mijn audio setje.

Started by gizmo2, March 9, 2023, 11:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

#25
Quote from: chansig on March 10, 2023, 22:56:19Niet te moeilijk doen: frame maken. Minimaal 10 cm dik rockwool of akotherm of ander materiaal ( ik zal morgen nog even zoeken). Mooi stofje eroverheen en klaar.

Gr. Hans
rockwool zou ook nog kunnen en kwam deze van de gamma ook nog tegen (met de bobbeltjes) zou ook nog een optie kunnen zijn.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Rob_Dingen

Ik heb een 9mm achterkant en 18mm rand van mdf die net zo hoog is als de akotherm en daarna stof over gespannen.
Je kunt ook steenwol platen gebruiken met uiteraard wel doek er overeen, maar gezonder is akotherm.
Zou overigens eerst proberen met kussens of een matras achter je te zetten voordat je begint met bouwen.
Of koop de akotherm platen en zet ze los achter je.
Is het niks verkoop je ze gewoon weer op het forum.

Rob

IMG_9047.jpeg
IMG_9048.jpeg
IMG_9046.jpeg   

gizmo2

Quote from: Rob_Dingen on March 12, 2023, 12:56:37Ik heb een 9mm achterkant en 18mm rand van mdf die net zo hoog is als de akotherm en daarna stof over gespannen.
Je kunt ook steenwol platen gebruiken met uiteraard wel doek er overeen, maar gezonder is akotherm.
Zou overigens eerst proberen met kussens of een matras achter je te zetten voordat je begint met bouwen.
Of koop de akotherm platen en zet ze los achter je.
Is het niks verkoop je ze gewoon weer op het forum.

Rob

IMG_9047.jpeg
IMG_9048.jpeg
IMG_9046.jpeg   
bedankt, ik zal eerst maar eens testen met kussen/matras.

by the way, je foto's zijn niet te zien.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Rob_Dingen

Quote from: gizmo2 on March 12, 2023, 13:10:19by the way, je foto's zijn niet te zien.
Bij mij wel dus hoe dat kan begrijp ik niet.

Rob

gizmo2

Quote from: Rob_Dingen on March 12, 2023, 13:12:30Bij mij wel dus hoe dat kan begrijp ik niet.

Rob
nu in een keer wel te zien.
oké begrijp het nu, een lijst met daarin de absorptie en een mooi doekje eroverheen.
zal eerst een testen en dan (bij succes) maken.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

#30
Je kunt ook een schilderij of foto wandkleed nemen, deze zijn van stof dus absorberen elk geluid en dan hebben wij daarachter ook nor 2 panelen van Merford wat totaal niet opvalt.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

toetertje

Leuk om te lezen dit topic, en je hebt mooie spulletjes.
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig, met de rpi en hat combi's.
Wat ik mij afvroeg, heb jij misschien ook al eens Gentooplayer geprobeerd op de Pi?
Ik heb zelf een paar keer gewisseld tussen Volumio en Moode audio.
Door een tip op het forum heb ik dus Gentoo geprobeerd, en ik vind het verschil best groot.

gizmo2

#32
Quote from: MarcelHLX on March 14, 2023, 09:28:29Je kunt ook een schilderij of foto wandkleed nemen, deze zijn van stof dus absorberen elk geluid en dan hebben wij daarachter ook nor 2 panelen van Merford wat totaal niet opvalt.
is inderdaad ook een mooie oplossing.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#33
Quote from: toetertje on March 14, 2023, 10:07:34Leuk om te lezen dit topic, en je hebt mooie spulletjes.
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig, met de rpi en hat combi's.
Wat ik mij afvroeg, heb jij misschien ook al eens Gentooplayer geprobeerd op de Pi?
Ik heb zelf een paar keer gewisseld tussen Volumio en Moode audio.
Door een tip op het forum heb ik dus Gentoo geprobeerd, en ik vind het verschil best groot.

nee nooit geprobeerd, heb Volumio, moodeaudio, runeaudio en picoreplayer wel vaker geprobeerd.
ook daphile voor pc en is weer afgeleid van picore/squeezebox lms.
https://www.daphile.com

dank voor de tip! zal morgen eens proberen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#34
al een klein beetje progressie gemaakt.
infrarood relay voor het harman kardon standby board.
om sd kaart corruptie te voorkomen gaat het uitzetten via gpio met ongeveer 10 seconden wachttijd voot het relay.

inmiddels ook een wisselschakellaar ingebouwd.....stand midden uit, omhoog aan en naar beneden opladen ian canada PurePi accu.


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

Quote from: gizmo2 on March 15, 2023, 09:42:29al een klein beetje progressie gemaakt.
infrarood relay voor het harman kardon standby board.
om sd kaart corruptie te voorkomen gaat het uitzetten via gpio met ongeveer 10 seconden wachttijd voot het relay.

inmiddels ook een wisselschakellaar ingebouwd.....stand midden uit, omhoog aan en naar beneden opladen ian canada PurePi accu.


Mij ben je kwijt, ik haak af :blink:


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

#36
@MarcelHLX ik had nog een stand-by/soft start board liggen van een defecte harman kardon verstereker en had deze al ingebouwd.
deze is handig omdat schakelaar on/off led en softstart er al in zaten, ook beter voor levensduur componenten.
en nu ook een infrarood remote erop aangesloten......gewoon omdat het kan.


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

Quote from: gizmo2 on March 15, 2023, 10:25:03@MarcelHLX ik had nog een stand-by/soft start board liggen van een defecte harman kardon verstereker en had deze al ingebouwd.
deze is handig omdat schakelaar on/off led en softstart er al in zaten, ook beter voor levensduur componenten.
en nu ook een infrarood remote erop aangesloten......gewoon omdat het kan.

Geef mij 1% van jouw technische kennis en ik ga een interplanetair zonnekanon bouwen van 103dB, 25 Hz, 1250 Watt, 16 Ohm en 8000 Lumen. :crazy:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

Quote from: MarcelHLX on March 15, 2023, 10:41:49Geef mij 1% van jouw technische kennis en ik ga een interplanetair zonnekanon bouwen van 103dB, 25 Hz, 1250 Watt, 16 Ohm en 8000 Lumen. :crazy:
doe maar niet, zo dadelijk werkt het ding ook nog en schiet je echt raak en zitten we hier zonder daglicht :laugh: 
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#39
misschien kan iemand mij dit uitleggen waarom dit zo gebeurt, is dit normaal of is er iets aan de hand met mijn eindversterkers......het gebeurt bij de linker als zowel bij de rechter woofer.
de woofers slaan een heel eind ongecontroleerd uit (bij dit nummer) terwijl er in principe niet zo veel gebeurt in de muziek. tenminste in het laag gebeurt er weinig.


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

#40
Quote from: gizmo2 on March 23, 2023, 13:01:25misschien kan iemand mij dit uitleggen waarom dit zo gebeurt, is dit normaal of is er iets aan de hand met mijn eindversterkers......het gebeurt bij de linker als zowel bij de rechter woofer.
de woofers slaan een heel eind ongecontroleerd uit (bij dit nummer) terwijl er in principe niet zo veel gebeurt in de muziek. tenminste in het laag gebeurt er weinig.




Draaitafel of andere bron?
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

Quote from: MarcelHLX on March 23, 2023, 14:01:55Draaitafel of andere bron?
nee, alleen een streamer met daarvoor een preamp. ik heb dit fenomeen ook al eens gezien bij andere speakers die erachter zaten
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

#42
Ik denk dat er gewoon wat ultra laag in het nummer zit, en dat je dit niet hoort door uitdoving in je ruimte.
Of gewoon een fout in de opname.

Welk nummer is het?

gizmo2

#43
Quote from: toetertje on March 23, 2023, 18:41:22Ik denk dat er gewoon wat ultra laag in het nummer zit, en dat je dit niet hoort door uitdoving in je ruimte.
Of gewoon een fout in de opname.

Welk nummer is het?
meteen begin nummer.
https://open.spotify.com/track/4cIbo1w5BZ8qG7HIrbMPa5?si=ZRN6boFFSOmL7F7HRbMhXQ

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

kappa9

Quote from: toetertje on March 14, 2023, 10:07:34Leuk om te lezen dit topic, en je hebt mooie spulletjes.
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig, met de rpi en hat combi's.
Wat ik mij afvroeg, heb jij misschien ook al eens Gentooplayer geprobeerd op de Pi?
Ik heb zelf een paar keer gewisseld tussen Volumio en Moode audio.
Door een tip op het forum heb ik dus Gentoo geprobeerd, en ik vind het verschil best groot.

Hier sluit ik me bij aan ;)
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: gizmo2 on March 23, 2023, 13:01:25misschien kan iemand mij dit uitleggen waarom dit zo gebeurt, is dit normaal of is er iets aan de hand met mijn eindversterkers......het gebeurt bij de linker als zowel bij de rechter woofer.
de woofers slaan een heel eind ongecontroleerd uit (bij dit nummer) terwijl er in principe niet zo veel gebeurt in de muziek. tenminste in het laag gebeurt er weinig.



Nou, ik hoor wel flink stevige bas bij het begin op 0:14 en na 0:29 vaker.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MarKath

Ik zal dit nummer eens over mijn Magnat's spelen en kijken wat het daar doet.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

garmtz

Quote from: gizmo2 on March 23, 2023, 13:01:25misschien kan iemand mij dit uitleggen waarom dit zo gebeurt, is dit normaal of is er iets aan de hand met mijn eindversterkers......het gebeurt bij de linker als zowel bij de rechter woofer.
de woofers slaan een heel eind ongecontroleerd uit (bij dit nummer) terwijl er in principe niet zo veel gebeurt in de muziek. tenminste in het laag gebeurt er weinig.



Kan bevestigen dat er heel diep sublaag in deze opname zit (wat ik hier wel degelijk ook echt hoor).

MarKath

Quote from: MarcelHLX on March 24, 2023, 06:41:07Ik zal dit nummer eens over mijn Magnat's spelen en kijken wat het daar doet.

Ik heb het nummer eerst even gespeeld op mijn MB Quart 720 met 12 inch woofer en het gaat wel laag maar mijn woofer blijft rustig en wordt lekker in bedwang gehouden.

Hier dus geen gekke bewegingen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

#49
Quote from: garmtz on March 24, 2023, 08:44:03Kan bevestigen dat er heel diep sublaag in deze opname zit (wat ik hier wel degelijk ook echt hoor).

De bas is inderdaad aanwezig. Maar wat ik bedoel is dat bij die ongecontroleerde uitslagen de woofer niet echt geluid maakt.....of het moet wel zo laag zijn dat het in principe niet meer te horen is.
Laat ik het dan anders uitdrukken. het volgt niet echt het geluid wat je verwacht te horen als de woofer zo uitslaat.
Het volume moet wel iets hoger staan op een lager volume is het niet aanwezig.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: