Goblue werkt niet

Started by fingers, January 2, 2023, 13:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fingers

Hoi, ik heb een probleem met mijn HDFury Goblue ik heb sinds 2a 3 maanden een integral2 in gebruik omdat mijn nieuwe aangekochte processor Lyngdorf MP40 maar 1 HDMI uit heeft en ik er 2 nodig heb, nu ben ik bezig om arc aan de praat te krijgen omdat ik mijn ps5 aan de tv heb hangen omdat de HDMI in ingangen van de mp40 al bezet zijn, nu wil ik arc gaan gebruiken maar krijg het niet werkend ( misschien weet iemand hoe je het wel aan de praat krijgt, al is dit niet meteen de vraag ) Dus nu heb ik afgelopen week een HDFury Goblue besteld zodat ik in de integral2 wat kan instellen ( misschien zit daar het probleem dat arc niet werkt ) maar nu krijg ik de Goblue stick ook niet werkend, zowel via mijn tablet als ook telefoon waar ik op beide de app van de integral2 heb geïnstalleerd vinden de stick niet, ik heb op YouTube een filmpje gevonden van hoe te instaleren, maar krijg mijn stick niet gevonden, wat doe ik fout of zie ik iets over het hoofd?

Toni71

#1
Ik heb hier ook weleens problemen mee gehad. Bij twee gekochte Integrals 2 met een dongle. Ik probeer nu te achterhalen in mijn 'lange' geheugen  :D, wat dit ook alweer was.

Heb je de Goblue aan de juiste usb zijde van het aansluitsnoer? Bluetooth op de telefoon pas aanzetten na het aansluiten van de Goblue.


fingers

ja aan de juiste zijde, maar bluetooth pas aanzetten na aansluiten ga ik straks proberen, want bluetooth staat altijd aan op zowel telefoon als tablet

Toni71

Aan de dikke USB kabel die gesplitst is? Dus niet aan de kabel waar de psu label aanzit? Deze los laten hangen. Volgens mij was dit bij mij het probleem.


fingers

nee niks werkt krijg hem niet gevonden, lampje brand wel en heel even krijg ik de melding gekoppeld maar dan staat geen device

Toni71

Ik zal hem vanavond nog eens proberen hier. Misschien doet het euvel zich hier weer voor, en helpt het aan de oplossing.

Ik heb het met twee dongles gehad. Ik dacht toen dat ze kapot waren. De hoop nog niet opgeven. 🙂

fingers

#6
ik blijf het proberen, al zit ik nu ook te denken om de integral2 te verkopen en een arcana aan te schaffen of een vrroom had jij die niet?

Toni71

#7
Ja, de Vroomm ook. Verkocht omdat ik geen hdmi 2.1 nodig heb. De integral 2 ervoor terug. En die ligt nu ook in de kast omdat ik uiteindelijk toch geen gebruik maak van Dolby Vision op de projector.

Met dat arc/earc kan ik je niet helpen. Dat heb ik nooit gebruikt. Ik zou even afwachten op hulp en alles uitsluiten voor je een Arcana (meerwaarde?) of Vroomm bestelt. Als je die niet nodig blijkt te hebben, scheelt het je geld.