Welke "Budget" ALR scherm?

Started by GreatOne, March 9, 2023, 11:38:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GreatOne

Sinds gisteren de Epson EH TW9400 in bezit. Wat een beest!!! Ben helemaal happy ermee :headbanging:  :headbanging:
Alleen heb ik besloten dat ik toch een ALR scherm wil, het liefst dan ook TAB Tensioned.
Ik wil zo rond de 1500 euro uitgeven voor een 135 inch variant. Wat is een goeie keuze in dit segment?
Mijn woonkamer kan ik nagenoeg volledig verduisteren. De muur waar het scherm voor hangt is betegeld met antraciete steenstrips. Het plafond is wel wit. Ik wil overdag ook wel eens een sportwedstrijd willen kijken zonder alles volledig te verduisteren. celexon deluxx, Hivilux, IVisions en XY Screens zijn merken die ik voorbij heb zien komen. ESMart valt volgens mij af omdat hun ALR scherm niet echt ALR is.
Advies is van harte welkom  :wub:
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

GPO

#1
Quote from: GreatOne on March  9, 2023, 11:38:17Sinds gisteren de Epson EH TW9400 in bezit. Wat een beest!!! Ben helemaal happy ermee :headbanging:  :headbanging:
Alleen heb ik besloten dat ik toch een ALR scherm wil, het liefst dan ook TAB Tensioned.
Ik wil zo rond de 1500 euro uitgeven voor een 135 inch variant. Wat is een goeie keuze in dit segment?
Mijn woonkamer kan ik nagenoeg volledig verduisteren. De muur waar het scherm voor hangt is betegeld met antraciete steenstrips. Het plafond is wel wit. Ik wil overdag ook wel eens een sportwedstrijd willen kijken zonder alles volledig te verduisteren. celexon deluxx, Hivilux, IVisions en XY Screens zijn merken die ik voorbij heb zien komen. ESMart valt volgens mij af omdat hun ALR scherm niet echt ALR is.
Advies is van harte welkom  :wub:

Ik heb een iVisions Cinema 4K ALR 136" tab-tensioned scherm --> https://www.thenextshop.nl/elektrische-projectieschermen/cinema-4k-highcontrast-alr-series-projectiescherm

Die koop je voor onder de 1500 euro en is voor mij een hele goede keuze geweest. Was ook precies de maat die ik zocht (wat bij mij maximaal past). Heb alleen geen andere schermen ernaast vergeleken, dus weet niet of je hier dan veel aan hebt. Adeo lijkt me ook een mooi scherm, maar die zijn wel echt duurder.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GreatOne

Thnx voor het reageren. Hoe is de weergave overdag? Heb je fotos of filmpjes. Ik kan echt niks vinden van IVisions. Ik heb vandaag contact met nextshop gehad, ik hoop een mail van ze te krijgen.
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

GPO

Quote from: GreatOne on March  9, 2023, 21:06:37Thnx voor het reageren. Hoe is de weergave overdag? Heb je fotos of filmpjes. Ik kan echt niks vinden van IVisions. Ik heb vandaag contact met nextshop gehad, ik hoop een mail van ze te krijgen.




thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GreatOne

Hey dat ziet er goed uit. Zie je verschil met lagere Blacklevels ook. Gaat het niet ten koste van de dynamic range?
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

GPO

Quote from: GreatOne on March 10, 2023, 10:35:05Hey dat ziet er goed uit. Zie je verschil met lagere Blacklevels ook. Gaat het niet ten koste van de dynamic range?

Weet niet precies wat je bedoeld, maar ik kan je wel zeggen dat het verschil tussen dit ALR scherm en de gewone variant aanzienlijk was (die had ik eerst, maar ik had teveel reflectie terug het scherm op).

Het ALR scherm levert een mooi plaatje op en heb niet het idee dat dit ergens te koste gaat van de kwaliteit van het beeld. Overdag kun je overigens wel kijken, maar dan word zwart wel een stuk grijzer.

Het mooiste blijft toch zo donker mogelijk kijken, ook met een ALR scherm.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GreatOne

Dank je voor de info. Ik heb er 1 besteld en deze wordt vrijdag geleverd.  ;D
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)