Caiway voor ouders tips aub

Started by J.A.F._Doorhof, February 22, 2023, 09:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

In Marknesse krijgen mijn ouders nu glasvezel en aangezien ze al jaren teveel betalen voor wat ze hebben hebben we een pakket voor ze samengesteld van Caiway waarin TV standaard, bellen basis en onbeperkt bellen mobiel zit, dat scheelt ze bijna 40,00 per maand dus dat is al een vooruitgang.

Nu zijn ze gewend boven en beneden een tvbox te gebruiken die ook kan opnemen.
CaiWay biedt wel een box aan voor beneden maar een 2e box kost 5,00 per maand, aangezien ik iemand ben van liever kopen dan jaren lang teveel betalen wil ik ze een box adviseren die makkelijk werkt en kan opnemen via een externe of interne HDD, verder geen eisen zoals 4K maar makkelijke bediening is essentieel, ze vinden het nu al enorm eng allemaal.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank2

#1
In veel gebieden van caiway blijft tv doorgifte via coax ook bestaan als je glasvezel hebt. Kijk dat even na. Hier in Almelo is dat zeker zo. Ik heb glasvezel en tegelijkertijd kan ik ook tv via coax kijken

Nb opnemen kan dan met de interactieve tv kastje beneden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

J.A.F._Doorhof

Geen idee
Maar het is denk ik beter om daar niet vanuit te gaan. Wil het zo simpel mogelijk voor ze houden. Maar opnemen is belangrijk voor ze.

Mooiste zou een simpele box zijn met een externe hdd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank2

Voor interactieve tv is er verder geen keuze of animo kastje of niets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tonv

NL ziet ook overwogen?
Hoef je niets op te nemen, en kun je kijken, terugkijken, vooruit kijken wat je wil, tenzij je zenders wilt opnemen die niet bij nl ziet te krijgen zijn.

J.A.F._Doorhof

Ze nemen vaak series op van rtl en publieke omroep nieuws items

Bij de huidige box gebruiken ze gewoon een interne hdd. En ik ben bang als er teveel veranderd ze het niet gaan gebruiken of in de stress schieten.

Het mooiste zou gewoon een tv box zijn met interne of externe opslag net zoals de bv de dreambox.

Zelf hebben we alleen IPTV en dat loopt via chromecasts. Maar wij nemen nooit wat op dus hier echt 0.0 ervaring met dit probleem

Hoe simpeler hoe beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank2

#6
Bij interactieve tv via caiway opnemen van rtl4 betekend wel dat he de reclames niet kunt doorspoelen.  Als je ook via coax tv kunt kijken kun je wel een humax, dreambox ed nemen.dus eerst vragen of zij ook via coax tv kunnen ontvangen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

mikekiwi

Als ze nu 40 euro besparen met een nieuw abo en je wilt het simpel houden, dan lijkt het mij logisch om voor boven toch dat kastje van €5 per maand te nemen. Dan heb je boven en benee dezelfde apparatuur en dat lijkt mij het simpelst voor ze. Voordeel is dan ook dat als ze boven op opnemen drukken, je dat ook beneden kan terugkijken.

En dan niet denken dat je jarenlang 5 euro betaalt, maar dat je dan jarenlang €35 bespaart per maand (ipv €40).

J.A.F._Doorhof

Dat is ook weer waar
Daarom zoek ik dus eigenlijk een gelijke box. 5.00 per maand is toch weer 5.00 en dan geven wij gewoon de box.

Ik zal bij levering wel eens kijken wat ze precies geven en dan gaan zoeken. Wil ze zo graag zoveel mogelijk besparen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rowdy

Was het vroeger met analoge televisie toch gemakkelijker.

J.A.F._Doorhof

Zou toch niet hoeven
Dreambox was ook niet analoog en de meeste sateliet decoders hadden HDDs intern of extern. Ook veel kabel boxen.

Dus ik neem aan dat voor IPTV er ook zo een oplossing is. Alleen welke is het simpelste. Als het voor onszelf was dan vind ik wel een oplossing ;) alleen mijn ouders zijn al in de 70 en dan gaat dat net wat moeilijker. Die moeten gewoon een knop opname hebben en timer.

En de meeste boxen kun je bijna niets van vinden qua interface en opties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"