Projector Sony HW-55. Beeld flets en huidskleur slecht

Started by Raymond187, February 27, 2023, 16:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Product

Sony HW-55
Eerste lamp ~750 uur
ISF kalibratie gedaan bij ~400 uur
Projectie scherm - Cinegrey 5D
Media bron - Dune solo 4K lite

Probleem:
Sinds enige tijd is me opgevallen dat het beeld erg flets is geworden, alsof het gezicht van een persoon licht geeft ipv mooie huidskleur. Kleuren zijn ook wat weggevallen.

Al geprobeerd:
Ik dacht dat het aan de mediaplayer lag, dus had die naar default settings terug gezet. Helaas is het beeld ongewijzigd. Als ik hetzelfde bestand via de MP afspeel op de TV, dan is het beeld wel mooi.

Ik zit zelf nooit aan de instellingen op de PJ, na de ISF kalibratie. Toevallig een tijd geleden alleen de lamp op high gezet om te kijken of er verschil was. Verder zit ik nergens aan....Tenminste niet dat ik weet.


Iemand een idee welke setting ik op de PJ kan nakijken?

PS. Profiel op de PJ staat op reference.

Thanks,
-Ray

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 28, 2023, 12:19:09Check eens of je speler op hdmi limited staat.
Die setting kan ik nergens vinden. HMDI stat op auto en de value die ik kan invullen is 8, 10 of 12.


J.A.F._Doorhof

Zou in je speler moeten zitten.
Heb je het idee dat het zwart niveau niet goed is of is het beeld ook een stuk donkerder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Dat dacht ik ook, maar met dezelfde speler aangesloten op de TV, dan is het beeld wel goed.

Zou dan denken dat het een instelling op de PJ is.

Zwart niveau ziet er prima uit. Het zijn voornamelijk de gezichten die zo fel zijn, dat het lijkt alsof die licht geven.

Ik zal even wat meer testen doen met verschillende bestanden.

Vind het vreemd dat hetzelfde bestand+bron op TV wel goed is qua beeld

J.A.F._Doorhof

Zou hem moeten zien om te kijken waar het aan kan liggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"