Stille CD speler (of loopwerk)

Started by Geertidow, January 6, 2023, 08:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Besten, ik ben er redelijk van overtuigd dat er niet heel erg veel verschil is in sound quality van CD spelers.
Maar, mijn huidige Marantz CD speler hoor ik bij zachte muziek lopen/draaien/spelen.

Iemand een goede tip voor een heel stil CD loopwerk?

Het alternatief is toch gewoon alle CD's op een harde schijf rippen en streamen.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Contour

Kan ook bij dezelfde cd spelers veel verschil maken, zeker naarmate ze ouder zijn.

Xander32

Destijds tijdens een M&G 4 verschillende sa cdp's van Marantz met elkaar vergeleken en ik heb daar duidelijke verschillen tussen ervaren. Hetgeen zeker niet vanzelfsprekend is, maar hierin wel zo bleek te zijn; duurder klonk beter (toename rust, toename resolutie) Tussen de 2 bijna gelijk geprijsde toppers, was het lastig kiezen, beide erg fraai maar duidelijk anders (afstemming, eigen sounding). Dat was een kwestie van smaak. De verslagen van de verschillende deelnemers staan nog wel ergens op het Marantz-forum.


Zelf heb ik momenteel een betaalbaar maar gedegen en m.i. stil cd loopwerk van Audiolab in gebruik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Geertidow on January  6, 2023, 08:56:32
Iemand een goede tip voor een heel stil CD loopwerk?
Bedoel je dan een CD loopwerk (dus zonder DAC)? Of een CD speler (dus met DAC) met een stil loopwerk?

Als je een stil CD loopwerk zoekt, dan zou ik de Cambridge Audio CXC zeker in je vergelijk meenemen. Die is super stil en bevalt mij hier erg goed.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Geertidow

Quote from: Richi on January  6, 2023, 09:25:03
Bedoel je dan een CD loopwerk (dus zonder DAC)? Of een CD speler (dus met DAC) met een stil loopwerk?

Als je een stil CD loopwerk zoekt, dan zou ik de Cambridge Audio CXC zeker in je vergelijk meenemen. Die is super stil en bevalt mij hier erg goed.


Groet,
Richard

Mag beide, maar ik heb al een DAC, dus loopwerk alleen is prima.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Fr@nk

Kijk ook eens naar de Audiolab 6000 CDT, het loopwerk is muisstil.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Rowdy

Misschien de CD Box S3 of CD Box DS3 van Pro-Ject.