Advies goedkope, eenvoudige mediaplayer: Nvidia Shield?

Started by sandervg, April 3, 2023, 21:16:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Hallo,

Ik heb een mediaplayer nodig voor in de woonkamer die gewoon al m'n files kan afspelen van een NAS. Kwaliteit maakt niet zo veel uit (woonkamer staat een kleine TV). Heb het geprobeerd met Chromecast, maar wat een drama is dat! Halve tijd hapert het afspelen of krijg ik alleen maar diagonale lijnen.

Ik zat te kijken naar Nvidia Shield TV, maar ik begrijp er niet veel van: ik krijg de indruk dat je op een Shield Kodi of Plex of zo nodig hebt om content van je NAS af te spelen? Ik heb geen verstand van Kodi/Plex etc. en dat zou ik eigenlijk zo willen houden  ;D . Ik hoef ook geen fancy posterwalls etc. Gewoon door m'n mappen van de NAS bladeren, file kiezen en spelen. Dat is wat ik zoek. Kan dat met de Shield, of moet ik iets met plex/kodi? Of andere tips?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

pameijer

Chromecast zou gewoon moeten werken. Kijk eerst even wat er aan schort. Of beter: laat iemand je daarbij helpen.
Hoe speel je op de Chromecast eigenlijk je bestanden van de NAS? 
Mocht je toch willen switchen: ga voor een Apple TV, doet alle streamingdiensten fantastisch en je NAS-bestanden via Infuse.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Allerlei apps gebruikt zoals Allcast, VLC etc. Ik denk dat de bandbreedte en/of snelheid van het wifi signaal niet goed genoeg is. Ik vind het ook gewoon niet handig werken via de telefoon om te casten. Ik gebruik helaas geen Apple spullen.