Moeilijke keuze mbt projector

Started by projectorproject02, January 8, 2023, 14:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

projectorproject02

.

williams

Quote.       Ik wil mijn oude lcd vervangen door een projector. Nu ben ik aan het vergelijken maar ik snap niet helemaal waar de verschillen in zitten bij diverse Epson modellen?

FH-52: heeft betere speakers, grotere projectie, meer lumen, zelfde contrast, wifi ingebouwd en 1 jaar extra garantie ten opzichte van de FH-06.

FH-06: 10 euro duurder dan de FH-52 maar heeft slechtere specificaties? Wat mis ik in deze vergelijking?

EB-992F: heeft iets meer branduren op de lamp en 2 jaar extra garantie, maar is ruim €200 duurder dan de FH-52. Is dat het enige wat het prijsverschil verklaart?

De FH-52 lijkt als ik zo zelf kijk heel erg goed, een beetje te goed! (als iets te mooi is om waar te zijn....) Zijn er dingen die ik heb gemist? Of zijn het maar fabrieksgetallen en is ''in het echt'' de FH-06 of de EB-992F toch beter?



De modellen waar je het over hebt kwa Epson zeggen mij niet zoveel maar ik ga er even vanuit dat dit niet de cinema lijn is .
Wat zijn de wensen en in welke setting ga je draaien kwa woonkamer of een donkere kamer en hoe groot met welk scherm ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Mijn advies is om te kijken naar de 7000
De units die je hier aanhaalt zijn geen echte home theater projectoren.

Eventueel kunnen we in het instap segment ook van BenQ leuke projectoren leveren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projectorproject02

#3
.

J.A.F._Doorhof

4k is erg belangrijk omdat je dan ook support hebt voor HDR en zelfs op die afstand is dat enorm goed te zien ;)

Daarnaast is de 7000 echt een heel stuk beter qua diepte in het beeld dan de presentatie projectoren. We hebben nog 2 units die voor 1249,00 inclusief calibraties bij 0-200-600-1200 en lamp wissel.

Je hebt een echte home cinema projector
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projectorproject02

#5
.

reza

Wat bedoel je met : die heeft ook Netflix?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

projectorproject02

#7
.

reza

Geen idee...
Ik vroeg me af wat je bedoelde.
Ik ken geen projectoren waar Netflix op zit :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Denk dat je met bovenstaande advies van Frank het beste weg komt en dan een losse player erbij voor de streamingdiensten .
Zal je iets meer kosten maar ook veel meer waar voor je geld en je bent dan ook redelijk futureproef als zoiets bestaat met onze hobby 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Netflix etc kun je het beste via een Chromecast doen.
Projectoren met Android tv ingebouwd hoe stom het ook klinkt zijn vaak juist geen HT projectoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projectorproject02

#11
.

Toni71

#12
Als ik iets mag toevoegen hier. Ik zou de contrast waardes even naast elkaar leggen van de presentatie projectors die aangevoerd worden en de cinema projectors.

Dat is toch wel een belangrijk onderdeel van de specs in hoeverre er een mooi beeld geprojecteerd wordt. Naast de rest uiteraard.

Beter de duurdere projector kopen.

Succes met de keuzes. :)

J.A.F._Doorhof

Probleem met de data units is vaak dat de scaling en afhandeling alleen gericht is op presentaties dus je kan kleine schokjes zien bij 24 fps materiaal.
Frame interpolatie is niet aanwezig of zo slecht dat je het uit wil zetten.
Lens is van een volledige andere kwaliteit.
Filters en lichthuis zijn niet gebouwd op accurate kleuren maar op zoveel mogelijk lichtoutput dus het beeld ziet er in een verduisterde ruimte plat, dood en bijna kleurloos uit in vergelijk met een HT unit

Etc. etc.
:D
Het is echt een andere wereld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2023, 12:58:07
Probleem met de data units is vaak dat de scaling en afhandeling alleen gericht is op presentaties dus je kan kleine schokjes zien bij 24 fps materiaal.
Frame interpolatie is niet aanwezig of zo slecht dat je het uit wil zetten.
Lens is van een volledige andere kwaliteit.
Filters en lichthuis zijn niet gebouwd op accurate kleuren maar op zoveel mogelijk lichtoutput dus het beeld ziet er in een verduisterde ruimte plat, dood en bijna kleurloos uit in vergelijk met een HT unit

Etc. etc.
:D
Het is echt een andere wereld.

Dit is formeel de home entertainment, niet de data/presentatie lijn, toch?

J.A.F._Doorhof

#15
Waarschijnlijk omdat Netflix erop staat ;)

Ps
We leveren alles in principe dus ook die lijn
Maar voor echt film kijken raadt ik het niet aan

Om af en toe uit de kast te halen en op een muur of mobiel scherm te projecteren zijn ze best goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projectorproject02

#16
.

J.A.F._Doorhof

#17
Projector is eind station
Dus van Chromecast naar processor (soundbar) en vanaf daar met hdmi naar de projector.

We hebben de 7000 op voorraad dus je kan altijd een keer mailen voor een afspraak naar verkoop@hometheater.nl
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"