JBL Synthesis

Started by vik, March 4, 2023, 12:08:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Tijdens een zeer geslaagd JBL dealer event bij Reference Sounds- Almere heb ik besloten een samenwerking op te gaan bouwen met Michael Huigen van Reference Sounds. 

Dit betekent dat ik op bepaalde voorwaarden mag leveren en ik hoop uiteraard wat leden blij te gaan maken met deze prachtige producten. 

JBL Synthesis is de absolute referentie in de Cinema wereld en persoonlijk heb ik al de nodige ervaring met de zeer fraaie Home Cinema ruimte van forum lid Jefften (Jeffrey). Deze ruimte behoort naar mijn mening tot de categorie Reference als we het hebben over een JBL Synthesis Home Cinema ruimte en opstelling. 

De SCL-5 tot en met de SCL-8  zijn zeer interessant met een hele fraaie prijs kwaliteit verhouding. Ook de lager geprijsde JBL Architectural modellen zijn interessant.

Uitgebreide demo's zijn uiteraard mogelijk in overleg met Reference Sounds. Het zeer fraaie pand met diverse opstellingen staat in Almere.

Ik heb een prijslijst toegevoegd en mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Gefeliciteerd, succes Vik!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

Mooi Viktor!
Gefeliciteerd  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Erg mooi spul kan ik zeggen,
Mijn maatje heeft een schitterende ruimte met Syntheses spul al dacht ik eerlijk gezegd dat hij een paar 18" subs heeft al zie ik die niet zo snel staan.
Mooi hoor en een pracht merk om dealer van te zijn lijkt mij.
Gefeliciteerd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

blue-eyes

#4
Quote from: buckler on March  4, 2023, 13:49:12Erg mooi spul kan ik zeggen,
Mijn maatje heeft een schitterende ruimte met Syntheses spul al dacht ik eerlijk gezegd dat hij een paar 18" subs heeft al zie ik die niet zo snel staan.
Mooi hoor en een pracht merk om dealer van te zijn lijkt mij.
Gefeliciteerd


Syntheses heb je in diverse settings. Zo kon je 15 jaar geleden al een set krijgen van vele tonnen in euro's - the sky is the limit denk ik!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Gefeliciteerd Viktor. Mooie uitbreiding aan je portfolio :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Mooie stap weer Vik!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

minplus

Ik ken deze niet maar heb schitterende JBL's van lang geleden en ken ook vele andere schitterende uit die tijd en later.
Wat hebben sommigen toch tegen JBL?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

. . .

#8
JBL hebben net als Infinity ook enorm veel rommel gemaakt, draadloze speakertjes etc. maken helpt ook niet mee als je als een hi-end merk wil worden gezien maar verwacht dat daar veruit het meeste geld in zit, vergeleken met die enkele Synthesis of Studio Monitor / K2 setjes. Het is ook vrij gek verdeeld bij Harman - alsof je meerdere fabrikanten hebt waar allemaal JBL op staat maar verder hebben ze niks gemeen met elkaar: Bluetooth/hp - Synthesis - PA.
Bovendien werd het vanaf de jaren 60-70 voornamelijk als PA meuk gezien, terwijl het in mijn optiek beter in elkaar steekt dan pak hem beet Klipsch of Tannoy, zeker uit die tijd.

Vik,
Ga je ook de grote vloerstaanders leveren of enkel de HT/inbouw modellen?

vik

Ik kan het altijd informeren.  8)


Quote from: WhySoSerious? on March  5, 2023, 00:05:42JBL hebben net als Infinity ook enorm veel rommel gemaakt, draadloze speakertjes etc. maken helpt ook niet mee als je als een hi-end merk wil worden gezien maar verwacht dat daar veruit het meeste geld in zit, vergeleken met die enkele Synthesis of Studio Monitor / K2 setjes. Het is ook vrij gek verdeeld bij Harman - alsof je meerdere fabrikanten hebt waar allemaal JBL op staat maar verder hebben ze niks gemeen met elkaar: Bluetooth/hp - Synthesis - PA.
Bovendien werd het vanaf de jaren 60-70 voornamelijk als PA meuk gezien, terwijl het in mijn optiek beter in elkaar steekt dan pak hem beet Klipsch of Tannoy, zeker uit die tijd.

Vik,
Ga je ook de grote vloerstaanders leveren of enkel de HT/inbouw modellen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Feli en suc6 Vik.  :pompom:

papaleo

Gefeliciteerd Vik... :headbanging:

Jij kan vaak meer (merken) leveren dan menig 'fysieke' hifi/video winkel dit kan... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mao

Quote from: WhySoSerious? on March  5, 2023, 00:05:42JBL hebben net als Infinity ook enorm veel rommel gemaakt, draadloze speakertjes etc. maken helpt ook niet mee als je als een hi-end merk wil worden gezien maar verwacht dat daar veruit het meeste geld in zit, vergeleken met die enkele Synthesis of Studio Monitor / K2 setjes. Het is ook vrij gek verdeeld bij Harman - alsof je meerdere fabrikanten hebt waar allemaal JBL op staat maar verder hebben ze niks gemeen met elkaar: Bluetooth/hp - Synthesis - PA.
Bovendien werd het vanaf de jaren 60-70 voornamelijk als PA meuk gezien, terwijl het in mijn optiek beter in elkaar steekt dan pak hem beet Klipsch of Tannoy, zeker uit die tijd.

Vik,
Ga je ook de grote vloerstaanders leveren of enkel de HT/inbouw modellen?

Als je de jaren 60 even als uitgangs punt neemt was JBL verre weg te markt aanvoerder in zowel P.A. als mede op Studio afluistering Broadcast en Opname studio's de absolute marktleider. Echter de opkomst van die markten groeide als een achterlijke wat ook andere fabrikanten de aandacht trok. Het aanbod groeide. JBL is in de loop van jaren in handen geweest van diverse concerns die geld willen verdienen. Dat verdien je alleen aan massa is kassa dus heeft JBL zich moeten aanpassen aan massa audio zeg maar Media markt zooi. In het hogere segment kreeg je ook een tal van concurrenten. Heden ten dage is in de grote P.A. techniek en aanverwante markten JBL nog steeds een top 10 speler maar geen dominante speler. Voor high end en top hifi maken ze nog steeds producten die absoluut top zijn . Alleen worden die producten naar mijn idee niet serieus genomen zeker niet door de zgn. betere audiofiele audio toko's. Hier schuilt een commercieel belang achter. Nu moet ik ook zeggen dat er weinig tot niets gedaan wordt om JBL in de markt te zetten. Op de 2 zeg maar Audio beurzen in Nederland is JBL nauwelijks zichtbaar.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

bmateijsen

JBL Classics werden gewoon gedemonstreerd op de laatste Dutch Audio Event... ;)

Mao

Quote from: bmateijsen on March  7, 2024, 14:02:17JBL Classics werden gewoon gedemonstreerd op de laatste Dutch Audio Event... ;)

Zou kunnen kloppen het jaar ervoor werd JBL daar ook neergezet maar ergens achteraf. Dus afgelopen jaar ben ik er niet geweest.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

devil

Gefeliciteerd Viktor,
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

bmateijsen

Quote from: Mao on March  7, 2024, 19:35:29Zou kunnen kloppen het jaar ervoor werd JBL daar ook neergezet maar ergens achteraf. Dus afgelopen jaar ben ik er niet geweest.

Het kan dat het voor jou gevoel achteraf is, maar dat ligt meer aan de lay-out van het Koningshof of de beperkte bewegwijzering van de show.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mao

#18
Quote from: bmateijsen on March  8, 2024, 08:18:14Het kan dat het voor jou gevoel achteraf is, maar dat ligt meer aan de lay-out van het Koningshof of de beperkte bewegwijzering van de show.

 De reden was in 2022 dat ik,en eigenlijk nog steeds, aan het kijken was naar wellicht andere JBL luidsprekers die ik nu heb zijn inmiddels pak weg 45 jaar oud. (4350 Studio Monitoren). Op het Dutch audio event stond ook hún vertegenwoordiging en voor mij reden dit event te bezoeken. Helaas stonden daar wat JBL luidsprekers maar alleen als stand vulling. Ze hadden blijkbaar meer interesse om een ander merk te promoten. Op het iear event wist ik dat daar JBL niet vertegenwoordigd was maar toch ff kijken. Afgelopen jaar ben ik niet naar het Dutch audio event geweest vanwege de teleurstelling van het jaar ervoor. Tot nu toe hier en daar wel wat JBL luidsprekers beluisterd maar die dekken helaas niet de lading waar ik naar op zoek ben. Zoek iets wat in de richting van mijn huidige luidsprekers komt kwa klank beleving. Heb ook wat andere luidsprekers in het hogere segment beluisterd in de prijsklasse tussen 35 en 50k per set maar helaas vond ik dat maar erg mager kwa geluid.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Logix

Sjiek! Gefeliciteerd Viktor! 8)

denoontje

Mooi feli vik....maar ik ben wel al voorzien😂😂

Achiel

Quote from: Mao on March  8, 2024, 13:44:04De reden was in 2022 dat ik,en eigenlijk nog steeds, aan het kijken was naar wellicht andere JBL luidsprekers die ik nu heb zijn inmiddels pak weg 45 jaar oud. (4350 Studio Monitoren). Op het Dutch audio event stond ook hún vertegenwoordiging en voor mij reden dit event te bezoeken. Helaas stonden daar wat JBL luidsprekers maar alleen als stand vulling. Ze hadden blijkbaar meer interesse om een ander merk te promoten. Op het iear event wist ik dat daar JBL niet vertegenwoordigd was maar toch ff kijken. Afgelopen jaar ben ik niet naar het Dutch audio event geweest vanwege de teleurstelling van het jaar ervoor. Tot nu toe hier en daar wel wat JBL luidsprekers beluisterd maar die dekken helaas niet de lading waar ik naar op zoek ben. Zoek iets wat in de richting van mijn huidige luidsprekers komt kwa klank beleving. Heb ook wat andere luidsprekers in het hogere segment beluisterd in de prijsklasse tussen 35 en 50k per set maar helaas vond ik dat maar erg mager kwa geluid.

Denk dat ik wel begrijp waar je van houd qua geluid. Beetje hetzelfde als hier alleen dan nog wat "heftiger'. ALS ik ooit ook een set 4350's te pakken kan krijgen en kan betalen dan komen ze er meteen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mao

Quote from: Achiel on March  8, 2024, 21:50:27Denk dat ik wel begrijp waar je van houd qua geluid. Beetje hetzelfde als hier alleen dan nog wat "heftiger'. ALS ik ooit ook een set 4350's te pakken kan krijgen en kan betalen dan komen ze er meteen.

Ja ze kunnen een hoop dB's produceren maar dat vinden mijn buren niet zo fijn, denk ik. Het mooie van deze luidsprekers is ook dat op een zeer laag volume alles overeind blijft staan maar wel met een hele mooie soundstage.

Er staat overigens een echt mooie set te koop op MP. Voor deze dealer een mooie vondst. Dit is de 2e set die hij in de afgelopen maanden heeft weten te bemachtigen. Hij heeft mij destijds gevraagd om te kijken of alles origineel was en of het klopte en wat advies. (Werk al ruim 50 jaar met JBL pro spullen)
De eerste set was hij binnen 2 weken kwijt. Kort erop tot mijn stomme verbazing had hij een 2e set staan. Wereldwijde prijzen voor de kasten liggen rond de 20k tot 25k. Maar als je ze uit buitenland moet halen is dat een dure grap. Zover ik weet zou dat de 7e set zijn die zich in Nederland bevind. Ik moet eerlijk zeggen dat dit een zeer mooie set is. Het mooie van de 4350 luidsprekers is ook dat je nog steeds alle onderdelen zoals conus set enz te krijgen is.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Achiel

Woon gelukkig vrijstaand en vrij ruim, de Cornwalls worden af en toe flink uitgelaten hier, qua sound gaan ze wel een beetje in de buurt komen van de 4350's.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mao

Quote from: Achiel on March  9, 2024, 14:35:17Woon gelukkig vrijstaand en vrij ruim, de Cornwalls worden af en toe flink uitgelaten hier, qua sound gaan ze wel een beetje in de buurt komen van de 4350's.

Dat die Cornwalls in de buurt komen van de JBL's is niet zo gek. Klipsch gebruikte en nog steeds Electro Voice componenten laag luidspreker was de EVM 15b mid was ook van Electro Voice en de Tweeter de beroemde T35. Allemaal componenten die ook in P.A. Systemen werden gebruikt. Net als de componenten uit de JBL 4350
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels