Geluid TV via optische kabel zwak.

Started by KayaRahnee, March 17, 2023, 23:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Geluid van mijn TV naar mijn externe speakers gaat via optische kabel (Van Den Hul Optocoupler MKII ) naar mijn DAC.
Het geluid komt zo wel uit de magnepans maar is nogal zwak, alle geluid instellingen zowel van de TV als van de Nokia streaming box na-gelopen, niets brengt de oplossing.
En nee, de kabel is perfect oke.
Is het misschien een bekend gegeven dat een optische kabel het geluid niet optimaal doorgeeft ... ik dacht dat optisch aansluiten aangeraden word.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Erniebert

Nee dat kan je zo niet stelle. Ik heb optisch vanaf Blu Ray speler naar actieve speakers en dat gaat meer dan goed!

Dura

Het signaal van optisch vanaf mijn tv heeft een lager volume hier vergeleken met mijn BluOS MDC, zelfde bij de Powernode van mijn vriendin.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

In ieder geval zou ik de optische kabel niet verdenken.
Dan gaat het eerder haperen.
Niet in volume omlaag.

Wel eens met Dura, niet alle apparatuur geeft hetzelfde volume.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tien

Weet niet wat voor TV je hebt, maar ik moest bij mijn TV ergens ooit aangeven dat het volume niet door de TV maar door extern apparaat geregeld wordt (ik denk dan dat hij het signaal dan maximaliseert, is maar een redenatie). Geen idee of dit helpt.

KayaRahnee

Quote from: Tien on March 18, 2023, 20:28:18Weet niet wat voor TV je hebt, maar ik moest bij mijn TV ergens ooit aangeven dat het volume niet door de TV maar door extern apparaat geregeld wordt (ik denk dan dat hij het signaal dan maximaliseert, is maar een redenatie). Geen idee of dit helpt.

Klopt, maar lost het probleem niet op.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Spijkie

Kun je aangeven hoe t aan elkaar zit? Je gaat van tv naar je dac of je Nokia en van daaruit naar ? Of zit de dac in je Nokia ? Of bedoel je dat zowel t geluid vanuit tv en de Nokia naar de dac gaan en dan naar je versterker of receiver ?

Je zou voor de zekerheid even kunnen testen als alleen de optische kabel in je dac zit( dus al het andere er even uit)

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

KayaRahnee

TV --> via optische kabel --> Eastern Electric MiniMax DAC --> Nedis switch.
Voor het overige zijn voor en eindversterker aangesloten zoals het hoort.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Richi

Onze Pioneer TV gaf ook een (veel) zachter signaal via de optische uitgang dan onze huidige Philips TV. Ik denk dat je het daar in moet zoeken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Spijkie

Quote from: KayaRahnee on March 19, 2023, 18:57:42TV --> via optische kabel --> Eastern Electric MiniMax DAC --> Nedis switch.
Voor het overige zijn voor en eindversterker aangesloten zoals het hoort.

Kun je testen met de neus switch ertussen uit?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

KayaRahnee

Testen zal wel kunnen , moet dat dan uitzoeken, ben niet zo handig in hoe wat waar aansluiten.
Maar uiteindelijk heb ik de Nedis niet zomaar ertussen, versterkertje heeft maar een audio in.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.