willen uitbreiden met 2 Pulse Flex 2i speakers voor surround om ook met films/series te kunnen genieten van surround geluid.

Eerst maar eens even kijken hoe de PN de avond/nacht doorkomt en als alles morgen nog steeds stabiel draait denk ik echt dat de problemen hiermee definitief verholpen zijn :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

katwax

Is dat de PN330 dan?
Dat van die wifi is wel vreemd, lijkt mij dan eerder niet zo'n goede router, maar who cares :) Je zei dat je probleem ook had met kabel, waar dit dan al niet zou kunnen voorkomen. Hitte kan inderdaad root in het eten gooien.
In meubel moet zeker kunnen, die van mij staat ook in meubel en heeft hier nooit last van.
BTW nog steeds stabiel na die Firmware upgrade ondertussen al 20 dagen uptime -> dus we kunnen wel stellen dat het opgelost is  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

M:iNdO

Quote from: katwax on May 15, 2023, 21:34:18Is dat de PN330 dan?
Dat van die wifi is wel vreemd, lijkt mij dan eerder niet zo'n goede router, maar who cares :) Je zei dat je probleem ook had met kabel, waar dit dan al niet zou kunnen voorkomen. Hitte kan inderdaad root in het eten gooien.
In meubel moet zeker kunnen, die van mij staat ook in meubel en heeft hier nooit last van.
BTW nog steeds stabiel na die Firmware upgrade ondertussen al 20 dagen uptime -> dus we kunnen wel stellen dat het opgelost is  ;)

Ja ik heb het hier over de PN330 inderdaad. Wat betreft de router, het is de beste router (en volgens mij de enige) die T-Mobile momenteel heeft voor glasvezel internet. Ik heb gelezen dat het niet persé eraan ligt aan welke router je hebt maar dat je in bepaalde gevallen/situaties (zoals bij mij) bepaalde instellingen in je router moet aanpassen zodat je geen last van storingen hebt en dat de PN goed kan communiceren met je netwerk.

Ik heb me suf gezocht voor een oplossing en als het goed is moet dit de definitieve oplossing zijn in mijn geval.

PS. mocht er iemand interesse hebben in een Macbook Pro (13,3 inch) uit 2019 (of mocht je iemand weten), check dan mijn advertentie en/of stuur me een PM
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

marcel1970

Die t-mobile router is vrij slecht hoor en niet zo moeilijk te vervangen voor een eigen router.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

M:iNdO

Quote from: marcel1970 on May 16, 2023, 00:10:31Die t-mobile router is vrij slecht hoor en niet zo moeilijk te vervangen voor een eigen router.

Dat zou kunnen. Het is een Zyxel T-54.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Hannibal_

Bij mij is de Zyxel T-54 juist een super verbetering.
Fantastisch stabiel en snel (ook wifi dus).

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

M:iNdO

Quote from: Hannibal_ on May 16, 2023, 11:39:27Bij mij is de Zyxel T-54 juist een super verbetering.
Fantastisch stabiel en snel (ook wifi dus).



Ik heb zelf geen problemen met deze router maar blijkbaar hebben andere mensen niet zulke goede ervaringen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610