Silent Angel Rhein verschijnt niet in windows 10

Started by Broem, February 5, 2023, 17:04:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Broem

Sinds afgelopen week een Silent Angel Rhein als RoonCore in mijn netwerk gehangen. Plug & play, dat wel. Maarre, hij verschijnt niet in mijn windows 10 desktop. Voorganger SonicTransporter I5 deed dat wel. Heb er een externe harde schijf op aangesloten om muziek te spelen. Vooral handig om muziek op te zetten via mijn desktop. In de Vitos app van Rhein is de harde schijf wel zichtbaar. De Rhein popt overal op maar dus niet in Windows 10. Uiteraard gegoogeld maar het lukt niet om het apparaat in mijn netwerk zichtbaar te krijgen. Gggrrrr. Iemand de ultieme tip? Met de HS en de kabel is niks mis. Zodra ik deze op mijn Auarlic streamer aansluit wordt hij WEL zichtbaar.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Rogers Hifi

#1
Ik weet niet of het inmiddels opgelost is, anders probeer het volgende eens op je computer:

*stap 1
Als je de windows verkenner opent,dan naar Netwerk gaat en een foutbericht ziet ('Netwerkdetectie is uitgeschakeld...'), moet u netwerkdetectie inschakelen om apparaten in het netwerk te zien die bestanden delen. Als je dit wilt inschakelen, selecteer je de banner Netwerkdetectie is uitgeschakeld en vervolgens de optie Netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen.

*stap 2
Selecteer de Startknop en vervolgens Instellingen > Netwerk en internet en selecteer aan de rechterzijde Opties voor delen. Selecteer onder Privé de optie Netwerkdetectie inschakelen en Bestanden en printers delen inschakelen. Selecteer onder Alle netwerken de optie Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

*stap 3
Wellicht dat je personen of de bewuste mediaplayers toegang moet verlenen

Helpt dat?

Broem

Quote from: Rogers Hifi on March  5, 2023, 09:05:15Ik weet niet of het inmiddels opgelost is, anders probeer het volgende eens op je computer:

*stap 1
Als je de windows verkenner opent,dan naar Netwerk gaat en een foutbericht ziet ('Netwerkdetectie is uitgeschakeld...'), moet u netwerkdetectie inschakelen om apparaten in het netwerk te zien die bestanden delen. Als je dit wilt inschakelen, selecteer je de banner Netwerkdetectie is uitgeschakeld en vervolgens de optie Netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen.

*stap 2
Selecteer de Startknop en vervolgens Instellingen > Netwerk en internet en selecteer aan de rechterzijde Opties voor delen. Selecteer onder Privé de optie Netwerkdetectie inschakelen en Bestanden en printers delen inschakelen. Selecteer onder Alle netwerken de optie Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

*stap 3
Wellicht dat je personen of de bewuste mediaplayers toegang moet verlenen

Helpt dat?

Bedankt voor je post. Inmiddels contact gehad met Silent Angel en het blijkt (nog) niet mogelijk te zijn om een externe USB harde schijf via windows te kunnen bedienen. Een interne SSD popt wel op in windows.USB schijf op mijn Auralic streamer aangesloten. Dat werkt prima. Hieronder de tekst uit China.

Yes, you are correct. The attached USB disk can be found with the Orbiter Plugin feature and Roon Server feature. But not for network drive feature.
We will consider to add this in the network driver feature in the future.

For your reference.

Best regards,
Chorus Chuang
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45