Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

Quote from: tdbakker on March 19, 2023, 08:08:38Dag Tjalling,

Mooi die Harbeths  :inlove:
Welkom terug ,en succes verder met de Hobby.
Uitzicht en woonkamer is prachtig bij jou !!

Ha Teun, leuk dat jij hier ook nog bent  :)

Quote from: Contour on March 19, 2023, 08:34:02Prachtige kamer, fraaie set, en  :huh2: dat uitzicht! Je hebt het goed voor elkaar.

Dank je
Zo grapppig dat iedereen altijd over het uitzicht begint, ook visite bij ons thuis
Voor ons is het blijkbaar normaal geworden en niets bijzonder meer  :sigh:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Barry32

Ja leuk Lejonklou. Enige tijd geleden met een Kikkin pré amp gespeeld. Omdat we destijds een gesloten kast hadden en dus met de app het volume wilden bedienen ging deze naar een ander forumlid maar klankmatig was ie helemaal prima.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

chansig

Quote from: Sopper on March 18, 2023, 09:17:19Fotootje toegevoegd  :clapping:

Thanks. Ziet er uit als een fijne ruimte om in te zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Weet je nog welke tips / suggesties van Lejonklou het meeste effect hadden? Denk aan kabels, switch etc.

Sopper

#29
Quote from: Contour on March 19, 2023, 09:34:11Weet je nog welke tips / suggesties van Lejonklou het meeste effect hadden? Denk aan kabels, switch etc.

Van hoorbaar naar steeds minder hoorbaar (ik heb niet de belachelijk goede oren zoals Fredrik):
1. Linn Silver interconnects factory 120cm
2. Linn K400 gesplitst 248cm
3. Factory bijgeleverde stroomkabel (alle fancy stroomkabels die ik heb geprobeerd, ging ten koste van de muzikaliteit en ik vermoed dat dit vooral wordt veroorzaakt door de afscherming die dure stroomkabels hebben)

1,2 en 3, hoor ik zeker wel

4. Alle zaken m.b.t. LAN netwerk, gecombineerd op plaats 4
5. Volgorde stekkers (hoor ik persoonlijk niet)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Contour

Bedankt, intressant van die stroomkabels!

Mitch--

Quote from: Sopper on March 19, 2023, 10:11:31Van hoorbaar naar steeds minder hoorbaar (ik heb niet de belachelijk goede oren zoals Fredrik):
1. Linn Silver interconnects factory 120cm
2. Linn K400 gesplitst 248cm
3. Factory bijgeleverde stroomkabel (alle fancy stroomkabels die ik heb geprobeerd, ging ten koste van de muzikaliteit en ik vermoed dat dit vooral wordt veroorzaakt door de afscherming die dure stroomkabels hebben)

1,2 en 3, hoor ik zeker wel

4. Alle zaken m.b.t. LAN netwerk, gecombineerd op plaats 4
5. Volgorde stekkers (hoor ik persoonlijk niet)

Leuk je ook weer hier tegen te komen Tjalling! :)

Ben eens met het bovenstaande! Voor mij was de toevoeging van jouw Frederik spec K200 een kers op de taart, alles werd nog maar eens onderstreept in muzikaliteit, hoe ie er op komt geen flauw benul, enige onderbouwing is er niet, maar het klinkt wel :)

Het leuke wat je hier ook schrijft, is ook hetgeen ik ervaar, dat vooral 'simpelheid' van onderdelen hier een enorm effect heeft. Frederik schrijft ook altijd veelvuldig, prijs staat niet automatisch in verbinding met kwaliteit, en dat vind ik ook, en inderdaad heb ik ook niet zijn gehoor maar ik volg gewoon wat ie opschrijft en het werkt wel. Heb wel eens wat kabelarij hier geprobeerd, van goedkoop tot exorbitante dure, en die doen zeker veel goed, maar als je terug naar de eenvoud gaat zoals aangeraden, vallen de puzzelstukken weer op hun plek :)

Ik durf de Kalla nog niet te proberen hahaha  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pinda13

Ha! Leuk dat je weer terug bent man. Ik had tussendoor al wel zo'n vermoeden dat je bij je endgame was. Dat gaf je toen ook al wat aan met de komst van je amps.. Veel merken gehad en getest. Ik heb toentertijd leuke spulletjes van je gekocht. Grappig om te lezen en inderdaad die plek waar je woont blijft ontzettend mooi, maar snap dat verhuizen verhaal wel. Misschien x weer luister afspraakje doen?! Ben benieuwd, de vorige x had je van die prachtige full set tannoy td12 of td10 staan met die mega center.. Tijdje terug alweer, hier ook veel veranderd. Veel luister plezier!
" no loss of fine detail "

Sopper

Quote from: Pinda13 on March 19, 2023, 16:08:21Ha! Leuk dat je weer terug bent man. Ik had tussendoor al wel zo'n vermoeden dat je bij je endgame was. Dat gaf je toen ook al wat aan met de komst van je amps.. Veel merken gehad en getest. Ik heb toentertijd leuke spulletjes van je gekocht. Grappig om te lezen en inderdaad die plek waar je woont blijft ontzettend mooi, maar snap dat verhuizen verhaal wel. Misschien x weer luister afspraakje doen?! Ben benieuwd, de vorige x had je van die prachtige full set tannoy td12 of td10 staan met die mega center.. Tijdje terug alweer, hier ook veel veranderd. Veel luister plezier!

Ha Carl,

Hoe gaat het met jou?
Nog steeds in de Audio Physics?

Tannoy TD10 + center, ja dat is echt lang geleden idd

Maar weer eens buurten als we tijd hebben  :coffee:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pinda13

#34
Quote from: Sopper on March 19, 2023, 19:02:10Ha Carl,

Hoe gaat het met jou?
Nog steeds in de Audio Physics?

Tannoy TD10 + center, ja dat is echt lang geleden idd

Maar weer eens buurten als we tijd hebben  :coffee:

Haha goed goed, druk in voorbereiding om van China weer naar NL te verhuizen. In 5 jaar tijd verzamel je toch altijd weer meer dan je denkt..

Audio physic is het ook al lang niet meer inderdaad. Nu speel ik met lii Audio silver 10 speakers, aangezien ze hier wat makkelijk te verkrijgen zijn. Maar er staat van alles te wachten. Avantgarde, grand crescendo, zelfs field coil speakers.. In NL rustig voor gaan zitten. Ik zal binnenkort mijn showcase weer updaten, maar bekijk het eerst eens;

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150097.975

Er is een hoop veranderd en veel aan het DIY geslagen. Mijn focus ligt bij buizen amps, 2a3 en 101dpreamps. Mooie ad1865, tda1540 dacs aan het ontwikkelen. Tzt eens buurten, gezellig!

Cheers..

" no loss of fine detail "

Sopper

Quote from: Pinda13 on March 20, 2023, 00:55:19Haha goed goed, druk in voorbereiding om van China weer naar NL te verhuizen. In 5 jaar tijd verzamel je toch altijd weer meer dan je denkt..

Audio physic is het ook al lang niet meer inderdaad. Nu speel ik met lii Audio silver 10 speakers, aangezien ze hier wat makkelijk te verkrijgen zijn. Maar er staat van alles te wachten. Avantgarde, grand crescendo, zelfs field coil speakers.. In NL rustig voor gaan zitten. Ik zal binnenkort mijn showcase weer updaten, maar bekijk het eerst eens;

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150097.975

Er is een hoop veranderd en veel aan het DIY geslagen. Mijn focus ligt bij buizen amps, 2a3 en 101dpreamps. Mooie ad1865, tda1540 dacs aan het ontwikkelen. Tzt eens buurten, gezellig!

Cheers..



Goh joh... ik heb "catch up" to do, lees ik...
Zal eens rustig je verhaal lezen; er is een hoop gebeurd in al die jaren  8)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

pameijer

Die foto van je uitzicht kwam me wat bekend voor. Volgens mij heb ik bij jou wel eens een setje KEF LS50's opgehaald! Draaien nog steeds lekker bij mijn ex-vriendin. Wat er nu staat is wel iets beter lijkt me, gave set!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sopper

Quote from: pameijer on March 20, 2023, 13:01:48Die foto van je uitzicht kwam me wat bekend voor. Volgens mij heb ik bij jou wel eens een setje KEF LS50's opgehaald! Draaien nog steeds lekker bij mijn ex-vriendin. Wat er nu staat is wel iets beter lijkt me, gave set!

Ha, dat zou heel goed kunnen.
Heb toentertijd de KEF LS50 voor in de keuken aangeschaft, om vervolgens erachter te komen dat de hype zwaar overdreven was. Fijne luidsprekers, met vooral mooie looks > maar niks voor in mijn keuken.
Een Sonos doet het daar veel beter :)

Het feit dat ze bij je ex-vriendin staan, geeft aan dat jij er ook niet zo aan kon hechten  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

willemkuis

#38
Dit is mijn tweede post op het HTForum

Ik ben ook tot een stand-still van mijn upgraditis gekomen door Lejonklou.

Op mijn werkkamer speel ik met de Kikkin van Barry32.
In mijn woonkamer speelt de Sagatun VV van Defender die 'm ooit van Sopper had gekocht geloof ik. Mijn Tundra EV (gekocht bij Concerto) was overigens mijn eerste kennismaking met Lejonklou (ter vervanging van een NAIM NAP 200, die nu samen speelt met de Kikkin). Wat een verschil is die Tundra met de in mijn oren iets te pushy NAIM!

Maar echt, geloof t of niet: de Lejonklou Källa is de BOM.
Ik heb 'm destijds als prototype al kunnen beluisteren bij Fredrik Lejonklou in Uppsala, en mijn vrouw wist toen eerder dan ik dat ik 'm zou gaan kopen. Na de uiteindelijke aanschaf van de Källa heb ik mijn Roon Nucleus Plus, MQA DAC en Silent Angel switch verkocht en Qobuz en Tidal opgezegd. En geen seconde spijt!

Schrik niet: Ik luister sindsdien alleen nog via lowres Spotify!!

Mijn set klinkt nu zo ontzettend makkelijk en muzikaal.  Sindsdien zegt mijn vrouw nooit meer "zet m eens wat zachter". Mijn muzieksmaak verbreedt zich bovendien. Het gaat mij niet meer om een mooi geluid, maar om de muziek. Raakt 't me of niet?

Tv kijk ik sind kort met een Apple TV en stream het geluid naar de Källa (en ook hier: je gelooft je oren niet!).

Mijn luidsprekers zijn ook van Harbeth:
De kleine P3's in mijn werkkamer en de fantastische 5XD's in mijn woonkamer.
Luidsprekerkabels zijn van Duelund (DCA16GA), UTP's van BJC en RCA interlinks van Linn Silver

Harbeth + Lejonklou = musical match made in heaven (vind ik)


# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

chansig

Spotify is tha bomb.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Quote from: willemkuis on March 20, 2023, 18:32:14Tv kijk ik sind kort met een Apple TV en stream het geluid naar de Källa (en ook hier: je gelooft je oren niet!).



Ha Willem, deze moet je me nog een keer uitleggen
Heb het gelezen op het Lejonklou forum, maar snap hem nog steeds niet.
Kun je via Apple TV gewoon alle zenders van Ziggo bekijken?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Hannibal_

Even appje opzoeken idd en inloggen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mijkie

Ik kijk ook Tv via een AppleTV en idd. app erop zetten, inloggen en kijken maar, beeld en geluid gaat met sprongen vooruit

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

willemkuis

Quote from: Sopper on March 20, 2023, 22:08:34Ha Willem, deze moet je me nog een keer uitleggen
Heb het gelezen op het Lejonklou forum, maar snap hem nog steeds niet.
Kun je via Apple TV gewoon alle zenders van Ziggo bekijken?


Ja, je installeert op de Apple TV alle apps die je wilt kijken. Ik kijk niet naar Ziggo maar naar Caiway: en dat werkt prima (beter beeld dankzij de Apple TV maar vooral veel beter geluid dankzij de Källa). Hetzelfde geldt voor Viaplay, Netflix, NPO Start, Pathé, etc etc.
# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Benco

Mooie set , had nog nooit van het merk gehoord .
Veel luisterplezier !

denoontje

Quote from: Contour on March 19, 2023, 12:03:38Bedankt, intressant van die stroomkabels!
Zelfde bij Linn, die bijgeleverde zijn gewoon ook goed en beter dan mijn furutech en l;avardin kabels die ik heb gehad.

Is er een reden dat je de k400 gesplitst heb?

Verder mooie set en inrichting!

Sopper

Quote from: denoontje on March 21, 2023, 20:20:15Zelfde bij Linn, die bijgeleverde zijn gewoon ook goed en beter dan mijn furutech en l;avardin kabels die ik heb gehad.

Is er een reden dat je de k400 gesplitst heb?

Verder mooie set en inrichting!

Omdat we maar 2 aders per kanaal gebruiken, vandaar de K400 gesplitst.
Volgens Fredrik de beste match met zijn versterkers, aangezien hij zijn versterkers ook ontwikkelt en tuned met gesplitste Linn K400 als speakerkabel.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

#47
Vanochtend mijn KÄLLA opgehaald bij Marco van Hexagon audio, nadat ik zijn privé exemplaar 3 weken heb mogen lenen.
Deze is nu in huize Mitch— om te beluisteren.

Was leuk om Mitchell in real-life te zien; met z'n 3en even lekker een uurtje gepraat over onze audio hobby.

In één ding zijn we unaniem eensgezind totaal eens: Lejonklou is iets bijzonders en eindstation van onze zoektocht.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

#48
Leuk je gezien te hebben Tjalling! :)

En inderdaad, Lejonklou is wel een eindstation, hoe Frederik op sommige dingen komt en er overdenkt geen idee, maar het klinkt wel....

Zal in mijn topic even wat verder uit de doeken doen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Quote from: lejonklou post_id=69043 time=1679924288 user_id=3Apple TV to Källa is dangerous (time wise). For me it has transformed rather cheesy TV series into fascinating storytelling. Background music really grips us and the dialogue is much more intense. Tested a range of DACs for the Apple TV before but wasn't convinced by any of them. Källa is something completely different.

Unlike iPad, Apple TV never drops Källa as the preferred output, so each time we switch on the TV, the sound comes through without the need to activate anything. It's just automatic. The only time it's dropped Källa is when it's done a firmware upgrade. And those don't come often.

I recommend connecting the Apple TV to the local network using WiFi, not cable. It sounds better through WiFi. The cabled connection disturbs the clean recommended network layout of Källa: Mesh point to switch, switch to Källa, nothing else connected to the switch.


Lijkt erop dat ik een Apple TV aan moet schaffen  :P  ::)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables