Nokia streaming box (8000).

Started by KayaRahnee, February 4, 2023, 13:47:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joost

bij welke app heb je dat probleem?
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

KayaRahnee

Quote from: joost on February 15, 2023, 11:12:22bij welke app heb je dat probleem?

Waar ik helemaal niet aan heb gedacht ...Nu ik al wat meer gebruik heb gemaakt van de Nokia streamingbox heb ik gemerkt dat het soms zo is dat bij stemmen bvb frans word gesproken maar de taal van oorsprong engels is, en dan zie je natuurlijk de beweging van de mond totaal anders bewegen dan de taal die word weergegeven.
Wat dom van me misschien ... misschien te snelle conclusie getrokken ... ik beoordeel het verder.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Vandaag ontdekt dat ik het geluid van de TV niet meer naar mijn externe speakers kan sturen.
Aansluiting is als volgt: scart aansluiting in TV --> 2x cinch in versterker.
Heeft steeds goed gewerkt maar nu ik de Nokia streamingbox gebruik plots geen geluid meer uit de Magnepans.
Het rare is dat het ook niet meer werkt bij streamen via de chromecast, en dat werkte voordien wel goed.
Iemand een idee waarom de scart het geluid nu plots niet meer doorgeeft?
Heb wat zitten zoeken in instellingen maar heb de oplossing niet kunnen vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Niet te begrijpen, of hoe sommige dingen plots wel of niet werken ... of kan ik toveren? ...
Zoals in vorige post beschreven krijg ik, terwijl het vroeger wel werkte, via de scart/cinch kabel geen geluid in externe speakers.
Nu dan maar een optische kabel erbij gehaald, deze eerder ook al gebruikt, maar gaf toen een hakkelend/stotterend geluid.
Had dus weinig hoop op succes maar deze toch maar ingeprikt via TV --> DAC, en warempel, wat vroeger niet optimaal presteerde loopt nu het geluid wel vlot naar de speakers.
Hoe dit is te verklaren heb ik het raden naar, ben wel nieuwsgierig naar het waarom, iemand?
Belangrijkste is inderdaad dat de optische kabel oplossing heeft geboden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Mooi dat het nu goed werkt! Ik heb geen scart kabel bij de tv maar wel altijd al een optische kabel tussen de tv en de dac naar de versterker luidsprekers wat hier al jaren goed werkt!

Mvg, Samro