Lindemann 858 eindversterker vraagje

Started by Bobbyklus, July 23, 2022, 16:13:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Gelukkig heb je dan nu in ieder geval weer een goed geluid, Ayre is fraai spul ook. Maar zou mooi zijn als de Lindemann weer gemaakt kon worden.

Bobbyklus

De Ayre is ook zeer goed, het is een bijna nieuwe vx-5 twenty versie. In de bas wat strakker dan de Lindemann.
De Lindemann moet zeker gemaakt worden ja, zoals Nico zegt, muzikaler wordt het niet. De eerste 60 watt is klasse A, dat helpt vooral het middengebied enorm.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

vik

Dat het protection circuit in werking treed is vrij normaal hoor. Dit om te voorkomen dat er niet meer schade ontstaat.

Dat hij dual mono is opgebouwd heeft er niets mee te maken.  ;)


Quote from: Bobbyklus on July 23, 2022, 16:13:31Van de week gaf mijn eindversterker de geest, een één à twee seconden durende poffff met wat kraakjes. Geen hoge temp, geen rook. Elk kanaal heeft een geel lampje voor oververhitting en een rood lampje voor definitieve shutdown. Alleen de rode lampjes gingen en blijven aan. De zekeringen zijn nog heel.
Kan gebeuren natuurlijk.

Maar wat mij verbaast is dat beide kanalen tegelijkertijd stoppen. Het is een dual mono versterker die alleen de IEC inlet deelt. Daarna volledig losse mono's.
Het signaal komt van een dac/pre, deze staat zonder problemen nu op een tijdelijke versterker al dagen probleenloos te spelen.

De vraag is dus, als één kanaal door beveiliging uitgaat, is het normaal bij een dual mono amp dat het andere kanaal ook uitklapt, bijv. door de spanningsdip of zo?
Indien niet, dan neem ik aan dat het probleem van buitenaf kwam, een spanningspiek bijvoorbeeld.
Dit zou ik graag weten voordat ik besluit wat te doen.

Daar ik op Aruba woon, is het 30 kilo zware beest naar meneer Lindemann heen en terugsturen niet echt een optie.

Is hier misschien een techneut die antwoorden heeft?
Alvast enorm dank voor te nemen moeite,
Groeten,

Bob

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#28
Heb je de Ayre gebalanceerd aangesloten?

Dit is wel een must om alles eruit te halen.  :)

Heb je de Evolution versie?

Quote from: Bobbyklus on April 29, 2023, 16:47:19De Ayre is ook zeer goed, het is een bijna nieuwe vx-5 twenty versie. In de bas wat strakker dan de Lindemann.
De Lindemann moet zeker gemaakt worden ja, zoals Nico zegt, muzikaler wordt het niet. De eerste 60 watt is klasse A, dat helpt vooral het middengebied enorm.

Gr Bob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bobbyklus

Ik begrijp wat je bedoelt, beide kanalen in de Lindenann hebben hun eigen protectiecircuit, maar als één kanaal in protectie gaat is de voeding er waarschijnlijk voor beide kanalen af. Het zegt dus niets over of de oorzaak van buitenaf was.

De Ayre vx-5 kwam na de v5x, die had een evolution upgrade, de vx-5 een twenty upgrade als ik het goed heb.
Ik heb mijn vx-5 twenty nog niet zo lang, en ik moet zeggen het geluid "groeit op mij". Aanvankelijk klonk het te gesloten maar het klinkt nu toch wel heel fijn en zeer goed in balans. Zeker bijzonder merk.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

vik

De VX-5 Twenty ken ik persoonlijk niet die is inderdaad nieuwer als de Ayre V-5Xe.

Het is een prachtig merk met een uniek design maar in Nederland toch wat onbekend. Zelf heb ik al een tijd lang een Ayre V-5Xe te koop staan maar vrij weinig animo.

Quote from: Bobbyklus on April 30, 2023, 14:03:37Ik begrijp wat je bedoelt, beide kanalen in de Lindenann hebben hun eigen protectiecircuit, maar als één kanaal in protectie gaat is de voeding er waarschijnlijk voor beide kanalen af. Het zegt dus niets over of de oorzaak van buitenaf was.

De Ayre vx-5 kwam na de v5x, die had een evolution upgrade, de vx-5 een twenty upgrade als ik het goed heb.
Ik heb mijn vx-5 twenty nog niet zo lang, en ik moet zeggen het geluid "groeit op mij". Aanvankelijk klonk het te gesloten maar het klinkt nu toch wel heel fijn en zeer goed in balans. Zeker bijzonder merk.

Gr Bob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

P_j_V

Quote from: Bobbyklus on July 23, 2022, 16:13:31---
Daar ik op Aruba woon, is het 30 kilo zware beest naar meneer Lindemann heen en terugsturen niet echt een optie.
—--
Is er geen Amerikaans service center voor Lindemann? Het lijkt me dat dat qua verzendkosten een stuk goedkoper moet zijn.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Bobbyklus

Vanuit Amrika of Nederland naar Aruba shippen is geen probleem, hoe zwaar ook.
Andersom vanuit Aruba is het wel problematich met hoger gewicht.
Het is een gecompliceerde versterker, terug naar de maker lijkt het beste.

@ vic, Ayre is ondergewaardeerd iig in Nederland. In Amerika, waar het gemaakt  wordt, is dat beter. Ik koop gebruikte apparatuur via The Music Room, zij versturen internationaal. Dingen van Ayre staan bij hun niet lang te koop.
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7