Gentooplayer (doen!!)

Started by kappa9, February 7, 2023, 14:35:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Ik heb 1 dingetje met Gentooplayer wat ik nog niet heb kunnen oplossen. Als mijn streamer uitzet en weer aan dan is het endpoint verdwenen in Roon. Dan moet weer in Roon naar settings —> audio en dan het endpoint weer op "enable" drukken. Het zal wel een setting zijn die ervoor zorgt dat het endpoint niet gedetecteerd wordt.

AudioEnZo

#176
Ik heb dat verschijnsel ook een korte poos gehad, dacht in versie 8.30 (maar hang mij er niet aan op), de versie daarna was het opgelost. Heb je de laatste versie er al op staan (8.50 op dit moment)?

naish123

Ja, ik heb de laatste versie erop staan. Al zitten googelen maar heb de oplossing nog niet gevonden.

kappa9

Je kunt ook de ontwikkelaar een mailtje sturen. Die antwoord meestal erg snel.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

naish123

#179
Ik heb de oplossing gevonden:

  • Create a Backup of your current Roon Database
  • Navigate to your Roon's Database Location 8
  • Find the folder that says "RAATServer"
  • Rename the "RAATServer" folder to "RAATServer_old"
  • Restart the RoonServer in the WebUI to generate a new RAATServer

AudioEnZo


naish123

Ik heb de ontwikkelaar ook een mail gestuurd met de oplossing. Ik had wel contact met hem maar hij wist ook niet wat het was.

Theodorus

Ik heb gisteren versie 8.50 geïnstalleerd op mijn Mano 3 speler. In het afgelopen jaar heb ik bij iedere nieuwe versie wel (meer of minder) verbetering van de geluidskwaliteit waargenomen, echter deze keer niet. Neem een (beperkte) afname van de ruimtelijkheid afbeelding weer, en mijn betrokkenheid bij de muziek lijkt ook wat minder. Dus weer terug naar 8.40 (bepaalt geen straf) en hopen dat 8.60 in de toekomst wel weer een verbetering op gaat leveren.
Grt, Theo
Basis:  Troels Gravesen Seas CNO-4, Townsend supertweeters, Naim NAP 250 new classic, HoloAudio Spring 3 KTE, Mano Ultra Mk3
Stroom: Audioquest Niagara 3000, Audioquest Thunder, Tornado en Monsoon, aparte stroomgroep met Siemens Cartridge en Audio Magic Ultimate Beeswax en Pink Faun fuse, GigaWatt LC- Evo installatiekabel, Farad Super3
Netwerk: Audioquest Carbon en Forest kabels, Cisco N220 switch met ocxo en fibrer (2x) , NA ENO filter, Tubulus Concentus i2s kabel

AudioEnZo

Grappig, vind 8.50 erg goed klinken.

Heb net binnen 8.50 de nieuwe kernel 6.7.6-GentooPlayer-ULTRA-EUP-TEST erop gezet. Vanavond even goed voor zitten.

kappa9

Quote from: AudioEnZo on February 28, 2024, 14:52:27Grappig, vind 8.50 erg goed klinken.

Heb net binnen 8.50 de nieuwe kernel 6.7.6-GentooPlayer-ULTRA-EUP-TEST erop gezet. Vanavond even goed voor zitten.

Wat is dat precies ?
Ook een soort update?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

De 8.50 update is een update van het muziekprogramma Gentooplayer en de kernelupdate is een update van het onderliggende besturingssysteem Gentoo.