Advies goedkope, eenvoudige mediaplayer: Nvidia Shield?

Started by sandervg, April 3, 2023, 21:16:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Hallo,

Ik heb een mediaplayer nodig voor in de woonkamer die gewoon al m'n files kan afspelen van een NAS. Kwaliteit maakt niet zo veel uit (woonkamer staat een kleine TV). Heb het geprobeerd met Chromecast, maar wat een drama is dat! Halve tijd hapert het afspelen of krijg ik alleen maar diagonale lijnen.

Ik zat te kijken naar Nvidia Shield TV, maar ik begrijp er niet veel van: ik krijg de indruk dat je op een Shield Kodi of Plex of zo nodig hebt om content van je NAS af te spelen? Ik heb geen verstand van Kodi/Plex etc. en dat zou ik eigenlijk zo willen houden  ;D . Ik hoef ook geen fancy posterwalls etc. Gewoon door m'n mappen van de NAS bladeren, file kiezen en spelen. Dat is wat ik zoek. Kan dat met de Shield, of moet ik iets met plex/kodi? Of andere tips?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

pameijer

Chromecast zou gewoon moeten werken. Kijk eerst even wat er aan schort. Of beter: laat iemand je daarbij helpen.
Hoe speel je op de Chromecast eigenlijk je bestanden van de NAS? 
Mocht je toch willen switchen: ga voor een Apple TV, doet alle streamingdiensten fantastisch en je NAS-bestanden via Infuse.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Allerlei apps gebruikt zoals Allcast, VLC etc. Ik denk dat de bandbreedte en/of snelheid van het wifi signaal niet goed genoeg is. Ik vind het ook gewoon niet handig werken via de telefoon om te casten. Ik gebruik helaas geen Apple spullen.

Voor de Shield: ik krijg de indruk dat je ook gewoon VLC kunt installeren en daarmee bestanden van je NAS kunt afspelen? Klopt dat? Dat zou perfect zijn voor me.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

jazzy

Ik heb zelf Kodi op mijn Shield staan en kan niet ontkennen dat er sprake van een zekere leercurve is, meer wat eigenaardigheden dan dat het nou zou ingewikkeld is. Maar als je NAS-locatie aan Kodi toegevoegd is werkt het heerlijk. Heel fijn apparaatje en veel waar voor je geld, enige nadeel zou ik de vorm van de afstandsbediening willen noemen.

VLC lijkt inderdaad ook als app te bestaan.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

pameijer

Quote from: sandervg on April  3, 2023, 21:37:52...Ik gebruik helaas geen Apple spullen.

Maakt niks uit hoor. Hij doet het prima in z'n eentje. Is goedkoper en beter dan de Shield.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

tonv

een google tv HD is ook een prima oplossing, de vlc app erop zetten, dan kun je zo van de nas je bestanden afspelen, zo gebruik ik hem tenminste.

sandervg

Ik wil sowieso iets met een LAN aansluiting. Anders blijf ik last houden van een slecht wifi signaal. Dan valt Apple / Google tv HD volgens mij af?

Ik zie ook nog Nokia 8010. Lijkt qua functies erg op de shield. Shield is een wat betrouwbaardere naam maar het ronde design lijkt me onhandig (ik verzet m'n tv kastje steeds, dus dan gaat dat ding steeds rollen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

jazzy

Quote from: sandervg on April  3, 2023, 22:19:55Shield is een wat betrouwbaardere naam maar het ronde design lijkt me onhandig (ik verzet m'n tv kastje steeds, dus dan gaat dat ding steeds rollen)
Het ding zit vast met drie kabels. Als dat je grootste probleem gaat zijn dan kun je misschien ook wat minder wild je kastje verplaatsen. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jazzy

Quote from: jazzy on April  3, 2023, 22:42:22Het ding zit aangesloten met drie kabels. Als dat je grootste probleem gaat zijn dan kun je misschien ook wat minder wild je kastje verplaatsen.  ;D
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

pameijer

Quote from: sandervg on April  3, 2023, 22:19:55Ik wil sowieso iets met een LAN aansluiting. Anders blijf ik last houden van een slecht wifi signaal. Dan valt Apple / Google tv HD volgens mij af?

Ik zie ook nog Nokia 8010. Lijkt qua functies erg op de shield. Shield is een wat betrouwbaardere naam maar het ronde design lijkt me onhandig (ik verzet m'n tv kastje steeds, dus dan gaat dat ding steeds rollen)
De ATV met 128GB heeft gewoon een LAN aansluiting. Kost EUR189 en minder als je op een deal wacht. 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Tien

En kan een ATV tegenwoordig eenvoudig (alle) videobestanden van een NAS afspelen (zoals met VLC of Kodi)?

GH

Ook daar heb je dus aanvullende apps voor nodig, exact hetzelfde als bij een Shield Pro.
Allemaal niet heel spannend maar even instellen en wennen.

GH

Quote from: sandervg on April  3, 2023, 22:19:55Shield is een wat betrouwbaardere naam maar het ronde design lijkt me onhandig (ik verzet m'n tv kastje steeds, dus dan gaat dat ding steeds rollen)
Koop de Pro. Dat ronde ding is gewoon wat minder krachtig.

pameijer

Quote from: Tien on April  4, 2023, 01:17:08En kan een ATV tegenwoordig eenvoudig (alle) videobestanden van een NAS afspelen (zoals met VLC of Kodi)?
Ja hoor, Infuse speelt alle formaten inclusief Dolby Vision met profile 5. 
Zie mijn profiel, ik heb de Shield Pro, de ATV 4k en een dedicated Kodiplayer, Vero 4k+. Kan dus aardig vergelijken. De Shield heeft gewoon echt zijn tekortkomingen. De ATV gebruik ik 95% van de tijd. De Shield wordt alleen nog door mijn kinderen gebruikt als gameconsole.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

stevie1

Quote from: pameijer on April  4, 2023, 17:50:58Ja hoor, Infuse speelt alle formaten inclusief Dolby Vision met profile 5.
Zie mijn profiel, ik heb de Shield Pro, de ATV 4k en een dedicated Kodiplayer, Vero 4k+. Kan dus aardig vergelijken. De Shield heeft gewoon echt zijn tekortkomingen. De ATV gebruik ik 95% van de tijd. De Shield wordt alleen nog door mijn kinderen gebruikt als gameconsole.
je zal het al eens gezegd hebben, maar welke tekortkomingen ervaar je vnl van de shield tov de apple tv?

GH

Quote from: stevie1 on April  4, 2023, 22:11:26je zal het al eens gezegd hebben, maar welke tekortkomingen ervaar je vnl van de shield tov de apple tv?
Ik heb ze beiden staan..... tekortkomingen van de Shield Pro 2019 (de laatste versie dus) t.o.v. de ATV kan ik me helemaal niets bij bedenken. Het werkt anders maar het resultaat is gewoon hetzelfde.

Zijn ook dezelfde prijs dus in mijn optiek komt het vooral uit op een persoonlijke voorkeur.

Dura

Quote from: GH on April  5, 2023, 10:20:07Ik heb ze beiden staan..... tekortkomingen van de Shield Pro 2019 (de laatste versie dus) t.o.v. de ATV kan ik me helemaal niets bij bedenken. Het werkt anders maar het resultaat is gewoon hetzelfde.

Zijn ook dezelfde prijs dus in mijn optiek komt het vooral uit op een persoonlijke voorkeur.
De enige reden dat ik de voorkeur heb gegeven aan een Shield is dat je daarop met USB gegevensdragers kan aansluiten, bij de ATV kan dat niet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

pameijer

Quote from: stevie1 on April  4, 2023, 22:11:26je zal het al eens gezegd hebben, maar welke tekortkomingen ervaar je vnl van de shield tov de apple tv?
Belangrijkste is dat de Shield geen framerate matching heeft op de streamingdiensten. Oftewel schokkerig beeld voor wie daar gevoelig is en eigenlijk een flater eerste klas voor de Shield. Verder is de ATV gewoon sneller. En ik vind de UI fijner, maar dat is persoonlijk. Voor mij persoonlijk telt ook flink mee dat de ATV LLDV (player-led dolby vision) aankan, zodat ik Dolby Vision met behulp van een HDFury device op mijn beamer krijg  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

GH

Quote from: pameijer on April  5, 2023, 22:10:55Belangrijkste is dat de Shield geen framerate matching heeft op de streamingdiensten. Oftewel schokkerig beeld voor wie daar gevoelig is en eigenlijk een flater eerste klas voor de Shield.
Dat is alweer een tijdje gewoon simpel in te stellen...... de rest wat je noemt is vooral een persoonlijke voorkeur.

stevefilmfreak54

Zie dat niemand heeft Dune genoemd, dat is gewoon instellen en afspelen, geen Kodi en/of Plex. Ik heb de Nvidia Shield Pro en een Dune Real Vision, zijn allebei goed, Dune is makkelijker. Allebei hebben geen moeite met een NAS.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

sandervg

Het is een (oude) Dune geworden. Werkt prima!  :pompom: Dank voor de adviezen!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian