Review Sony VPL-XW7000ES 3D native 4K Laserprojector

Started by Mediasluis, February 6, 2023, 16:21:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Hier toch ook maar even mijn review plaatsen van de Sony VPL-XW7000ES welke hier te koop is bij Mediasluis: https://mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/4/Sony
Dit is een zeer interessante aanvulling op Sony's Laser Projectors, waarvan de Sony VPL-XW5000ES in korte tijd al een bestseller is gebleken. Vooral voor wie graag 3D kijkt is deze Sony VPL-XW7000ES erg interessant want het blijkt een echte 3D lichtkanon. De reden dat ik deze review wat langer heb laten liggen is omdat het 3D gedeelte nogal wat haken en ogen bleek te hebben, wat nu uiteindelijk wel is opgelost, maar waarvoor ik deze Sony VPL-XW7000ES projector meerdere keren heb moeten lenen van Sony. Intussen is deze 3D oplossing nu ook al op het web verschenen, maar straks meer over het 3D.

Als je bekend bent met de XW5000 en ergens binnenloopt waar de XW7000ES staat te draaien, dan denk je meteen dat het de XW5000 is die je ziet, want de beeldbeleving van zowel 2K en 4K is vrijwel gelijk aan die van zijn kleinere broertje welke voor de helft in aanschaf al te koop is. Wat de Sony VPL-XW7000ES extra biedt is de elektrische lens bediening, een geweldige 3D weergave en een hogere lichtopbrengst met de laser op High. Om deze reden kun je voor de algemene beleving, bediening, menustructuur en speciale Mediasluis garantie mijn vorige review van de goedkopere XW5000ES laserprojector lezen via deze link: https://mediasluis.nl/review/sony-vpl-xw5000es-native-4k-laserprojector
Als je helemaal nog niet bekend bent met deze nieuwe laserprojectors van Sony, raad ik je aan om die review eerst te lezen.

Deze Review hier van de Sony VPL-XW7000ES 3D Laserprojector is namelijk als aanvulling daarop, dus wat ik in deze nieuwe review hier behandel zijn enkel de verschillen en extra's t.o.v. zijn kleinere broertje.

Vanwege de toevoeging van het 3D ben ik behoorlijk enthousiast geworden over deze Sony VPL-XW7000ES laserprojector, welke zowel in het zwart als in het wit te bestellen is bij Mediasluis met een ISF-kalibratie voor zowel 2K SDR, 4K HDR en natuurlijk ook voor 3D.

Lees de uitgebreide review hier bij Mediasluis:
https://mediasluis.nl/review/sony-vpl-xw7000es-3d-native-4k-laserprojector

Veel leesplezier.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Gezien het resultaat na een eerste her-kalibratie op een Sony VPL-XW Laserprojector van een klant die pas na 960 uur terug kwam, heb ik het her-kalibratie tijdschema aangepast naar 1000 uur, 2500 en 5000 laseruren.
https://mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/4/Sony

De projector zat met zijn grijswaarden net op de DeltaE 4 en ook het CMS was nog behoorlijk netjes.
Nu kalibreer ik alle projectors wel bijna flatline op de DeltaE 0, maar bij lamp projectors is het resultaat na 200 uur al veel dramatischer.
Dit is goed nieuws want dat is precies wat we hoopten qua voordeel van de laserprojectors t.o.v. een lamp projector.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Zou me niet baseren op 1 unit.
We hanteren nog steeds hetzelfde schema en ook lasers verlopen gewoon, alleen verlopen UHP projectoren wat sneller in de eerste 200.

We hebben een flink aantal lasers uitstaan en allemaal moeten ze na 200 uur gewoon weer gecorrigeerd worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Ik had dit resultaat bij Sony al meerdere keren na 500 , waarvvan het verloop behoorlijk klein was.
Net boven de DeltaE3, maar bij 960 uur ook niet veel anders.
Natuurlijk kun de klant z'n projector na 500 uur langsbrengen, maar zo geef ik aan dat de noodzaak niet zo dringend is.
Ze krijgen meerdere kalibraties gratis en dat hoeft niet zo stressend op de teller.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Sommige modellen verlopen meer dan andere absoluut.
We blijven zelf op 200-600-1000-1500 zitten mede ook omdat de meeste klanten daar al een jaar of 2 over doen :D en ik vind het handig om tussendoor de units ook te checken op andere problemen.

Het vreemde is dat we hele series hebben gehad die amper verliepen bij 200 en van hetzelfde type ook units die enorm verschilde. Met TVs hetzelfde, heb wel eens modellen uit de calibraties willen halen na 2x een perfecte uit de doos ervaring, en wat denk je... de 3e zat op enorme fouten.

Het blijft leuk :D
Uiteindelijk zijn naast de 200 uurs bij ons het ook meer advies tijden.
We hebben mensen die elke 500 uur komen en mensen die na 1000 uur een keer een afspraak maken (en zich dan verrot schrikken van de winst :D)

Het is moeilijk te voorspellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"