Wharfedale Diamond V luidspreker defect

Started by WillyP, January 1, 2023, 16:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Aan eenieder de beste wensen voor 2023!

Van een goede vriend kreeg ik een paartje Wharfedale Diamond V luidsprekers. Bij hem stonden ze al jaren ongebruikt op zolder. Na aansluiten bleek één luidspreker het niet te doen. Daar kwam totaal geen geluid uit. Het is geen probleem met de aansluitkabels want toen ik de oude luidsprekers weer aansloot, kwam er gewoon geluid uit beide luidsprekers.

De aansluitterminal losmaken was eenvoudig, maar op het oog kon ik niet zien wat er aan de hand was. Mijn vriend speelde beslist nooit hard, dus dat de luidspreker door hem is opgeblazen, ligt niet voor de hand.

Het moet mogelijk zijn om de grills te verwijderen, maar die zitten zo vast dat het me nog niet is gelukt. Het is verder niet heel dramatisch, ze waren bedoeld voor mijn eenvoudige setje op zolder, maar ik had het leuk gevonden als ik ze daarvoor kon inzetten.

Wie heeft tips voor mij?

Vriendelijk dank.

WillyP

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tien

Bovenin zitten twee gleuven links en rechts. Als je daar iets tussen zet van ongeveerd dezelfde breedte en je wigt 'm ietsje, dan komt het kapje wel los. Ik weet niet wat je ermee opschiet want met de volgende stap (hoe verder te openen) kan ik je niet helpen.

WillyP

Dank voor jullie reacties.

@dre73: ik woon in Alkmaar.

@Tien: ga ik proberen!

Groet,

WillyP