4K HDR films te donker weergegeven op JVC N5

Started by sandervg, March 4, 2023, 09:42:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Hoi Sander
Theater optimizer op uit .
Aperture uit i.p.v. auto 2
En de belangrijkste is je videolevel staat op 255 s white en dit moet op 16/ 235 staan ZONDER s white .
Contrast terug naar 0 i.p.v. -6
Clean motion drive terug naar low

Maxcll en maxfall uit in de Zidoo

 aspect van native naar ZOOM en hierna even weer opnieuw je lens ( zoom ,shift en focus ) instellen .  Dit geeft ook zo 8 a 10 % meer licht .
Verder kan ik niet je gamma instellingen zien op je plaatjes .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Clear motion drive heeft niks te maken met de lichtopbrengst en kan gewoon op high blijven staan  :tounge2:

( Staat tegenwoordig bij mij ook op high ) dit zorgt er voor dat de film smooth loopt in plaats van de hele film door van die vervelende stotterende beelden te zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

De lamp modus op high zou toch ook moet schelen?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Level hoort bij bepaalde units op 0-255
Anders Clipped het bovenste wit gedeelte.

Niet op alle units maar als dit in de calibratie zo staat is de rest erop afgestemd

Bron kan en moet wel op 16-235 staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

QuoteLevel hoort bij bepaalde units op 0-255
Anders Clipped het bovenste wit gedeelte.

Niet op alle units maar als dit in de calibratie zo staat is de rest erop afgestemd

Bron kan en moet wel op 16-235 staan.


Klopt als een bus maar is moeilijk in te schatten op afstand .
Ikzelf zou deze stand niet gebuiken daar dit ongeveer 10 % licht weggooit als ik het zo inschat .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Als je het goed afstelt dan verlies je niets aan licht. Sterker je krijgt een veel betere dynamiek aangezien je het contrast niet nog verder hoeft terug te draaien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

#32
Quote from: williams on March  9, 2023, 23:16:54Theater optimizer op uit .
Aperture uit i.p.v. auto 2
En de belangrijkste is je videolevel staat op 255 s white en dit moet op 16/ 235 staan ZONDER s white .
Contrast terug naar 0 i.p.v. -6
Clean motion drive terug naar low

Maxcll en maxfall uit in de Zidoo

 aspect van native naar ZOOM en hierna even weer opnieuw je lens ( zoom ,shift en focus ) instellen .  Dit geeft ook zo 8 a 10 % meer licht .
Verder kan ik niet je gamma instellingen zien op je plaatjes .
- Aperture uit i.p.v. auto 2  --> wat doet 'auto 2'? Ik dacht dat dit de dynamische iris was om meer contrast te krijgen?

- En de belangrijkste is je videolevel staat op 255 s white en dit moet op 16/ 235 staan ZONDER s white --> Dit is zo door Frank ingesteld tijdens kalibratie. Ik begrijp uit de discussie met Frank dat ik het dan beter kan laten staan?

- Contrast terug naar 0 i.p.v. -6 --> beetje voorzichtig hiermee: dit is zo door Frank in gesteld bij kalibratie... Gaat dit meer licht geven?

- Maxcll en maxfall uit in de Zidoo --> wat doet deze setting?

- Aspect van native naar ZOOM --> ga ik proberen!

- Verder kan ik niet je gamma instellingen zien op je plaatjes --> ik ga kijken of ik deze zondag nog kan vinden in het menu.

(Ik kies bewust voor low lamp mode omdat de projector anders te veel lawaai gaat maken naar mijn smaak.... ging tot voorkort altijd prima omdat we ook niet zo'n groot scherm hebben)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

buckler

Hoeveel branduren staan er eigenlijk op de lamp?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

Contrast opschroeven geeft meer licht voor je gevoel maar is niet zo.
Je cliped het wit en schuift alles wat daaronder zit door naar boven.

Maar als je niets veranderd hebt en het is ineens zo dan zou ik nergens aankomen maar even langs komen dat ik ernaar kan kijken.

Als je dingen als contrast en HDMI levels gaat veranderen kan het zijn dat op het oog er weer meer licht uit komt maar als je dan 10-20% van je wit clipped is dat niet de methode. Alle kanten hebben bij ons een super goede garantie, je kan bij elke twijfel gewoon contact opnemen en we kijken er binnen een paar dagen naar waar je op kan wachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Nee, heb niets veranderd. Alleen theater optimizer aan gezet voor meer licht en clear motion drive voor soepelere bewegingen. Misschien inderdaad het beste om niet zelf te gaan experimenteren. Projector heeft inmiddels ruim 200 uur op de lamp, dus ook een mooi moment voor de eerste herkalibratie. Is het mogelijk om daar een moment voor te af te spreken dat er op gewacht kan worden? Dat zou super fijn zijn!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

als je even mailt dan kan dat wel.
Meestal is het smorgens brengen dan dan 2-3 uur later weer ophalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian