Te koop: JVC DLA-N5B projector

Started by riwi, March 8, 2023, 11:55:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi



Hierbij is mijn JVC N5 zwart model te koop. 4 jaar oud.
Plaatjes van de projector op mijn website : https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_n5.htm
Screenshots : https://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_n5_screenshots.htm

Deze heeft redelijk wat uurtjes op de teller, maar er is recent een nieuwe officiele JVC lamp ingezet. Dit is de derde lamp in deze projector. Met de eerste 2 lampen zijn ong 3000 uur gedraaid per lamp. De lichtopbrengst is hierdoor niet meer zoals nieuw maar alle andere parameters zijn nog uitstekend : contrast, blacklevel, scherpte, kleuren zijn nog perfect. Alleen de licht opbrengst is niet meer wat het was.

Laatst hier een sessie met wat forumgenoten gedaan en de meningen waren dat het wel mee viel en dat het beeld er nog geweldig uit zag. Gecalibreerd een poosje geleden door forum genoot williams (op P3 en op rec709).

Omgeving Tilburg

Vanwege de lagere licht opbrengst een extra vriendelijke en scherpe prijs : €2000

reza

Dat is een hele scherpe prijs!!
Binnen een week is deze verkocht.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Wat zorgt dan voor de lagere lichtopbrengst als er een nieuwe JVC-lamp in zit? Voorzichtige interesse hier, maar ben dan wel benieuwd wat er versleten is dat er voor zorgt dat hij minder licht projecteert.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

#3
Quote from: pameijer on March  8, 2023, 13:51:10Wat zorgt dan voor de lagere lichtopbrengst als er een nieuwe JVC-lamp in zit? Voorzichtige interesse hier, maar ben dan wel benieuwd wat er versleten is dat er voor zorgt dat hij minder licht projecteert.

Dat is niet geheel duidelijk wat daar de oorzaak van is. Iets in het lichtpad tussen de lamp en lens zal over tijd misschien degraderen. Evt zijn de panelen minder reflectief? Wie weet. Het is een zeer geleidelijk proces. Ik heb wel eens gedacht dat misschien met de hitte er kunststof delen verdampen en neerslaan op optische elementen. Ik weet het niet, ik raad maar wat. Ik heb dit met mijn vorige projector de X5000 ook gezien na veel gebruik. Ik hoor het van de projector dealers ook wel dat er na verloop van tijd wat lichtopbrengst verloren gaat. Dat is voor mij ook een reden om niet voor een laser te gaan. want ze garanderen dan wel 20000 uur op de laser, maar hoe het gehele lichtpad zich houdt wordt niet gezegd. Afgezien van het feit dat ze buiten mijn budget zijn :)

De beeld kwaliteit lijdt er niet echt onder. De kijk ervaring is gewoon goed.

nielvm

Enig idee hoeveel lumen er nog uitkomt?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Quote from: nielvm on March  8, 2023, 16:09:24Enig idee hoeveel lumen er nog uitkomt?
Ik heb een Lux meter die ik af en toe gebruik maar ik weet niet hoe dat vertaalt naar Lumen.

hifiman

#6
1 lux equals 1 Lumen/m2

Dus gemeten aantal lux gedeeld door het oppervlak van je doek volgens mij.

nielvm

Ik zou zeggen maal de oppervlakte van het doek dan  ::)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

#8
235 Lux was het, dus dan met 2.24breed x 1.26 hoog = 235 / (2.24 x 1.26) = 132 Lumen ?
Of als je vermenigvuldigt dan 663 Lumen. Mij zeggen die Lumens niet zo veel.

Maar Lux is dan handiger want dan zie je gelijk hoeveel licht er op het doek valt. Hoe groot het doek ook is.

't is ongeveer 2/3de van nieuw volgens mij, grofweg.

nielvm

Volgens mij is dat dan 663 lumen.

Met welke lampmodus is dat?

Quote from: riwi on March  8, 2023, 17:02:49Maar Lux is dan handiger want dan zie je gelijk hoeveel licht er op het doek valt. Hoe groot het doek ook is.



Lijkt me toch niet helemaal juist? Als je groter projecteert, ga je toch minder lux meten?

Of ik heb het helemaal verkeerd, dat kan ook  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Dat was met high lamp zonder zoom stand.

Ik meet dan bij het doek richting de projector dus dan maakt het niet uit hoe groot het doek is lijkt me.
Hoe groter je projecteert hoe minder licht dat klopt.

De meter was ook een goedkoop ding dus helemaal niet bedoeld om absolute licht metingen mee te doen. Het is alleen voor onderling vergelijk met dezelfde meter / afstand etc.

hifiman

Quote from: nielvm on March  8, 2023, 17:09:04Lijkt me toch niet helemaal juist? Als je groter projecteert, ga je toch minder lux meten?
Ja, daarom wil je dus het aantal lumen weten. En ik zit nu ook te twijfelen of het delen of vermenigvuldigen is, maar goed zo wordt tie wat off topic dus ik ga weer terug mijn hok in ;-)

Kan wel beamen dat het beeld nog prachtig is bij Riwi, 2 weken terug nog gezien bij hem!

riwi

Overigens is er al iemand (hr15) met belangstelling om te komen kijken.

reza

Zien is kopen!
Geeft nog steeds een fantastisch plaatje!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ik denk dat het nu wat te negatief overkomt wat je in de beschrijving zet over de degradatie etc etc en het zal echt wel meevallen denk ik zelf. 2/3 zal het niet zijn lijkt mij.
Als iemand een N5 wilt en hem niet voor dit geld overneemt dan mag die wel even naar de dokter als je het mij vraagt.
Persoonlijk vind ik dat je te weinig ervoor vraagt maar respect dat je het zo open en eerlijk hier neerzet.
Je ziet dat soms projectoren wat moeilijk verkopen maar als deze er nog staat voor het einde van de maand dan vreet ik mijn afstandsbediening op
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

henrykb

Tsja.. hij staat nog steeds te koop.  Ik sluit me aan bij de mensen die denken als er iemand een pj zoekt in deze prijs klasse,  er niks beters te koop is.
Voor mezelf sprekend.. ik heb nog steeds mijn trouwe vw300. Doet het nog goed,  maar anders had je wel een pm gehad.  Succes met de verkoop.  Komt echt wel goed.

riwi

Hij is verkocht. Vanavond afgehaald door hr15. Hij vond hem erg moooi.
Veel plezier met de projector. Het was leuk om even kennis te maken.