mijn audio setje.

Started by gizmo2, March 9, 2023, 11:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

#100
de toslink naar spdif converter voor de khadas tone 1 zit erin.
als extra een power led en led in de volume knop erin gemaakt.
was weer even een leuke bezigheid.
knop voor de streamer moet nog gemaakt worden...gaat van brons of messing gemaakt worden.










alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#101
Preampje ietsje verbeterd.

Afscherming dac/transformator naar voren verplaatst.
Betere kwaliteit kabels gebruikt.


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#102
had nog een kladas tone 1 liggen en deze ingebouwd.
moet alleen nog een power on/off led in komen en die iets lichtere kleur stukjes hout aan de voorzijde zwart maken.
khadas gaat voor film muziek gebruikt worden.







alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#103
4x maal demping panelen op de kop kunnen tikken.
2x in de hoek en luisterplek.

het helpt ook nog......nu een lekkere strakke diepdoorlopende bas  :headbanging:
 



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

andere klokken voor de ian canada FIFO besteld (45 & 49 MHz) plus een dac board.
deze dac gat de philips 1543 nos dac vevangen.
de output trafo's laat ik in eerste instantie weg.

https://www.audiophonics.fr/en/dac-modules/balanced-dac-board-2x-pcm1794a-i2s-24bit-192khz-p-16527.html

https://www.audiophonics.fr/en/composants-electronique-horloges/accusilicon-as318-b-451584-ultra-low-jitter-clock-45mhz-p-14033.html
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

katwax

Het houtwerk tussen de 2 panelen heeft dat ook nog een werking is dat "kunst"?
Als je nu de panelen moet vergelijken qua "winst" in het geluid tov alle aanpassingen in streaming gedeelte, hoe zou zich dit dan verhouden?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

Quote from: katwax on June 15, 2023, 13:33:50Het houtwerk tussen de 2 panelen heeft dat ook nog een werking is dat "kunst"?
Als je nu de panelen moet vergelijken qua "winst" in het geluid tov alle aanpassingen in streaming gedeelte, hoe zou zich dit dan verhouden?
houtwerk tussen de panelen hebben ook werking....zit demping achter.
als ik alle dingen bijenkaar optel zit de meeste winst in de streamer, denk zelf zo'n 65% streamer om 35% panelen en dan metname die vervelende galm en hardheid is nu gewoon weg, is nu veel fijner vertoeven, alles klinkt mooi losjes komt er met veel gemak uit.

blijft toch moeilijk omdat ik al heel veel in die tijd veranderd heb aan de streamer.......denk dat alles bij elkaar opgeteld een mooi resultaat geeft.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

volume knop is klaar, mijn neefje heeft het zo gemaakt dat ik kan wisselen (al naar gelang mijn mood) van ringen  :)





alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

PCM1794A dac zit erin samen met de nieuwe Accusilicon klokken.

klokken geven een mooie verbetering, dac zelf MMMmmmm ben er nog niet zo weg van, geeft wel meer details weer dan de Philips TDA 1543.

eerst maar eens een poosje zo luisteren en dan beslissen of deze erin blijft, zo ja dan een mooie 5 volt ervoor inbouwen.
knop voor de streamer zit er inmiddels ook aan.

voorlopig is het wel even mooi geweest.






alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Xander32

Tof hoe je de streamer stap voor stap aan het opbouwen en verbeteren bent 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Quote from: Xander32 on June 17, 2023, 22:57:20Tof hoe je de streamer stap voor stap aan het opbouwen en verbeteren bent 👍🏻
Dankjewel, ik vind het ook nog steeds leuk om te proberen audio te verbeteren.....
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

vergeerr72

Heb je al de Gentooplayer erop geprobeerd?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

gizmo2

Quote from: vergeerr72 on June 18, 2023, 12:25:35Heb je al de Gentooplayer erop geprobeerd?
nee nog niet, ik loop hier sowieso al tegen een probleem aan met deze dac, hij werkt alleen door te upsampelen.
is nu niet verstandig om te wisselen..ik wil eerst dit probleem tackelen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#113
het volgende projectje. nu voor een goede vriend.







alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Xander32

Dat gaat eveneens een streamen worden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Quote from: Xander32 on June 22, 2023, 06:05:16Dat gaat eveneens een streamen worden?
Yup, ook weer streamer en dac.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#116
bijna klaar, alleen de aarde draden en dan kan hij weg.





alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Klaar, kan vanmiddag naar de uiteindelijke eigenaar.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Ralf67

Welke luidsprekers komen ervoor de Reference 3A in de plaats ?

gizmo2

Quote from: Ralf67 on June 29, 2023, 17:26:04Welke luidsprekers komen ervoor de Reference 3A in de plaats ?
Waarschijnlijk audio Physic tempo 4.... zaterdag luisteren.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Deleted User

Ik zit zo eens te bladeren door je showcase, ik neem hier mn petje voor af :worship:

Ik werk met mijn hersenen zeg maar  ;D Dat zelf bouwen heb ik respect voor, maar ik zou dit niet kunnen... Maar wellicht zeg je dat over mijn kennis en kunde  ;D  ;D

Ralf67

#121
Edit

gizmo2

#122
Quote from: Jazzman on June 29, 2023, 17:56:06Ik zit zo eens te bladeren door je showcase, ik neem hier mn petje voor af :worship:

Ik werk met mijn hersenen zeg maar  ;D Dat zelf bouwen heb ik respect voor, maar ik zou dit niet kunnen... Maar wellicht zeg je dat over mijn kennis en kunde  ;D  ;D
dank dank, het lijkt altijd moeilijker dan het is.
laten we het maar houden op creatieve handjes en mijn hersenen werken of volgen automatisch mijn handjes  ;D 
 
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Ralf67 on June 29, 2023, 17:26:04Welke luidsprekers komen ervoor de Reference 3A in de plaats ?
heb ze vanmorgen opgehaald en inmiddels aangesloten, eerste wat me opvalt is dat ze op een behoorlijk volume pas loskomen, verder klinken ze wel erg clean.

tot nu toe heb ik mixt feelings, de Reference 3A geven veel meer prijs wat er in de muziek zit......krijg de indruk dat alles een beetje afgeknepen klinkt.

misschien maar eens paar dagen wennen aan het geluid.
trouwens de bas gaat behoorlijk diep, dat is dan alvast een pluspunt ten opzichte Reference 3A.






alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Ralf67

De Audio Physic zijn idd soms wat dun in het laag.

Misschien met de plaatsing gaan spelen ?

Wel mooie luidsprekers deze Audio physic Tempo.