Canon MP-E 65mm f/2.8 Super Macro 1-5x + Canon Macro Twin Lite MT-24EX

Started by Sk, January 14, 2023, 08:54:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Beste,

Deze sublieme macro lens inclusief bijbehorende twin lite flitser wil ik te koop aanbieden. Ik heb er misschien 3 a 400 foto's mee gemaakt dus eigenlijk nog in nieuwstaat. Producten zijn naar verwachting zo'n 7 jaar oud. Beide originele dozen van zowel lens als flitser zijn aanwezig inclusief de tas voor de flitser.

Zowel lens als flitser hebben beide netjes in een doos gezeten. (op de zolder)  ;)

Wat zou ik hier voor nog kunnen vragen?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Ik kom van de lens een occasion tegen voor 799 euro. Is tussen de 650 en 700 dan redelijk?

Voor de flitser zit ik te denken aan 550 a 600 euro.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ajbeefde

Quote from: Michael Nobbe on January 14, 2023, 08:54:03
Beste,

Deze sublieme macro lens inclusief bijbehorende twin lite flitser wil ik te koop aanbieden. Ik heb er misschien 3 a 400 foto's mee gemaakt dus eigenlijk nog in nieuwstaat. Producten zijn naar verwachting zo'n 7 jaar oud. Beide originele dozen van zowel lens als flitser zijn aanwezig inclusief de tas voor de flitser.

Zowel lens als flitser hebben beide netjes in een doos gezeten. (op de zolder)  ;)

Wat zou ik hier voor nog kunnen vragen?

7 jaar in een doos op een stoffige zolder, lens zonder bescherming, denk dat de lens eerst nagekeken moet worden op schimmel etc....

Denk dus dat je jezelf bij voorbaat te rijk rekent.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sk

Quote from: ajbeefde on January 14, 2023, 10:20:44
7 jaar in een doos op een stoffige zolder, lens zonder bescherming, denk dat de lens eerst nagekeken moet worden op schimmel etc....

Denk dus dat je jezelf bij voorbaat te rijk rekent.

Dank voor je reactie. Rond de 7 jaar oud maar 5 jaar opgeborgen in een tas en tas in een doos. Ik zal de lens eens monteren en wat foto's maken om te kijken wat het resultaat is.

Mocht hij prima functioneren en ik geen bijzonderheden zien, wat zijn dan ongeveer de richtbedragen waar ik aan moet denken?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ajbeefde

Quote from: Michael Nobbe on January 14, 2023, 10:28:59
Dank voor je reactie. Rond de 7 jaar oud maar 5 jaar opgeborgen in een tas en tas in een doos. Ik zal de lens eens monteren en wat foto's maken om te kijken wat het resultaat is.

Mocht hij prima functioneren en ik geen bijzonderheden zien, wat zijn dan ongeveer de richtbedragen waar ik aan moet denken?

Dat jij er waarschijnlijk geen bijzonderheden aan zal zien is nogal obvious, jij wilt het verkopen....  ;)

De rubber ring was trouwens al grijs uitgeslagen....  ;)

Ben zelf een hobbyfotograaf, zou er geen euro aan willen uitgeven.



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sk

Quote from: ajbeefde on January 14, 2023, 10:34:19
Dat jij er waarschijnlijk geen bijzonderheden aan zal zien is nogal obvious, jij wilt het verkopen....  ;)

De rubber ring was trouwens al grijs uitgeslagen....  ;)

Ben zelf een hobbyfotograaf, zou er geen euro aan willen uitgeven.

Ik wil het inderdaad verkopen omdat ik het zelf al jaren niet meer gebruik en dat is zonde. Ik wil hem uiteraard goed en werkend verkopen zodat de koper er nog lang plezier van zal hebben. Ik zal hem eens goed nakijken en de werking controleren.

Als jij er geen euro aan uit zou willen geven dan heb je simpelweg geen interesse in de producten lijkt mij. Mogelijk fotografeer je andere zaken inplaats van Macro? Er is zeker een doelgroep die interesse heeft in macro fotografie.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ajbeefde

Quote from: Michael Nobbe on January 14, 2023, 10:38:10
Ik wil het inderdaad verkopen omdat ik het zelf al jaren niet meer gebruik en dat is zonde. Ik wil hem uiteraard goed en werkend verkopen zodat de koper er nog lang plezier van zal hebben. Ik zal hem eens goed nakijken en de werking controleren.

Als jij er geen euro aan uit zou willen geven dan heb je simpelweg geen interesse in de producten lijkt mij. Mogelijk fotografeer je andere zaken inplaats van Macro? Er is zeker een doelgroep die interesse heeft in macro fotografie.

Geen euro aan deze lens wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in macro fotografie,  heb zelf al een aantal jaar de EF 100mm f/2.8L Macro IS USM in mijn bezit en maak wekelijks wat mooie macro's.  ;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sk

Quote from: ajbeefde on January 14, 2023, 10:44:26
Geen euro aan deze lens wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in macro fotografie,  heb zelf al een aantal jaar de EF 100mm f/2.8L Macro IS USM in mijn bezit en maak wekelijks wat mooie macro's.  ;)

Klinkt goed! In het macro fotografie topic op dit forum staan ook de nodige plaatjes van mij.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ajbeefde

Quote from: Michael Nobbe on January 14, 2023, 10:47:15
Klinkt goed! In het macro fotografie topic op dit forum staan ook de nodige plaatjes van mij.

Ik post alleen op Instagram (2398 volgers)  ;)

btw, een nwe CANON MACRO RING LITE MR-14 EX II kost nieuw 649,00 bij KE.
Deze flitser zou men ook kunnen gebruiken bij de macro lenzen  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sk

Quote from: ajbeefde on January 14, 2023, 11:07:17
Ik post alleen op Instagram (2398 volgers)  ;)

btw, een nwe CANON MACRO RING LITE MR-14 EX II kost nieuw 649,00 bij KE.
Deze flitser zou men ook kunnen gebruiken bij de macro lenzen  ;)

Het klopt dat je die ook kunt gebruiken maar volgens mij is degene die ik te koop aanbiedt een stuk beter. Ik kan het niet onderbouwen omdat ik al jaren niet meer aan fotografie doe en kennis verloren is gegaan. Volgens mij kun je op internet vast wel vergelijkingen maken. Die van mij was destijds volgens mij rond de 1000 a 1100 euro.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Dat ging sneller dan verwacht. Advertentie op MP aangemaakt en niet veel later werd er al op gereageerd. Zowel de lens als flitser staan gereserveerd en worden als het goed is morgen al opgehaald.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9