Paar JVC N5 vraagjes

Started by timster, February 15, 2023, 12:36:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Goedemiddag,

Nu een tijdje aan het spelen met mijn N5 en er komen wat vraagjes bij mij op;

Wat is volgens jullie beter? De standaard HDR10 of Frame Adapt HDR met theater optimizer?

Welke instellingen gebruiken jullie voor Animatie. Vroeger op mijn x5900 had ik daar een speciale instelling voor, maar ik weet niet meer wat daar was ingesteld. Ben benieuwd hoe jullie dit kijken. Mijn dochter wil namelijk graag met mijn The Lion King kijken. Dan wel graag in de beste beeldkwaliteit.

Daarnaast nog de vraag waar ik snel en goedkoop een lenscap kan kopen voor de N5. Deze is er niet bijgeleverd en dat wil ik natuurlijk wel graag.

Nog als laatste. Ik heb al gezocht op het forum, maar mij werd aangeraden om de N5 in te stellen met Burosch. Heeft iemand dat hier wel eens gedaan? https://www.burosch.de/

williams

#1
Quote.     Goedemiddag,

Nu een tijdje aan het spelen met mijn N5 en er komen wat vraagjes bij mij op;

Wat is volgens jullie beter? De standaard HDR10 of Frame Adapt HDR met theater optimizer?

Welke instellingen gebruiken jullie voor Animatie. Vroeger op mijn x5900 had ik daar een speciale instelling voor, maar ik weet niet meer wat daar was ingesteld. Ben benieuwd hoe jullie dit kijken. Mijn dochter wil namelijk graag met mijn The Lion King kijken. Dan wel graag in de beste beeldkwaliteit.

Daarnaast nog de vraag waar ik snel en goedkoop een lenscap kan kopen voor de N5. Deze is er niet bijgeleverd en dat wil ik natuurlijk wel graag.

Nog als laatste. Ik heb al gezocht op het forum, maar mij werd aangeraden om de N5 in te stellen met Burosch. Heeft iemand dat hier wel eens gedaan? https://www.burosch.de/
 


Voor HDR op je N5 is er eigenlijk maar 1 stand die je wilt gebruiken en dat is de frame adaptieve en hier overheen kun je nog de theater optimizer gebruiken .
Het is een beetje afhankelijk van de grote van je scherm en smaak maar meestal kom je uit tussen de 0 en 2 kwa setting .

Animatie kun je het beste in de natural stand bekijken mits dit in SDR is .
Natural is uit de doos de best instelling om mee te beginnen .

Weet niet of je N5 gekalibreerd is maar hier is zeker nog winst te behalen en dit kun je natuurlijk bij 1 van de dealers hier op het forum laten doen .

Zelf kun je met een testdisc waaronder Burosch al een aantal settings zelf goed zetten waaronder contrast en helderheid .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

timster

Thanx! Kan ik ergens voor zorgen dat hij deze standaard pakt. Hij pakt namelijk de HDR10 en ik moet dan schakelen naar Frame adapt.

Burosch zal ik dan eens even aanschaffen. :colgate:

williams

Bij HDR kun je selecteren dat het frame adaptief moet zijn.
In het menu van de JVC zit ook de settings dat hij de laatste moet onthouden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.