Linkbuds

Started by J.A.F._Doorhof, April 2, 2023, 08:37:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Toch uiteindelijk maar bestelt
De linkbuds van Sony met open ear.

Ben continue aan het switchen tussen een goedkope bone conduction en de Samsung pro buds.

Samsung is erg goed qua geluid maar zelfs met de fantastische "omgevingsmode" kan ik ze niet comfortabel vinden voor langere wandelingen.

De bone conduction doet het perfect en je kan de radio of podcast goed volgen terwijl je ook nog een normaal gesprek kan voeren. Maar de geluidskwaliteit voor muziek is "bagger" en de ring om je nek maakt het met fietsen en een bril verre van ideaal.

De linkbuds zouden dit moeten oplossen met redelijk goede audio kwaliteiten een open principe waardoor je alles goed en natuurlijk kan horen en een ontwerp waardoor je ze de hele dag kan dragen. Zelfs slapen (?)

Je leest echter ook van mensen met geïrriteerde oren dus vraag me af of er mensen hier zijn die ze ook gebruiken?

Ik hoop ze met events de hele dag in te kunnen houden zodat je tussendoor ook nog wat kan luisteren in de rustigere periodes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ik zal ook even googelen.

Maar. Wat zijn het?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

https://www.sony.nl/electronics/volledig-draadloze-oordopjes/wf-l900

En dan de volledig open versies.
De andere zijn alsnog gesloten.

Nu nog een betaalbare of standaard oplossing voor de enorme lag van BT en we kunnen ze ook gebruiken voor muziek maken, dat is met BT eigenlijk niet te doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Fijn voor op mijn werk.

Tijdens het rijden is het prettig je omgeving te horen. En te kunnen praten met collega's.

Ze zijn het overwegen waard.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Voor die toepassing schijnen ze de beste te zijn.

Als je de reviews ook leest die negatief zijn is het bijna allemaal dat de gesloten een beter geluid geven. Maar goed dat weet je met die soort systemen dus ik heb daar geen moeite mee om de mensen om me heen te kunnen horen.

Alleen van die irritatie kwam toch best vaak terug dus ben daar wel nieuwsgierig naar. De een vind het de beste ooit qua comfort en de ander gooit ze na een kwartier door het raam.

We gaan het mee maken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Binnen en opgeladen
Bij installatie krijg je een demo van 360 muziek en dat is behoorlijk indrukwekkend jammer genoeg achter paywall, tidal etc en geen spotify zover ik kan zien.

Qua fit heb ik blijkbaar enorm veel mazzel. Ze vallen meteen op hun plek en kan me indenken dat je er de hele dag mee rond loopt. Je voelt ze wel zitten maar het is zo licht en niet irriterend dat je ze absoluut in ieder geval uren in kan houden.

Geluidskwaliteit van stemmen is fantastisch. Je kan de radio volgen en toch een normaal gesprek voeren.

Wide area touch is leuk maar ben sneller met de volume knoppen op de telefoon. Of wel het werkt maar niet vlekkeloos.


Geluid met muziek is fantastisch in vergelijk met de bone conduction headphones. Maar dat was een hele goedkope.

De Samsung pro buds winnen het wel met gemak van de linkbuds maar die kan ik absoluut niet lang in mijn oren houden zonder dat ik het irritant vind worden. Voor luistersessies of wandelen kan het perfect maar zeker niet de hele dag cassual.

Vooral op de bas is het een stuk minder dan de Samsung buds.

Maar ....
De omgeving komt veel beter over, zelfs op flink volume hoor je alles om je heen.

Eerste ervaring is dit precies wat ik zocht. Een zeer lichte bud die lang in kan blijven en als achtergrond geluid kan dienen zonder gekke ambient geluids vervormingen.

Concessie is iets op volume (gaat hard genoeg) en bas. Verder ben ik persoonlijk helemaal tevreden. Even een paar dagen proberen en dan weet ik het zeker ;)

Maar wil je veilig en comfortabel fietsen en wandelen en geen band om je hoofd voor bone conduction en ben je bereidt iets concessie te doen in het laag dan kan dit perfect zijn.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Gaan toch terug.
Geluid is ok buiten bas weergave (slecht) maar goed dat weet je en zijn ze ook niet voor.

De eerste week ging alles redelijk goed alleen bij een bepaald stukje ging de kwaliteit van het signaal behoorlijk vervormen en stotteren. Je geeft dan de schuld aan misschien een dekkings probleem.

Gedurende de weken werd die steeds erger en gingen ook beide kanten uitvallen. Tenzij ik de telefoon voor me hou is er continue een risico dat het geluid wegvalt.

Gaan dus toch maar terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"