Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

#150
Mijn Lejonklou Tundra 3 Mono Eindversterkers staan lekker in te spelen, sinds woensdag avond
Nr. 015 & 016; ik ben de achtste bezitter van de nieuwe Tundra 3
Morgen een fijn weekje naar Denemarken, dus na m'n vakantie verder
Als ze hetzelfde tijdspad volgen als de demo set die ik heb geprobeerd, begint de magie rond woensdag 7 juni  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

En ja hoor... de magie is begonnen, heerlijk

De nep Odin gold blijven goed, ongelooflijk

Tussentijds zijn mijn nieuwe stands gebouwd en geïnstalleerd

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

Als akoestiekfoob: heb je daar nog iets aan gedaan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik ben wel benieuwd of Gaia's onder stands eenzelfde effect hebben als onder een speaker 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Quote from: chansig on June  7, 2023, 19:15:37Als akoestiekfoob: heb je daar nog iets aan gedaan ?

Gr. Hans

Nee, daar wil de vrouw niet aan  ;)

Quote from: Xander32 on June  8, 2023, 07:55:19Ik ben wel benieuwd of Gaia's onder stands eenzelfde effect hebben als onder een speaker 🤔

Ik denk het niet, maar ze staan veel mooier dan alle andere opties onder een stand
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

Quote from: Sopper on June  8, 2023, 08:07:21Nee, daar wil de vrouw niet aan  ;

Vrouwen zijn bijzondere wezens. Jammer. Ik denk dat daar nog wel winst is te halen. Dus niet opgeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Een kennis en mede forumlid alhier, had de Gaia's onder zijn Harbeth ls, tussen stands en ls. Dat gaf een hoorbaar positief resultaat t.o.v. de Gaia's onder de stands.

Maar 't oog doet idd ook mee 🤓 👍🏻

Quote from: Xander32 on June  8, 2023, 07:55:19Ik ben wel benieuwd of Gaia's onder stands eenzelfde effect hebben als onder een speaker 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

#157
And so the search begins... of toch maar niet, haha

Op zoek naar alternatieven voor mijn Harbeth SHL5+
Bart (Brt) op bezoek gehad, nadat ik zijn zet heb gehoord een aantal weken geleden.
2 totaal verschillende sets met beide zo z'n sterke en zwakke punten:
Bij Bart miste ik toch echt het laag in een aantal nummers.
Mijn set heeft dan weer niet de soundstage en sprankelend hoog wat Bart's set heeft.

Heb het idee dat mijn Harbeths misschien wel de beperkende factor zijn, aangezien de Grahams die ik heb geprobeerd, soundstage en sprankelend hoog wel hadden (maar helaas boomerig in de bassen, te dicht op de muur)

Dus op zoek naar medium size luidsprekers, geschikt voor een woonkamer van 30m2 (5 x 6m).
Maximaal 30-40cm van de muur te plaatsen (dus geen baspoort aan de achterkant).
Moet kwa karakter matchen met Lejonklou = Linn-achtig.
Allergisch voor klinische analytische luidsprekers (veel Duitse merken).

Altijd fan geweest van Tannoy
Goede ervaringen met Totem op audioshows
En BBC modellen blijven me trekken

To be continued...

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Ik zou gewoon lekker blijven luisteren en M&G doen. Ja, het klinkt anders bij anderen en je kan er Audiophilia Nervosa van oplopen maar als je niet over één nacht ijs gaat en altijd eerst thuis test zal het nooit slechter worden.

Voor mij was het heel verhelderend om naar dealers met high end sets te gaan. Vaak klinkt het met akoestische muziek erg goed maar niet met minder goed opgenomen/geëdite muziek. En zelf vind ik de zoektocht ook verhelderend.

Uiteindelijk wilde mijn vriendin geen andere luidsprekers maar is het wel flink verbeterd. Het was dus voor mij zeker nuttig.

In ieder geval veel luisterplezier!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

M&G's leveren idd mooie inzichten op, dat merk ik nu ook wel weer. Ook grappig dat er zo veel smaken zijn qua voorkeur van geluid.

Soms kom je thuis en denk je: wat klinkt het toch ontzettend fijn. Andere keer denk je: dit heb ik toch niet zo mooi voor elkaar als waar ik vanavond was. Maar verhelderend is dat zeker!

Weet niet of je speakers op proef kan krijgen @Sopper, maar je zou kunnen kijken of jou dat bij langer luisteren meer bevalt dan je huidige? Zo niet: dan heb je extra bevestiging dat je het prima naar je smaak op orde hebt, zo wel: dan kun je weer een stap maken. Dat is wat ik nu zelf wil gaan verkennen, ook om die reden..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Sopper

#160
Heb vrijdagmiddag de Musical Affairs Grand Crescendo's op mijn set aangesloten.
Carl was hier om eens naar mijn setje te luisteren, dus de GC meegenomen.

Begonnen met een aantal nummers op mijn huidige set.
Veel nummers heel goed, maar ook best wel wat "mindere", vooral het laag (weet ik) overstemt de details in sommige passages.

Crescendo's aangesloten en man... Lejonklou is ECHT goed.
Bij een aantal nummers kippenvel zelfs op mijn benen...
Minder bass, details kwamen naar voren en ruimtelijkheid out of this world
Filmmuziek zonder beeld en toch die beleving, crazy
Dat doen mijn Harbeths niet zoals de crescendo's dat kunnen.

Maar goed, altijd (helaas) toch een maar...
TV kijken (tv via een dac op mijn stereoset) verschrikkelijk...
Daar zijn m'n Harbeths veel gemakkelijker in, off axis stereobeeld
Vandaag (zaterdag) een veel breder scala aan soorten muziek opgezet en bij sommige nummers die voor ons belangrijk zijn, geven de crescendo's niet door wat we "gewend" zijn en willen horen.
Lorde "Royals" totaal geen bass-beleving, Nick Cave "red right hand" mid-laag onaangenaam en Dire Straits klinkt voor geen meter...

Conclusie (subjectief): geweldige luidsprekers die eerlijk alles doorgeven
Excelleren in akoestische muziek, geven groots beeld bij muziek die daar om vraagt en klassiek is ook prachtig.
Zijn heel kritisch in positionering, niet geweldig met tv-stemmen en stereobeeld off axis is lastig...

Harbeths weer opgesteld en bezig geweest met positioneren; valt veel te halen/winnen met kritisch de beste plek kiezen.
Ze staan nu iets verder van de achterwand, iets minder ingedraaid en wat verder uit elkaar.
Ze klinken weer heerlijk, maar sommige aspecten van de Crescendo's, kunnen ze gewoon niet.
Veel wijzer van geworden en weer veel geleerd.

Tevreden met de Harbeths, maar op zoek naar een nog betere allrounder  :tounge:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Betere all rounders, dan zou je de klassieke theorie kunnen volgen, Revel, Kef, Paradigm Founder 100F, Monitor Audio Silver 500/700 7G.

Qua ruimtelijkheid is de MoFi SourcePoint 10 en nu ook de 8 wel interessant. Je zal qua bas wel je rui te "tegen" hebben. Zelf ben ik erg gecharmeerd van open baffle maar dat moet wel in je huis passen.

Ik noem nu wel van alles maar wat is eigenlijk je budget? Heb zelf een beetje richting de prijzen van de Harbeth gegokt :angel: .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sopper

Quote from: Tabcam on July 22, 2023, 18:14:13Ik noem nu wel van alles maar wat is eigenlijk je budget? Heb zelf een beetje richting de prijzen van de Harbeth gegokt :angel: .

Ach budget...
Laten we zeggen: genoeg over voor een grote upgrade
2e hands voorkeur
Met verkoop Harbeth, kan/wil ik wel paar duizend bijleggen
Dus laten we het houden op 2-3 K, bovenop verkoop Harbeth
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pjotr27

Quote from: Sopper on July 22, 2023, 17:42:59Heb vrijdagmiddag de Audio Affairs Grand Crescendo's op mijn set aangesloten.
Carl was hier om eens naar mijn setje te luisteren, dus de GC meegenomen.

Begonnen met een aantal nummers op mijn huidige set.
Veel nummers heel goed, maar ook best wel wat "mindere", vooral het laag (weet ik) overstemt de details in sommige passages.

Crescendo's aangesloten en man... Lejonklou is ECHT goed.
Bij een aantal nummers kippenvel zelfs op mijn benen...
Minder bass, details kwamen naar voren en ruimtelijkheid out of this world
Filmmuziek zonder beeld en toch die beleving, crazy
Dat doen mijn Harbeths niet zoals de crescendo's dat kunnen.

Maar goed, altijd (helaas) toch een maar...
TV kijken (tv via een dac op mijn stereoset) verschrikkelijk...
Daar zijn m'n Harbeths veel gemakkelijker in, off axis stereobeeld
Vandaag (zaterdag) een veel breder scala aan soorten muziek opgezet en bij sommige nummers die voor ons belangrijk zijn, geven de crescendo's niet door wat we "gewend" zijn en willen horen.
Lorde "Royals" totaal geen bass-beleving, Nick Cave "red right hand" mid-laag onaangenaam en Dire Straits klinkt voor geen meter...

Conclusie (subjectief): geweldige luidsprekers die eerlijk alles doorgeven
Excelleren in akoestische muziek, geven groots beeld bij muziek die daar om vraagt en klassiek is ook prachtig.
Zijn heel kritisch in positionering, niet geweldig met tv-stemmen en stereobeeld off axis is lastig...

Harbeths weer opgesteld en bezig geweest met positioneren; valt veel te halen/winnen met kritisch de beste plek kiezen.
Ze staan nu iets verder van de achterwand, iets minder ingedraaid en wat verder uit elkaar.
Ze klinken weer heerlijk, maar sommige aspecten van de Crescendo's, kunnen ze gewoon niet.
Veel wijzer van geworden en weer veel geleerd.

Tevreden met de Harbeths, maar op zoek naar een nog betere allrounder  :tounge:

Ik herken dat de Musical Affairs (geen Audio Affairs) zeker geen alles slikkers zijn. Dat is iets wat je als je hoger in de boom gaat zitten met luidsprekers niet gaat voorkomen. Slechte opnames hoor je meteen. Foutjes in je installatie ook. Alleen die TV is wel heel vreemd. Hoe heb je die aangesloten? Daar moet wel bijna iets mis zitten en dat hoor je dan meteen. Bij de zoektocht naar iets wat meer allround is zou ik ook een keer naar de Lii Audio S10 gaan luisteren. Die zijn niet zo magisch bij sommige muziek als de Crescendo, maar wel veel toegankelijker bij veel muzieksoorten. Veel plezier en ga alles ook thuis beluisteren.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Sopper

Quote from: Pjotr27 on July 22, 2023, 18:52:13Ik herken dat de Musical Affairs (geen Audio Affairs) zeker geen alles slikkers zijn. Dat is iets wat je als je hoger in de boom gaat zitten met luidsprekers niet gaat voorkomen. Slechte opnames hoor je meteen. Foutjes in je installatie ook. Alleen die TV is wel heel vreemd. Hoe heb je die aangesloten? Daar moet wel bijna iets mis zitten en dat hoor je dan meteen. Bij de zoektocht naar iets wat meer allround is zou ik ook een keer naar de Lii Audio S10 gaan luisteren. Die zijn niet zo magisch bij sommige muziek als de Crescendo, maar wel veel toegankelijker bij veel muzieksoorten. Veel plezier en ga alles ook thuis beluisteren.

Musical Affairs corrected
Tja de tv, ik heb werkelijk geen idee
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pinda13

Quote from: Sopper on July 22, 2023, 17:42:59Heb vrijdagmiddag de Musical Affairs Grand Crescendo's op mijn set aangesloten.
Carl was hier om eens naar mijn setje te luisteren, dus de GC meegenomen.

Begonnen met een aantal nummers op mijn huidige set.
Veel nummers heel goed, maar ook best wel wat "mindere", vooral het laag (weet ik) overstemt de details in sommige passages.

Crescendo's aangesloten en man... Lejonklou is ECHT goed.
Bij een aantal nummers kippenvel zelfs op mijn benen...
Minder bass, details kwamen naar voren en ruimtelijkheid out of this world
Filmmuziek zonder beeld en toch die beleving, crazy
Dat doen mijn Harbeths niet zoals de crescendo's dat kunnen.

Maar goed, altijd (helaas) toch een maar...
TV kijken (tv via een dac op mijn stereoset) verschrikkelijk...
Daar zijn m'n Harbeths veel gemakkelijker in, off axis stereobeeld
Vandaag (zaterdag) een veel breder scala aan soorten muziek opgezet en bij sommige nummers die voor ons belangrijk zijn, geven de crescendo's niet door wat we "gewend" zijn en willen horen.
Lorde "Royals" totaal geen bass-beleving, Nick Cave "red right hand" mid-laag onaangenaam en Dire Straits klinkt voor geen meter...

Conclusie (subjectief): geweldige luidsprekers die eerlijk alles doorgeven
Excelleren in akoestische muziek, geven groots beeld bij muziek die daar om vraagt en klassiek is ook prachtig.
Zijn heel kritisch in positionering, niet geweldig met tv-stemmen en stereobeeld off axis is lastig...

Harbeths weer opgesteld en bezig geweest met positioneren; valt veel te halen/winnen met kritisch de beste plek kiezen.
Ze staan nu iets verder van de achterwand, iets minder ingedraaid en wat verder uit elkaar.
Ze klinken weer heerlijk, maar sommige aspecten van de Crescendo's, kunnen ze gewoon niet.
Veel wijzer van geworden en weer veel geleerd.

Tevreden met de Harbeths, maar op zoek naar een nog betere allrounder  :tounge:


Haha dit verbaast me man! Ik heb ze, samen met jou, gisteren middag na de harbeth aan gehad en jaw dropping! Haha. Match was er, levendigheid en muzikaal ten top. Grappig, zoveel beter dan de harbeth. Die hebben toch een bepaald sausje man, en dat laag; teveel uiteindelijk. Ik snap dat het dan aankomt op smaak en daar is niks mis mee. Vond wel het een flink verschil iig.

Die tv herken ik niet, hoe is dat aangesloten? Zal haast kwaliteit verlies bieden en dat je dat uiteindelijk hoort? Zo maar even hardop denkend.

Bij jou klonk het fantastisch en zoals ik ook toen zei, kreeg gewoon beetje spijt om ze te zien vertrekken. Natuurlijk had ik gehoopt dat het je match was, ik heb immers teveel staan. Maar je hoorde heel goed wat ze kunnen. En dat is je raken.. Ik vond die match van wel. Gelukkig lekker dichtbij en ben je ook weer wat wijzer. Wel zou ik die harbeth wegdoen haha dat is toch een belemmering. Goed opgesteld of niet; mid viel wat weg door het aanwezig laag. Wel goed om te blijven testen natuurlijk.

Cheers!
" no loss of fine detail "

Sopper

Quote from: Pinda13 on July 22, 2023, 19:15:11Haha dit verbaast me man! Ik heb ze, samen met jou, gisteren middag na de harbeth aan gehad en jaw dropping! Haha. Match was er, levendigheid en muzikaal ten top. Grappig, zoveel beter dan de harbeth. Die hebben toch een bepaald sausje man, en dat laag; teveel uiteindelijk. Ik snap dat het dan aankomt op smaak en daar is niks mis mee. Vond wel het een flink verschil iig.

Die tv herken ik niet, hoe is dat aangesloten? Zal haast kwaliteit verlies bieden en dat je dat uiteindelijk hoort? Zo maar even hardop denkend.

Bij jou klonk het fantastisch en zoals ik ook toen zei, kreeg gewoon beetje spijt om ze te zien vertrekken. Natuurlijk had ik gehoopt dat het je match was, ik heb immers teveel staan. Maar je hoorde heel goed wat ze kunnen. En dat is je raken.. Ik vond die match van wel. Gelukkig lekker dichtbij en ben je ook weer wat wijzer. Wel zou ik die harbeth wegdoen haha dat is toch een belemmering. Goed opgesteld of niet; mid viel wat weg door het aanwezig laag. Wel goed om te blijven testen natuurlijk.

Cheers!

Ja die tv snap ik ook niks van
Nu weer even aangesloten, dus nog even verder met testen en plaatsing
Wie weet, misschien was m'n 2e indruk wel niet helemaal objectief
Heb gemerkt dat hoe je dag is, hoe je je voelt veel uitmaakt hoe je muziek ervaart
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Voor de zekerheid even wat ander bekabeling aangesloten en nu lijkt het meer op z'n plek te vallen.
Die Crescendo's zijn onvoorbiddelijk, laten echt alles horen, ook mindere kabels.

Dus waarschijnlijk ook m'n mediocre dac en toslink verbinding met de tv

Nog even wat langer testen en luisteren dus

Altijd goed om de tijd te nemen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Update:

De Crescendo's gaan weer terug naar Carl.
Het was een boeiende en leerzame ervaring.
Ze zetten een onovertroffen geluidsbeeld neer bij live opnames, klassiek, klein akoestisch en filmmuziek.
Ze zijn wat aangezet in het middengebied en erg richtingsgevoelig.

Pop/rock en drukke muziek zijn toch niet zo fijn om naar te luisteren op de Crescendo's
Gisteren mijn woonkamer verbouwd en even in lengte richting van de kamer gaan zitten zodat mijn Harbeths de ruimte krijgen (minimaal 1 meter van alle wanden)
Na wat geëxperimenteer met plaatsing ging er een wereld voor mij open.
Strak laag en niet meer overheersend; ruimer uit elkaar en soundstage is stukken verbeterd.

Jammer dat ik weer terug moet, WAF is er nog niet in deze opstelling, maar ik weet iig dat de Harbeths het veel beter kunnen dan in de oude opstelling.
Misschien een verschuifbaar onderstel maken, zodat ik bij muziek luisteren ze op een betere plek kan neerzetten?

Enfin, ik geniet nog even (voor zolang het duurt) van de nieuwe indeling en het beste geluid in mijn woonkamer tot nu toe; niet eerder klonk het zo goed

Dank aan Carl voor het lenen  :worship:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Ik heb trouwens de Sumiko Master set up gevolgd voor speaker plaatsing
Niet normaal wat een verschil je hiermee kunt bereiken

Hier een uitleg:
https://www.audioaficionado.org/showthread.php?t=46634#:~:text=1%20%2D%20Position%20the%20speakers%20in,the%20speaker%20without%20music%20playing.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Quote from: Sopper on July 22, 2023, 18:43:14Ach budget...
Laten we zeggen: genoeg over voor een grote upgrade
2e hands voorkeur
Met verkoop Harbeth, kan/wil ik wel paar duizend bijleggen
Dus laten we het houden op 2-3 K, bovenop verkoop Harbeth
Dan kan ik je een luistersessie met de Wilson Audio WATT/Puppy bij W&W Audio aanbevelen. Is een allevreter en geeft goede muziek fenomenaal en slecht opgenomen/geëdite muziek meer dan ok weer.

Zou wel de Lejonklou meenemen, hij staat op buizen en dat is natuurlijk niet zoals bij jou en ze schijnen wel erg gevoelig te zijn voor de electronica die je ervoor plaatst.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: Tabcam on July 29, 2023, 12:56:11Dan kan ik je een luistersessie met de Wilson Audio WATT/Puppy bij W&W Audio aanbevelen. Is een allevreter en geeft goede muziek fenomenaal en slecht opgenomen/geëdite muziek meer dan ok weer.

Zou wel de Lejonklou meenemen, hij staat op buizen en dat is natuurlijk niet zoals bij jou en ze schijnen wel erg gevoelig te zijn voor de electronica die je ervoor plaatst.

Grand Crescendo of Wilson Watt is wel hemel.en aarde verschil. Als je iets zoekt tussen Grand Crescendo en Harbeth in zou je eens moeten gaan luisteren naar Devore. Audio-Life is daar importeur van. Ik heb ze diverse keren gehoord en kan niet anders zeggen als dat ik het prachtig vind.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Sopper

Quote from: Tabcam on July 29, 2023, 12:56:11Dan kan ik je een luistersessie met de Wilson Audio WATT/Puppy bij W&W Audio aanbevelen. Is een allevreter en geeft goede muziek fenomenaal en slecht opgenomen/geëdite muziek meer dan ok weer.

Zou wel de Lejonklou meenemen, hij staat op buizen en dat is natuurlijk niet zoals bij jou en ze schijnen wel erg gevoelig te zijn voor de electronica die je ervoor plaatst.

Zijn veel te groot voor mijn huiskamer en kon ze ook niet vinden bij W&W, maar dank voor de suggestie

Quote from: Pjotr27 on July 29, 2023, 13:36:05Grand Crescendo of Wilson Watt is wel hemel.en aarde verschil. Als je iets zoekt tussen Grand Crescendo en Harbeth in zou je eens moeten gaan luisteren naar Devore. Audio-Life is daar importeur van. Ik heb ze diverse keren gehoord en kan niet anders zeggen als dat ik het prachtig vind.

Nooit van gehoord, maar ik zal eens informatie opzoeken over dit merk, dank



Voor nu ben ik best tevreden met de Harbeths in de nieuwe opstelling.
Maar mis het live gevoel en ruimtelijkheid van de Crescendo's wel een beetje  :blush:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on July 29, 2023, 13:36:05Grand Crescendo of Wilson Watt is wel hemel.en aarde verschil. Als je iets zoekt tussen Grand Crescendo en Harbeth in zou je eens moeten gaan luisteren naar Devore. Audio-Life is daar importeur van. Ik heb ze diverse keren gehoord en kan niet anders zeggen als dat ik het prachtig vind.
Ik meende dat het om all rounders ging? Hoe heb je de puppies ooit beluisterd? De puppies zijn wel redelijk efficient, 93 dB (1W/m) maar ook erg electronicagevoelig.

Quote from: Sopper on July 29, 2023, 16:44:43Zijn veel te groot voor mijn huiskamer en kon ze ook niet vinden bij W&W, maar dank voor de suggestie
...
Ai, al verkocht denk ik. Dat is snel gegaan, heb ze donderdag beluisterd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pinda13

Quote from: Sopper on July 28, 2023, 19:51:47Update:

De Crescendo's gaan weer terug naar Carl.
Het was een boeiende en leerzame ervaring.
Ze zetten een onovertroffen geluidsbeeld neer bij live opnames, klassiek, klein akoestisch en filmmuziek.
Ze zijn wat aangezet in het middengebied en erg richtingsgevoelig.

Pop/rock en drukke muziek zijn toch niet zo fijn om naar te luisteren op de Crescendo's
Gisteren mijn woonkamer verbouwd en even in lengte richting van de kamer gaan zitten zodat mijn Harbeths de ruimte krijgen (minimaal 1 meter van alle wanden)
Na wat geëxperimenteer met plaatsing ging er een wereld voor mij open.
Strak laag en niet meer overheersend; ruimer uit elkaar en soundstage is stukken verbeterd.

Jammer dat ik weer terug moet, WAF is er nog niet in deze opstelling, maar ik weet iig dat de Harbeths het veel beter kunnen dan in de oude opstelling.
Misschien een verschuifbaar onderstel maken, zodat ik bij muziek luisteren ze op een betere plek kan neerzetten?

Enfin, ik geniet nog even (voor zolang het duurt) van de nieuwe indeling en het beste geluid in mijn woonkamer tot nu toe; niet eerder klonk het zo goed

Dank aan Carl voor het lenen  :worship:


Geen punt man en fijn dat je weer wat wijzer bent. Tot snel weer dus! Iemand anders nog belang bij de grand crescendo's? 😁
" no loss of fine detail "