Mac Mini M2 USB-C compatible?

Started by P_j_V, February 15, 2023, 08:36:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

P_j_V

Mijn ouwe, trouwe -maar ook museumwaardige- Mac Mini (2012) wil ik gaan vervangen door een Mac Mini M2.
Helaas heeft die maar 2 USB-A aansluitingen en dat zijn er te weinig (Ik heb er 4 nodig: keyboard, muis, camera en microfoon).
Van UGreen heb ik een USB-C hub, met o.a. 2 extra USB-A (3.0) aansluitingen.
Volgens mij is het deze: https://www.ugreen.com/collections/adapter/products/7-in-1-multiport-adapter-with-4k-60hz
Wat zijn de ervaringen met 3rd party USB-C 'hubs' op de nieuwe Apple's?
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Kerre

#1
Persoonlijk zou ik dan zoiets nemen. Ziet er net zo netjes uit. Eventueel ook te krijgen met extra ssd geheugen slot.

Coolblue Mac mini hub

Maar verder geen ervaringen mee.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Leeuwarden

Ik heb zo nu en dan een no-name usb-c naar a hubje op mijn MacMini M2pro. Ooit eens uit de Mediamarkt gehaald voor een tientje oid. Werkt prima.

P_j_V

#3
Quote from: Kerre on February 15, 2023, 18:56:22Persoonlijk zou ik dan zoiets nemen. Ziet er net zo netjes uit. Eventueel ook te krijgen met extra ssd geheugen slot.

Coolblue Mac mini hub

Maar verder geen ervaringen mee.
Dat zou een optie zijn, als de UGreen niet (of niet betrouwbaar) werkt.
Wel een beetje jammer dat de poorten a/d voorkant zitten, zou ze liever uit het zicht hebben.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

P_j_V

Quote from: Leeuwarden on February 15, 2023, 21:15:58Ik heb zo nu en dan een no-name usb-c naar a hubje op mijn MacMini M2pro. Ooit eens uit de Mediamarkt gehaald voor een tientje oid. Werkt prima.
Thanks. Als het goed is heb ik nog ergens een USB-A naar 4x USB-A hub liggen, dat is ook een optie.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

jantje112

Meeste " beeldschermen" hebben ook een hub achterop. Dus ik heb daarin mijn toetsenbord, muis en webcam zitten. Ik gebruik op mijn MacBook Air ook een 3rd party en die werkt prima. Ik heb er ook eentje die het niveau Action niet haalt en die doet het ook :)


P_j_V

Het is een Macbook Air M2 geworden ipv een Mac Mini.
Morgenavond is het pakjesavond, nieuwe koffiemachine, nieuwe router, nieuwe airbook en de koelkast lijkt het ook op te geven  :thumbs-up:
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Leeuwarden

Feli! Hopelijk houdt de koelkast het vol totdat je je MacBook Air hebt, maakt het zoeken naar een nieuwe koelkast stuk makkelijker.  :pompom:

P_j_V

Thanks  :thumbs-up:
Het is wonderbaarlijk hoe goed zo'n oude mini blijft presteren; Het is eigenlijk zonde om 'm weg te doen.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Leeuwarden

#9
Tja, ik heb o.a. hier een iMac met 24 mb ram en 5k scherm te koop staan. Draait nog prima met de laatste versies van Adobe CC maar het is wat langzamer dan de MacMini M2 pro. Die oudere Macs draaien domweg door totdat de stroom uitvalt...

P_j_V

Quote from: P_j_V on February 15, 2023, 08:36:52<knip/>
Van UGreen heb ik een USB-C hub, met o.a. 2 extra USB-A (3.0) aansluitingen.
Volgens mij is het deze: https://www.ugreen.com/collections/adapter/products/7-in-1-multiport-adapter-with-4k-60hz
Wat zijn de ervaringen met 3rd party USB-C 'hubs' op de nieuwe Apple's?
De UGreen 'dock' werd direct herkend; alles werkt  :pompom:
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz