Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willemkuis

#50
Quote from: Sopper on March 27, 2023, 17:54:35Lijkt erop dat ik een Apple TV aan moet schaffen  :P  ::)

Dat moet je zeker!  ;)  ;D
Ik heb de 'dure' bedrade versie aangeschaft: blij toe, want bedraad (via een andere switch dan de GS 108 T voor de Källa) waren de streams stabieler...
Muziek beluister ik tot nu toe via de iPad Mini 6

Groot voordeel, muzikaal, dat je "alles" via Single Source kunt beluisteren!
Dat is ook super qua bedieningsgemak.
# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Sopper

#51
Quote from: willemkuis on March 27, 2023, 19:00:21Dat moet je zeker!  ;)  ;D
Ik heb de 'dure' bedrade versie aangeschaft: blij toe, want bedraad (via een andere switch dan de GS 108 T voor de Källa) waren de streams stabieler...

Heb ook de uitgebreide versie besteld, 128gb en WiFi + Ethernet
Precies om het risico wat je schrijft te vermijden  ;)

By the way, mooie signature :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

willemkuis

# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Tabcam

Quote from: Sopper on March 27, 2023, 17:54:35
Quote from: LejonklouApple TV to Källa is dangerous (time wise). For me it has transformed rather cheesy TV series into fascinating storytelling. Background music really grips us and the dialogue is much more intense. Tested a range of DACs for the Apple TV before but wasn't convinced by any of them. Källa is something completely different.

Unlike iPad, Apple TV never drops Källa as the preferred output, so each time we switch on the TV, the sound comes through without the need to activate anything. It's just automatic. The only time it's dropped Källa is when it's done a firmware upgrade. And those don't come often.

I recommend connecting the Apple TV to the local network using WiFi, not cable. It sounds better through WiFi. The cabled connection disturbs the clean recommended network layout of Källa: Mesh point to switch, switch to Källa, nothing else connected to the switch.
Lijkt erop dat ik een Apple TV aan moet schaffen  :P  ::)
Ik gebruik de toslink out van mijn TV en dat werkt zelfs met firmware-updates stabiel. Kan alleen niet met Lejonklou want geen digitale ingangen :nopompom:.

En ja, series op een goede luidspreker kan ik van harte aanbevelen :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sopper

#54
Quote from: Tabcam on March 27, 2023, 20:55:25Ik gebruik de toslink out van mijn TV en dat werkt zelfs met firmware-updates stabiel. Kan alleen niet met Lejonklou want geen digitale ingangen :nopompom:.

En ja, series op een goede luidspreker kan ik van harte aanbevelen :pompom:!


Ik heb de tv al via RME ADI 2 dac, dat is het punt niet.
Het gaat erom dat via de KÄLLA het nog veel verder gaat, en dus een Apple TV nodig om geluid via AirPlay naar de KÄLLA te routen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

#55
Vandaag krijg ik mijn voorversterkers eindelijk terug en kan ik de KÄLLA en Apple TV gaan aansluiten  :clapping:

Morgen komt een vriend de hele dag lekker muziek luisteren, ouwehoeren over audio en pizza eten (hij is nog steeds niet over op streaming, misschien dat de KÄLLA hem nu dat zetje geeft)

Voor diegene die geïnteresseerd is; ik verkoop mijn RME ADI-2 DAC
Dit is nog de versie met AK4490 dac-chip (beter dan de ESS die ze later gebruikten, smaak-kwestie)

De prijs van de Tundra 3 mono eindversterkers is eindelijk ook bekend gemaakt: €4.900 per stuk  :(
Voorlopig way out of my league...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Quote from: Sopper on March 31, 2023, 08:55:17Vandaag krijg ik mijn voorversterkers eindelijk terug en kan ik de KÄLLA en Apple TV gaan aansluiten  :clapping:

Morgen komt een vriend de hele dag lekker muziek luisteren, ouwehoeren over audio en pizza eten (hij is nog steeds niet over op streaming, misschien dat de KÄLLA hem nu dat zetje geeft)

Voor diegene die geïnteresseerd is; ik verkoop mijn RME ADI-2 DAC
Dit is nog de versie met AK4490 dac-chip (beter dan de ESS die ze later gebruikten, smaak-kwestie)

De prijs van de Tundra 3 mono eindversterkers is eindelijk ook bekend gemaakt: €4.900 per stuk  :(
Voorlopig way out of my league...

Have fun!

Tundra 3 is zeker prijzig helaas, en nogal limited... :(

Hoor je het kabel verschil al?? ;)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Zo, alles is weer aangesloten en eindelijk ook eens aan kabel-management gedaan.
Daar zijn die klittenband tie-wraps-achtige dingen toch wel super handig voor.
(100 stuks voor 7 euro op Amazon)

Ziet er geordend en netjes uit in de kast.

En nu zit ik gewoon te genieten van de heerlijke muziek die uit m'n setje komt.
De KÄLLA is echt bijzonder... ik snap dat sommigen hun LP12 van Linn nu eindelijk wegdoen en gaan streamen met de KÄLLA.
Dat analoge gevoel van platen is nog nooit zo dicht bij geweest door de KÄLLA
Met recht een bijzondere prestatie van Fredrik Lejonklou  :worship:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Kleine update: het virus is nu echt op z'n max

4 jaar rust en nu komt alles tegelijk:
# KÄLLA kwam op mijn pad
# Op de audioshow in Montréal was de kamer met Lejonklou op Graham Audio LS 8/1 het meest opzienbarend en genieten
# Gisteren de eerste vergelijking gehoord tussen de nieuwe Tundra 3 mono eindversterkers en de Tundra stereo, KÄLLA als bron. Het verschil is niet subtiel, de tundra 3 trekt je helemaal in de muziek, echt waanzinnig

Dus... aankomend weekend mag ik de eerste demo-set Lejonklou Tundra 3 mono eindversterkers die Marco van Hexagon Audio binnen krijgt, "warm draaien" in mijn eigen huis.
En... op een set Graham Audio LS 8/1, die ik ook te leen krijg.

Mitchell en een andere goede vriend komen luisteren  :worship:

We gaan heerlijk muziek luisteren op 4 configuraties:
1. Tundra 2 op Harbeth SHL5+
2. Tundra 3 op Harbeth SHL5+
3. Tundra 2 op Graham LS 8/1
4. Tundra 3 op Graham LS 8/1

Met natuurlijk de nodige audio praat, koffie, thee, gebak, versnaperingen, drank en we eindigen vast met een Pizza 🍕
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Sopper

#60
Vandaag de Lejonklou Tundra 3 mono eindversterkers opgehaald
Ik had de eer om nr. 05 en 06 uit te mogen pakken en ze staan nu lekker (in) te spelen, zodat ze zaterdag in hun volle glorie zijn als Mitch en Jan langs komen.
Tevens een set Graham Audio LS 8/1 incl. officiële stands.

Heb er zin in  :headbanging:  :headbanging:





PS: voor geïnteresseerden > er staat een set Lejonklou Sagatun 1.4 Mono voorversterkers te koop
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

#61
Ben benieuwd en heb er veen zin in!  8)  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Xander32




Prachtig 🥰 Ik ben ook erg naar jouw bevindingen van de nieuwe set, evenals die van jouw gasten a.s. zaterdag. Have fun 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Let the games begin!!  :D  :headbanging:



# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Prachtige opstelling zo  :clapping:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rob46

#66
Pracht set :headbanging: We zijn benieuwd naar de eerste luister ervaringen.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Sopper

#67
Het weekend is voorbij, de stof is weer neer gedaald...

Ik kijk terug op een hele gezellige zaterdag  :)

Rond het middaguur kwamen Jan en Mitchell aan, Mitch met een gloednieuwe KÄLLA onder de arm.
Hij mag zich de trotse bezitter noemen van de KÄLLA nr. 059 (ik heb de 058)

Na een broodje en koffie, gingen we er eens lekker voor zitten.
Als eerste mijn huidige set aan de beurt: TM2 (Tundra Mono 2) op Harbeth SHL5+
Gewoon heerlijk geluid, in connectie met de muziek.
Na 4 nummers aandachtig te hebben beluisterd, de TM2 vervangen voor de TM3.

Dezelfde 4 nummers beluisterd op hetzelfde volume en het viel ons direct op dat de TM3 scherp klonk. Op het volume wat we draaiden niet erg comfortabel.
Behoorlijk teleurstellend en verbazing alom; dit kon Fredrik toch niet hebben bedoeld met zijn nieuwe Mono Eindversterkers??

Terug naar de TM2 maar nu i.c.m. de Graham LS8/1.
Een heel andere beleving van de muziek t.o.v. de Harbeth's.
De Graham's klonken rommelig, vooral in het laag niet goed te volgen en een scherp randje die niet lekker voelde. Geen connectie met de muziek, we missten alle drie de beleving...

De Graham op de TM3 was kort maar krachtig: niet om aan te horen
Scherpte van de TM 3 plus de scherpte van de Graham maakte dat we na 10 seconden in alle nummers die we draaiden, de volumeknop flink naar beneden moesten draaien.

Eigenlijk waren we dus na een uur al klaar.
De meest muzikale set is mijn huidige set  :wow:

De rest van de middag nog een paar keer geswitcht tussen de verschillende configuraties, maar onze mening bleef hetzelfde.
Behoorlijk gedesillusioneerd en teleurgesteld 😞 hebben we verder een hele gezellige middag gehad. Veel gepraat over ons werk, de wereld 🌍 en hoe wij als mensheid deze in no-time om zeep helpen. Na een heerlijke pizza en koffie gingen de heren weer op huis aan.

Het bleef aan me knagen; hoe kan de TM3 slechter zijn dan de TM2??
Na te hebben gebeld met Marco de importeur van o.a. Lejonklou en Graham, ook Fredrik persoonlijk bericht over onze ervaring. Zondagochtend nog wat clips opgenomen om het verschil tussen TM2 en TM3 vast te leggen en ook in die clips hoorde Mitchell, Jan en ook Marco de oncomfortabele scherpte van de TM3. Tot slot ook mijn vriendin nogmaals laten luisteren en op hoge volumes is de TM3 niet fijn, zij ervaarde het ook zo.

Na het laatste bericht van Fredrik blijkt dat deze set TM3 pas 3 uur op de teller heeft.
Bij mij thuis nog 48 uur muziek gedraaid, op zacht volume.
De TM3 die nu op een audioshow in US draait klonken op de 4e dag pas fenomenaal en deze had ook al 3 dagen op hoog volume in Fredrik's lab gedraaid.
Kortom, deze versterkers moeten minimaal een week inspelen...
Ze staan nu weer opgesteld in mijn set en draaien de hele dag muziek, hard wanneer dat kan en zacht op de achtergrond als ik een vergadering heb  :tounge:

Volgend weekend gaan ze weer op hoge volume op de testbank en in vergelijk met de TM2.
Ik ben opgelucht dat ze dus nog beter gaan worden en in de loop van de week mijn TM2 voorbij moeten gaan qua muziekbeleving.

De Graham's geef ik ook nog een kans; even experimenteren met plaatsing. Daar schijnen ze erg gevoelig voor te zijn.

Kortom: wordt vervolgd!!  :thumbs-up:

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

Jammer dat Frederik vergeten was te vertellen dat de 3 bagger zou klinken. Neemt niet weg dat het ws wel gezellig is geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Update!

De TM3 staat sinds zondag 24 uur per dag aan met een eindeloze loop aan muziek.

Vandaag kwam ik uit mijn werk en het wonder zijt geschied  :clapping:
Scherpte is bijna helemaal weg en de TM3 speelt nu met dezelfde controle over de muziek als mijn TM2. Echter... er is meer detail, grotere soundstage, meer diepte en veel meer plaatsing. Het is echt belachelijk wat hier gebeurt...

En dan te bedenken dat ze nog wat beter worden, met nog wat meer dagen spelen

Durf het nu al te zeggen: Masterpiece!
Heb nog nooit een eindversterker zoveel verschil horen maken
Elk nummer, maakt niet uit wat ik opzet, slokt je helemaal op, echt insane
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

minplus

Zo zie je maar weer dat inspelen, iets wat sommigen apekool vinden, van spullen erg belangrijk kan zijn.
En dat heeft vrijwel niets te maken met het wennen aan een nieuw geluid.
Gefeliciteerd!
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Wist je niet dat de versterkers en ls (zo goed als) nieuw uit doos waren?

Dat had de 'uitlener' wel even kunnen vermelden, toch? Het lijkt mij onvoordelig wanneer je als hifi zaak apparatuur uitleent voor een thuisdemo welke nog moet inspelen en daar geen melding van maakt ... dan is de kans groot dat er een ongewenste uitkomst is van die thuisdemo. Ietwat slordig, óf zij hebben niet de ervaring dat electronica (en speakers) dienen in te spelen 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

#73
Quote from: Xander32 on April 19, 2023, 06:33:36Wist je niet dat de versterkers en ls (zo goed als) nieuw uit doos waren?

Dat had de 'uitlener' wel even kunnen vermelden, toch? Het lijkt mij onvoordelig wanneer je als hifi zaak apparatuur uitleent voor een thuisdemo welke nog moet inspelen en daar geen melding van maakt ... dan is de kans groot dat er een ongewenste uitkomst is van die thuisdemo. Ietwat slordig, óf zij hebben niet de ervaring dat electronica (en speakers) dienen in te spelen 🤔

Natuurlijk wist ik dat.
Had alleen niet gedacht dat het zoveel tijd kost om "los" te komen.
Ik dacht 48 uur inspelen en zaterdag gaan we los  :angel:
En aangezien dit pas de 2e set is die Fredrik heeft kunnen leveren, had niemand die ervaring nog
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Ik neem aan dat dit niet de eerste audio set betrof welke hr.F. in zijn leven heeft kunnen leveren? 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT