Iris setting N7

Started by Jep, December 31, 2022, 15:53:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Er is mij iets vreemds opgevallen aan mijn N7. Tijdens streamen (via CCU tv) is het beeld soms erg donker. De iris staat handmatig ingesteld op -2. Ik ontdekte dat als ik de slider helemaal naar links schuif en dus de iris op z'n kleinst zet en vervolgens de iris weer teruggezet op -2, dat het beeld ineens veel helderder is geworden. Het lijkt er dus op dat de iris soms kleiner is, dan eigenlijk bij de setting van -2 zou moeten zijn. Dit heb ik nu twee maal meegemaakt. Heeft iemand ook zoiets geconstateerd? Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe te verhelpen?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

williams

Ik weet van een maatje van me hier op het forum dat bij hem ook de Iris wel is bleef hangen met als gevolg een stuk donkerder beeld .
Hij dacht eerst dat het aan de lamp lag maar blijk dus later de Iris te zijn .

Zou als ik jouw was de Iris op manual zetten en geheel open zodat de motor geen rol van betekenis meer speelt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Jep

Excuses, zie dat deze in het verkeerde board staat...

Quote from: williams on January  3, 2023, 20:50:12
...
Zou als ik jouw was de Iris op manual zetten en geheel open zodat de motor geen rol van betekenis meer speelt .


Het geval is dat de iris al handmatig op -2 staat (dus bijna open). Opmerkelijk is dat de iris dan toch soms dichter lijkt te worden geknepen, ondanks dat die dus vast op -2 staat. Een keer de iris helemaal naar -15 te schuiven en meteen weer terug op -2 te zetten, zorgt ervoor dat er weer voldoende lichtopbrengst is. Dus op één of andere manier verandert de iris toch, ondanks de handmatige instelling...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.