Marantz SR6003, Setup menu (GUI) komt niet in beeld

Started by duiven, December 31, 2022, 23:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duiven

Beste mensen,

Nog net op de valreep nog een probleem in 2022 melden  :P
Vandaag 2e hands een fraaie SR6003 AV receiver gekocht. Eenmaal thuis gekomen heb ik eerst het apparaat gereset, om alle vorige instellingen van de vorige eigenaar te wissen. (Surround mode + clear toetsen 3 seconden indrukken). Deze handeling is ook in de gebruiksaanwijzing beschreven, dus geen gekke actie uit een service manual.
Toen wilde ik de instellingen opnieuw maken, dus de SR6003 aangesloten via Monitor-out en aangesloten op tv.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dan op AMP drukken van de afstandsbediening en dan op Menu, of meteen op Menu van de SR6003.
Vreemd genoeg gebeurd er dan vrijwel niets. Ik zie een soort blauw DOS scherm op tv met een aantal parameters, de SR6003 maakt een soort 'kloenk' geluid en schakelt daarna weer over op een zwart scherm op tv.
Als ik het apparaat in Pure Direct zet en het display dooft uit, en vervolgens op Menu druk van het apparaat dan komt er heel even SETUP MENU te staan.
Maar dat verdwijnt binnen 2 seconden weer. Het drukken op Enter zorgt ook niet voor het tonen van de GUI.
Ik zo'n vaag vermoeden dat de GUI gewist is uit het geheugen van het apparaat?  :unhappy: Iemand een idee?

Alvast de beste wensen voor 2023!  ;D

toetertje

Heb je het al in de stand stereo of direct geprobeerd?