Gentooplayer (doen!!)

Started by kappa9, February 7, 2023, 14:35:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

De titel zegt het al!

Ik heb inmiddels een microsd kaartje (64gb) en een pc tot mijn beschikking.

Ik kom er echter niet uit. Op de website zou je gentooplayer moeten downloaden, vervolgens op het sd kaartje flashen en dan waarschijnlijk in de manoplayer stoppen en dan na het opstarten nog wat instellingen moeten aanpassen zodat ik met bijv. met BubbleUPnP qobuz kan laten afspelen/bedienen op de mano streamer.

Ik heb echter nog nooit een microsd kaart geflasht en ben echt een leek in deze software.

De mano streamer is kant en klaar afgeleverd dus ik heb ook niets hoeven doen.

Kan iemand mij misschien helpen om het voor elkaar te krijgen?

Mijn dank zou eeuwig groot zijn.

Vriendelijke groet,

Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Downloaden en unzippen.

Balena etcher downloaden, installeren en openen. Daar kies je welke image je wilt flashen (het uitgepakte zip bestand *img.xz) en flashen naar de sd-kaart.

Dat zou het moeten doen.

Hannibal_

doe een PM naar Ronald Vergeer (vergeerr72)
is een expert op dit gebied
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Kwabbernoot on February  7, 2023, 15:34:40Downloaden en unzippen.

Balena etcher downloaden, installeren en openen. Daar kies je welke image je wilt flashen (het uitgepakte zip bestand *img.xz) en flashen naar de sd-kaart.

Dat zou het moeten doen.
Uitgaande dat je geen Roon en LMS gebruikt.


Als je de stappen van Kwabbernoot gedaan hebt kun je het volgende doen:
- Opstarten met de sd-kaart
- Uitzoeken welk ip-adres de Mano heeft gekregen: via je router of een tool als fing of pingtools
- Inloggen op ipadres:5000
- Menuoptie 00 Register -> GentooPlayer PC Key. Vraag een trial-licentie via het mailadres.
- Wachten op de licentie
- Registreer de licentie
- Menuoptie 12 -> 0 Gp-update
- Menuoptie 04 (Select Dac) Hifiberry Digi+ Pro in jouw geval
- Menuoptie 05 Enable/ Disable Software -> Enable Mpd en Upmpdcli
- Menuoptie 09-> Profile select -> Profile 1
- Menuoptie 09 -> Set Governor -> Enable, Performance
- De streamer is nu zichtbaar en je kan je al verbazen over het verschil in SQ


Stapje verder Ramsysteem gebruiken. Eerst niet gebruikte Software verwijderen zodat in een het ramsysteem past.
- Menuoptie 12 -> Software Remove -> Verwijder alles behalve Mediasound/mpd èn upmpdcli
- Menuoptie 14 -> 01 -> Mode 1
- Menuoptie 14 -> 02 -> Enable
- Verbaas je na de reboot over de nog betere SQ.
-
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kappa9

Top!

Bedankt voor de antwoorden dusver  :)

Inmiddels heb ik via de website van gentooplayer https://gentooplayers.com/Download_link/
het volgende gedownload.

 Raspberry 3B/3B+ (compatible Allo USBridge Sig.):
26/12/2022  v. 8.00
 -64bit version
user: root | Psw: gentooplayer

Na dit bestand te hebben gedownload heb ik het vervolgens met winrar uitgepakt waarna er een schijfkopiebestand kwam, deze heb ik vervolgens middels balena etcher geflashd naar een microsd kaart en deze daarna in mijn mano streamer gestoken. Daarna de streamer weer aangezet echter kan ik mijn streamer niet vinden middels het IP adres.

Ik kan via mijn router het IP adres zien van mijn streamer echter wanneer ik dit adres in de adresbalk intyp krijg ik geen verbinding.

Zodra ik de internetkabel in de streamer steek verschijnt er in het routermenu een ipadres dus ik heb wel de goede denk ik.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: kappa9 on February  7, 2023, 19:19:10Top!

Bedankt voor de antwoorden dusver  :)

Inmiddels heb ik via de website van gentooplayer https://gentooplayers.com/Download_link/
het volgende gedownload.

 Raspberry 3B/3B+ (compatible Allo USBridge Sig.):
26/12/2022  v. 8.00
 -64bit version
user: root | Psw: gentooplayer

Na dit bestand te hebben gedownload heb ik het vervolgens met winrar uitgepakt waarna er een schijfkopiebestand kwam, deze heb ik vervolgens middels balena etcher geflashd naar een microsd kaart en deze daarna in mijn mano streamer gestoken. Daarna de streamer weer aangezet echter kan ik mijn streamer niet vinden middels het IP adres.

Ik kan via mijn router het IP adres zien van mijn streamer echter wanneer ik dit adres in de adresbalk intyp krijg ik geen verbinding.

Zodra ik de internetkabel in de streamer steek verschijnt er in het routermenu een ipadres dus ik heb wel de goede denk ik.

Je hebt :5000 achter het ipadres gezet?.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kappa9

Quote from: vergeerr72 on February  7, 2023, 19:34:27Je hebt :5000 achter het ipadres gezet?.

Net geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken.

Kan het zijn dat ik het bestand misschien niet correct geflasht heb?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: kappa9 on February  7, 2023, 20:36:05Net geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken.

Kan het zijn dat ik het bestand misschien niet correct geflasht heb?
Dat kan.  Je hebt voor het flashen het bestand uitgepakt en hij valideerde goed?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


kappa9

Quote from: vergeerr72 on February  7, 2023, 21:03:01Dat kan.  Je hebt voor het flashen het bestand uitgepakt en hij valideerde goed?

Ja hij valideerde goed. Maar nu is het wel gelukt.
Ik heb eerst het microsd kaartje geformatteerd in NTFS (stond op internet dat dit type kaartje daarin geformatteerd moest worden) daarna opnieuw geflasht, toen nogmaals geprobeerd middels het IP adres met :5000 op t eind en nu zit ik in de webinterface. Nu wachten op de gentooplayer key.

Thnx voor zover voor de hulp  ;D
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo


kappa9

Ik ben ook erg benieuwd.

Ik laat het jullie weten!!

Fijne avond nog en nogmaals bedankt voor de hulp :)
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: kappa9 on February  7, 2023, 21:46:47Ja hij valideerde goed. Maar nu is het wel gelukt.
Ik heb eerst het microsd kaartje geformatteerd in NTFS (stond op internet dat dit type kaartje daarin geformatteerd moest worden) daarna opnieuw geflasht, toen nogmaals geprobeerd middels het IP adres met :5000 op t eind en nu zit ik in de webinterface. Nu wachten op de gentooplayer key.

Thnx voor zover voor de hulp  ;D
Ik ben benieuwd of er binnenkort weer een Gentooplayer gebruikt bijkomt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

toetertje

Ik heb mij nog niet verdiept in Gentooplayer, maar zou dat een upgrade zijn t.o.v. Moode audioplayer?
Ben altijd bij moode gebleven, omdat dat de enige is die ik altijd aan de gang krijg.  :)

vergeerr72

Quote from: toetertje on February  8, 2023, 09:05:57Ik heb mij nog niet verdiept in Gentooplayer, maar zou dat een upgrade zijn t.o.v. Moode audioplayer?
Ben altijd bij moode gebleven, omdat dat de enige is die ik altijd aan de gang krijg.  :)
Ik gebruikte ook al lange tijd MoOde, Gentooplayer is een aardige stapje omhoog qua SQ.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kappa9

Quote from: vergeerr72 on February  7, 2023, 17:47:58Stapje verder Ramsysteem gebruiken. Eerst niet gebruikte Software verwijderen zodat in een het ramsysteem past.
- Menuoptie 12 -> Software Remove -> Verwijder alles behalve mpd en upmpdcli

Ik zie mympd en media-sound/mpd
Beide niet wissen?

Quote from: vergeerr72 on February  7, 2023, 17:47:58- De streamer is nu zichtbaar en je kan je al verbazen over het verschil in SQ

Dit was al inderdaad al merkbaar trouwens.

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Mediasound/mpd èn upmpdcli laten staan. Mympd kan er wel vanaf.

Hier is op RoonBridge na alles eraf, daarna kon pas het ram-systeem ingeschakeld worden, anders was er tekort geheugen.

kappa9

Quote from: AudioEnZo on February  8, 2023, 18:25:56Mediasound/mpd èn laten staan. Mympd kan er wel vanaf.

Hier is op RoonBridge na alles eraf, daarna kon pas het ram-systeem ingeschakeld worden, anders was er tekort geheugen.

Oke top! Dank je! :)
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Excuus, was een woordje weggevallen: Mediasound/mpd èn upmpdcli laten staan

kappa9

Oke alles is gelukt!

Het duurde even na de laatste reboot voordat hij t weer deed.

Maar nu heb ik muziek! En het klinkt echt duidelijk een stuk beter.

Veel schoner en preciezer. Echt een hele flinke verbetering :clapping:
Echt direct merkbaar ook!
Dit is echt een aanrader zeg! Dank voor de hulp.

Ik ga lekker genieten! ;D
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Top dat het is gelukt, geniet ervan!
Gebruik je nu de trail licentie?

AudioEnZo

Bij gebruik van het ram-systeem duurt rebooten en ook opstarten als de streamer heeft uitgestaan wat langer, dus dat klopt wel.

vergeerr72

Quote from: AudioEnZo on February  8, 2023, 18:49:35Top dat het is gelukt, geniet ervan!
Gebruik je nu de trail licentie?
Die gaat maximaal een week mee. Dus als je om bent snel een definitieve aanvragen, anders start hij niet meer op.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kappa9

Quote from: AudioEnZo on February  8, 2023, 18:49:35Top dat het is gelukt, geniet ervan!
Gebruik je nu de trail licentie?
Dank je!
Ik ben zo overtuigd dat ik maar direct een licentie heb aangevraagd!!

Echt een verschil zeg!
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Haha hier nagenoeg hetzelfde. Eerst een trail key gevraagd, maar een dag later meteen maar een paar euro's afgetikt.
Eigenlijk is het een erg goedkope maar zeer goede upgrade  :clapping: