Android iphone

Started by J.A.F._Doorhof, July 3, 2023, 07:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welk toestel gebruik je

Iphone
19 (54.3%)
Android
15 (42.9%)
Geen smartphone
1 (2.9%)
Anders
0 (0%)

Total Members Voted: 35

J.A.F._Doorhof

De iphone was mijn eerste echte smartphone. Na een paar jaar geswitched naar Android voor de veel betere cameras

Maar dit jaar na 5-6 jaar android weer terug naar iphone nu ze eindelijk usbc gaan gebruiken en raw support hebben.

Wie is er ook geswitched en wat is je ervaring.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  3, 2023, 07:40:51nu ze eindelijk usbc gaan gebruiken

ben je dat zeker? ze zouden ook gewoon énkel wireless charging kunnen gaan doen

jazzy

#2
Ben zelf al heel vroeg Windows Phone gaan gebruiken, nog voordat ze in Nederland beschikbaar waren. Sinds dat platform het definitief niet ging worden en er steeds minder apps waren ben ik naar iPhone gegaan. Eerst een 7, toen 8 en nu een 12. Wat me vooral bevalt is dat zowel bij telefoon- als OS-upgrades de ervaring bijna niet verandert. Stapsgewijze verbeteringen, maar zelden dingen die je opeens moet missen.

Mijn vrouw en zoon gebruiken Androïd en daar zie je grotere verschillen, vooral als je bij een upgrade wisselt van merk. Of als je bij hetzelfde merk blijft omdat dit drie jaar geleden beviel maar er op de nieuwe telefoon toch ineens veel bloatware op zit. Dat vooral is voor mij reden om bij een iPhone te blijven.

Edit: Moet er bij zeggen dat ik niet voor mijn telefoons hoef te betalen, als dat wel zo was dan zou ik misschien anders kiezen.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

Zonder USBC zou het op dit moment nog een barrière zijn voor mij .

We filmen en fotograferen veel met de telefoons en dan wil je wil een snelle overdracht.

Verder zal je met CarPlay moeten werken en dat is volgens mij nog niet draadloos op alle toestellen.

En voor snelladers werkt draadloos nog steeds trager.

Tevens maakt het aansluiten van externe apparatuur onmogelijk als ze alle poorten weg halen.

Denk dat de USBC poort voorlopig op de duurdere toestellen nog wel zal blijven. Tot draadloos net zo snel is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Dat hangt natuurlijk sterk af van welk merk je koopt. Koop je Googles eigen Pixel phones of bv een Asus Zenfone heb je ook gewoon een nagenoeg vanilla Android telefoon.
Maar de meeste merken gooien er toch een stevige eigen UI overheen met bloatware.

Quote from: jazzy on July 11, 2023, 21:16:29Mijn vrouw en zoon gebruiken Androïd en daar zie je grotere verschillen, vooral als je bij een upgrade wisselt van merk. Of als je bij hetzelfde merk blijft omdat dit drie jaar geleden beviel maar er op de nieuwe telefoon toch ineens veel bloatware op zit. Dat vooral is voor mij reden om bij een iPhone te blijven.

Edit: Moet er bij zeggen dat ik niet voor mijn telefoons hoef te betalen, als dat wel zo was dan zou ik misschien anders kiezen.

DV79

Quote from: Gaeje on July 11, 2023, 21:05:18ben je dat zeker? ze zouden ook gewoon énkel wireless charging kunnen gaan doen
Zijn wel de geruchten voor de iPhone 15, dat die USB-C gaat krijgen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

sschot

zakelijk gebruik gemaakt van Blackberry en later een Windows Phone. Prive vanaf het begin altijd voor Android gegaan. Eerst de GPE van HTC, daarna de Nexus lijn en nu de Pixel lijn.

Stock software, vroegtijdige beta versies en vooraan zien wat er gebeurd. Als ik een alternatief zie, zoals bijv Samsung of Xiaomi, dan denk ik altijd ahhhhh ik wil nooit anders als stock software. Ik zal niet snel van een Google variant afstappen, vind de schillen die fabrikanten er overheen plakken echt verschrikkelijk. Wat dat betreft is de versplintering en het verschil in gebruikerservaring van Android jammer, vind ik. Ze zouden het vele malen universeler mogen maken.

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 11, 2023, 21:18:55Verder zal je met CarPlay moeten werken en dat is volgens mij nog niet draadloos op alle toestellen.


Jawel maar niet in alle auto's is AA/AC al draadloos. Alhoewel dat een fix van hooguit €100 is met een dongle.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Extra dongle zou dan inderdaad een oplossing zijn voor CarPlay.

Blijven de andere punten.
Plus waar moet je je hoofdtelefoon op aansluiten als ze poorten weghalen.

BT is leuk voor muziek maar als je zelf muziek wil maken is de lag enorm irritant.

Hoop serieus dat apple de poorten pas weg halen als er een oplossing is voor al die dingen. En niet zoals Apple normaal wel eens doet een paar jaar te vroeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 12, 2023, 07:46:05En niet zoals Apple normaal wel eens doet een paar jaar te vroeg.

zal deze keer wel niet, met al de " pro " users

J.A.F._Doorhof

#10
Ze hebben het al eerder gedaan met de macbook pro waar niets meer pro aan was jammer genoeg. Nu met de m1 pro is dat gelukkig weer helemaal terug :)

De kwaliteit van video en fotografie is tegenwoordig zo hoog dat als b-roll of voor vlogs etc de telefoon vooral in laag licht vaak beter presteert dan onze wat oudere semi professionele video cameras ;)

En dan zou het stom zijn om dat te beperken alleen maar om een poort weg te halen. Maar goed het is apple :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

IPhone SE uit 2022 64gb met sim (zakelijk) en e-sim (prive).
Ik doe er niks bijzonders mee, alleen bellen, whatsapp, Facebook, Slack en wat streamen. Ook gebruik ik 'm als hotspot.

Ik heb ook een Apple Watch 6. Die vind ik wel handig voor hardlopen, fietsen, weerberichten en contactloos betalen. Als ik op vakantie ben dan zet ik misschien 4g weer aan, dan kan ik zonder telefoon rondlopen, zwemmen etc. en toch bereikbaar zijn.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

musfed

Vanaf de iPhone 4 heb ik privé alleen iPhones gehad.
Zakelijk ook op één keer na. Toen kreeg ik een Samsung. Dat heb ik twee weken geprobeerd en ik heb er niet aan kunnen wennen. Ingewisseld voor een iPhone die ik nog had liggen.
Dutch & Dutch 8c's

J.A.F._Doorhof

Samsung is dan denk ik nog het dichtst bij de iphone ervaring.

Wat mij aan de iphone mateloos irriteert is dat ik op de android gewoon harddisken kan aansluiten, zonder probleem fotos naar een nas kan kopiëren etc.

Op de iphone kun je amper wat met de fotos app, laat staan makkelijk fotos kopiëren. We doen dat nu met een Synology app maar het is gewoon behelpen.

Dat is nog steeds wel iets waar ik tegenop zie als ik weer terug ga. Op de iPad is het al een gekluns maar goed we komen er wel uit ;)

Alles went.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 13, 2023, 09:12:55Op de iphone kun je amper wat met de fotos app, laat staan makkelijk fotos kopiëren. We doen dat nu met een Synology app maar het is gewoon behelpen.



iphone naar mac is toch nooit geen probleem (geweest)?

J.A.F._Doorhof

Tenzij ik wat verkeerd doe kan het alleen via cloud of AirDrop en niet via een kabel.

Maar ik heb al een tijd geen iphone meer. Annewiek nog wel en die doet het via Lr of de Synology app.

De android word op een Windows machine gewoon gezien als externe harddrive. Op de mac heb ik daar ook een app voor nodig.

Dat is echter wel te overkomen maar zal wel iets zijn wat ik ga missen qua connectivity. Maar aan de andere kant zit het apple systeem gewoon geniaal in elkaar qua onderling draadloos samen werken. En dat heeft hier zeker de doorslag gegeven. Dat netwerk komen we wel uit.

Maar onderling AirDrop gebruiken is iets wat ik echt mis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"