Trinnov-echtpaar geïnstalleerd

Started by R0N, January 15, 2023, 15:08:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Hallo,

Sinds twee jaar speel ik met de Altitude16 en 5 versterkers om de full Auro3D (7.3.6) aan te sturen. Sinds een maand heb ik nu ook de Amplitude16 en heb het nu naar mijn zin, na nieuwe kalibratie en fine-tuning de afgelopen weken. Met de 4+ kanalen optie heb ik nu een 18 kanalen aansturing.
De configuratie is nu 7.5.6. Met 5 subwoofers (waarvan één bass shaker) heb je eindeloze mogelijkheden om het voor muziek en film optimaal aan te passen.



De Amplitude16 geeft t.o.v. mijn vorige situatie een geweldig resultaat. De versterker heeft alle luidsprekers goed onder controle: vooral de bass shaker is een moeilijke maar werkt nu van 5 Hz - 150 Hz. Zover hoeft natuurlijk niet want ik gebruik hem alleen onder 25 Hz en alleen voor film.
De versterker is snel, enorme demping waardoor stil is ook meteen stil is. Dat geeft rust in de muziek, ook na lang luisteren.

Ik ben vooral muziekfan, film komt op de tweede plaats, vandaar Auro3D configuratie. Roon klinkt geweldig, geen enkele luidspreker is te horen/aan te wijzen, een perfecte bubbel.

ron



Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Pffff mooi spul Ron

De amplitude is toch ICE?
En mag ik vragen welke shaker je heb? En hoe stuur jij hem aan? Met aparte DSP of doet ook de Trinnov dat?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#3
Nice Ron!

Had je hiervoor ook al klasse D?

Ik heb ook de Appolon versterkers getest met mijn toenmalige B&W Nautilus, maar dat was het ook niet helemaal.

Wil deze ook nog wel eens gaan testen als de Classé's de geest geven. Ook heel praktisch 16 kanalen in een box.

Hoor je de koeling?

R0N

Quote from: buckler on January 15, 2023, 15:20:27
Pffff mooi spul Ron

De amplitude is toch ICE?
En mag ik vragen welke shaker je heb? En hoe stuur jij hem aan? Met aparte DSP of doet ook de Trinnov dat?

Ja ICE.
Ik heb deze: Fischer Amps Buttkicker LFE

Loopt via Trinnov Altitude. Maar dat was was niet makkelijk. Trinnov kon hem niet meten. Pas na bridgen had ik genoeg vermogen via de Amplitude voor de kalibratie.
Maar ja, ik had na de nieuwe configuratie geen twee versterkers meer voor de LFE.
Toen maar een andere amp van zolder gehaald om de LFE aan te sturen. Die had genoeg puf om bij de kalibratie te kunnen meten.
Na kalibratie de LFE weer op de Amplitude en fine-tunen. Uiteindelijk is het goed gekomen. Tis maar een lage bas (5-25 Hz) dus dat komt minder nauw dan full range luidsprekers.  En het is een hobby hè, het mag even duren om tot een mooi resultaat te komen  ;D

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: Teejoo on January 15, 2023, 15:45:34
Nice Ron!

Had je hiervoor ook al klasse D?

Ik heb ook de Appolon versterkers getest met mijn toenmalige B&W Nautilus, maar dat was het ook niet helemaal.

Wil deze ook nog wel eens gaan testen als de Classé's de geest geven. Ook heel praktisch 16 kanalen in een box.

Hoor je de koeling?

Nee, klasse A, A/B versterkers. Niet verkeerd, maar nu is het toch mooier. Sommigen zullen het wellicht analytisch vinden. Ik vond het meteen erg mooi want ik houd van duidelijkheid. Geen versmering van geluid.
Bovendien, 16 kanalen die allemaal op tijd moeten reageren. Dan is een gecontroleerde strakke amp wel fijn. Denk aan een koor met 16 stemmen die niet op tijd/ritme zingen.......zoals je vaak in een kerk hoort  :unhappy:

Koeling: geen enkel probleem, slow blow.  En wanneer en hoe lang speel je voluit? Trinnov heeft het goed aangepakt.
nb: die 16 lichtjes gaan na 1 minuut uit. Ook de display van de Altitude kan uit, dus mooi donker in je ruimte.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)


R0N

Quote from: morca on January 15, 2023, 16:41:06
Hoe meet je die shaker Ron?
Leg je de microfoon dan op je bank waar de Shakers inzitten?

Ik heb een platform gebouwd waarop twee stoelen (recliners) staan. Op dat platform zit de shaker. Het platform staat op Titans van Isoacoustics (max 280 kg).
De microfoon staat op de luisterpositie, hetgeen juist boven de rand van het platform is. Het geluid komt dus van beneden, moeilijk voor de Trinnovmicrofoon. Maar omdat het <150 Hz is, bereikt het de microfoon wel, als je genoeg volume hebt (het platform is een soort open baffle speaker). Je moet wel de drempel in advanced instellingen van Altitude verlagen, anders lukt het niet.
De microfoon staat ca 85 cm boven het platform. Dat betekent dat je de shaker moet vervroegen (2-3 msec), omdat het 'geluid' direct in je stoel zit (contactgeluid).
Je ziet, het is niet een standaard oplossing, ik denk niet dat iemand dat ooit zo heeft gedaan. Maar ja, het is mijn vak. En omdat je alles kunt aanpassen in de Altitude (als je het weet te vinden) is er voor iedere uitdaging een oplossing.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buckler

Quote from: R0N on January 15, 2023, 15:54:17
Ja ICE.
Ik heb deze: Fischer Amps Buttkicker LFE

Loopt via Trinnov Altitude. Maar dat was was niet makkelijk. Trinnov kon hem niet meten. Pas na bridgen had ik genoeg vermogen via de Amplitude voor de kalibratie.
Maar ja, ik had na de nieuwe configuratie geen twee versterkers meer voor de LFE.
Toen maar een andere amp van zolder gehaald om de LFE aan te sturen. Die had genoeg puf om bij de kalibratie te kunnen meten.
Na kalibratie de LFE weer op de Amplitude en fine-tunen. Uiteindelijk is het goed gekomen. Tis maar een lage bas (5-25 Hz) dus dat komt minder nauw dan full range luidsprekers.  En het is een hobby hè, het mag even duren om tot een mooi resultaat te komen  ;D

ron

ICE... gaaf. Ik vond mijn oude Pioneer Susano ,wat ook ICE is, al prachtig.

Wat betreft de buttkicker en afregeling is dat nog niet zo simpel zo te lezen, maar bedankt voor je uitleg.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

morca

Quote from: R0N on January 15, 2023, 16:57:35
Ik heb een platform gebouwd waarop twee stoelen (recliners) staan. Op dat platform zit de shaker. Het platform staat op Titans van Isoacoustics (max 280 kg).
De microfoon staat op de luisterpositie, hetgeen juist boven de rand van het platform is. Het geluid komt dus van beneden, moeilijk voor de Trinnovmicrofoon. Maar omdat het <150 Hz is, bereikt het de microfoon wel, als je genoeg volume hebt (het platform is een soort open baffle speaker). Je moet wel de drempel in advanced instellingen van Altitude verlagen, anders lukt het niet.
De microfoon staat ca 85 cm boven het platform. Dat betekent dat je de shaker moet vervroegen (2-3 msec), omdat het 'geluid' direct in je stoel zit (contactgeluid).
Je ziet, het is niet een standaard oplossing, ik denk niet dat iemand dat ooit zo heeft gedaan. Maar ja, het is mijn vak. En omdat je alles kunt aanpassen in de Altitude (als je het weet te vinden) is er voor iedere uitdaging een oplossing.

ron
Thanks voor je uitleg.
Er is geen standaard manier voor denk ik
Vooral als je hem meer voelt dan hoort.
Daarom vroeg ik me ook af hoe je de inmeting benaderd had.


R0N

Quote from: morca on January 16, 2023, 18:37:24
Thanks voor je uitleg.
Er is geen standaard manier voor denk ik
Vooral als je hem meer voelt dan hoort.
Daarom vroeg ik me ook af hoe je de inmeting benaderd had.

Hier is de meting van Trinnov van de bass shaker:


Niet slecht hè.
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)


R0N

Quote from: morca on January 16, 2023, 21:23:00
Netjes!
Is dit een voorspelling of meet trinnov wel na de meting?

Echt mooi spul.
Zou dit graag zelf ook neerzetten  :inlove:

Het is de verwachte curve op basis van de berekende correctie. Maar de ervaring heeft geleerd dat het wel goed zit. Uiteindelijk hoor je het. Vroeger wel eens nagemeten want je wilt het wel weten! Tegenwoordig doe ik dat niet meer.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)